Přeskočit na hlavní obsah

Vývoj mobilních aplikací: etapy, termíny a cena.


Trh s mobilními aplikacemi vykazuje dynamický růst. Významný segment zaujímají hry, avšak podnikové mobilní aplikace nezůstávají pozadu a vykazují pozitivní dynamiku. Již v nejbližších několika letech můžeme s jistotou říci, že každá společnost bude zastoupena nejen na internetových stránkách, ale bude mít i vlastní mobilní aplikaci. Pokud nechcete zůstat pozadu a chcete být mezi prvními v tomhle závodě mezi podniky, pak začněte plánovat vývoj mobilní aplikace.

Co potřebujete?

Dokonce nyní, když kontaktujete vývojářskou společnost, setkáváte se s řadou příležitostí. Tým profesionálů vám nabídne nejen vyvíjet vlastní aplikaci se sadou jedinečných funkcí, ale také zvolit metodiku vývoje aplikace.
Tradiční vodopádový model je nahrazen energeticky náročným a ekonomicky výhodným agilním vývojem. Při výběru dodavatele softwaru se orientujte na jeho odborné znalosti, portfolio a zkušenosti ve vývoji pro váš obor, dostupnost projektových manažerů a testerů (testovaní aplikace zabírá hodně času) a také promyšlené smlouvy.

Teď si povíme o klasifikaci mobilních aplikací:

Nativní mobilní aplikace je psána v programovacích jazycích orientovaných pouze na konkrétní platformu (Android nebo iOS). Aplikace je pak snadno instalovatelná, plně spolupracuje s technickými schopnostmi mobilního zařízení a nezávisí na připojení k Internetu. Na druhou stranu je tvorba nativní aplikace hodně drahá a v moderním světě se téměř nevyplatí.

Hybridní mobilní aplikace je tvořena pro několik mobilních platforem najednou. Specializované nástroje umožňují vývoj pomocí k tomu určených moderních technologií a následné konverze na nativní aplikace pro jednotlivé platformy. Hybridní vývoj je levnější než nativní, ale je stejně kvalitní a mnohem efektivnější.

Kromě technické charakteristiky si můžeme také říci o rozmanitosti druhů aplikací. Aplikace lze rozdělit do následujících skupin:
  • Zábavné (hry, úprava obrázků, fotografií, audio a video);
  • Asistenti (vyhledávání informací, počasí atd.);
  • Sociální sítě;
  • Internetové obchody (možnost nákupu prostřednictvím aplikací);
  • B2B aplikace (vnitřní systémy kontroly a organizace procesů v rámci společnosti).
Každý druh má své výhody a nevýhody, způsoby monetizace a konverzní potenciál. Pokud neplánujete vývoj firemní mobilní aplikace, pro správnou volbu druhu aplikace se nejdříve obraťte na obchodního analytika a technického odborníka, kteří vypracují audit a vydají doporučení.
Od obecného pohledu přistupujeme k procesu vytváření aplikace a týmu, který se na ní podílí.

Etapy vývoje mobilních aplikací

V iQuestu preferujeme agilní metodu vývoje aplikací, která umožňuje realizaci projektu ne postupně, ale flexibilně. Tým nemá přesně stanovené etapy, všechny jsou mezi sebou propojené a opakují se.

Projekt je rozdělen do cyklů. Každý z nich obsahuje plánování, analýzu, návrh, vývoj a testování. O agilním vývoji si přečtěte víc v článku “Agile vs. Waterfall: Kterou metodu vývoje aplikace vybrat?”
Agilní vývoj lze rozdělit na 3 etapy:

První etapa: přípravná

  • Vypracování zadaní pro vývoj aplikace. U jednoduchých řešení prochází tato fáze rychle a pro rozsáhlejší projekt může chvíli trvat.
  • Vývoj UX (user experience - uživatelská zkušenost). Je třeba sepsat scénáře chování uživatelů, plán navigace po aplikaci a funkcionalitu, UX specialista by vám měl vydat doporučení. Je mnohem snazší zjistit, jak se to hodí, než opakovaně přepracovávat strukturu aplikace.
  • Vývoj kostry aplikace: navigační prvky, seznamy, tlačítka, které budou doplněny hlavním kódem.
  • Návrh grafiky aplikace.
Na této etapě se podílí projektový manažer, grafik a UX-specialista.

Druhá etapa: “Work hard”

  • Vývoj základní funkcionality aplikace.
  • Vývoj serverové častí + API (kde se ukládají a zpracovávají informace) + testování.
  • Implementace grafiky.
Na této etapě se podílí projektový manažer, grafik, backend a frontend vývojáři, tester.

Třetí etapa: Odevzdávaní projektu + příprava k spuštění

  • Zaplnění informacemi (je možné, že budete potřebovat copywritera).
  • Testování (tato etapa vývoje trvá dlouhou dobu - až po nalezení a opravě všech nedostatků je možné aplikaci zveřejnit).
  • Úprava chyb (poslední technické modifikace).
  • Instalace aplikace na App Store a Google Play. Pokud je aplikace určena pro interní komunikaci (B2B), může být tento bod přeskočen.
Na této etapě se podílí projektový manažer, backend a frontend vývojáři, tester.

Doba vývoje

Doba vývoje aplikace závisí na hodně faktorech. Kolik má aplikace funkcí? Jak rozsáhlou část má admin? Nakolik je náročná grafická část? a podobně. Každá aplikace od iQuestu je vytvořena na míru, proto i doba vývoje mobilních aplikací je individuální.

Cena

Průměrné náklady na aplikaci v Evropě jsou cca. 50-100 USD za hodinu zkušeného odborníka (nejzkušenější vývojáři si můžou účtovat mezi 150-200 USD, to je považováno za přijatelnou cenu například ve Velké Británii). Ve stejném rozsahu pracuje Austrálie. Za celý vývoj chtějí evropští vývojáři v průměru 7000 - 9000 USD.

Nejdražší vývojáři jsou v Americe, minimálně stojí 50 USD za hodinu a maximum dosahuje 250-300 USD za hodinu. Pro srovnání se podíváme na vývojáře z Indie, jejichž maximální cena za hodinu vývoje je 80 USD.

Zkušená vývojářská společnost Vás bude něco stát, ale s výsledkem budete spokojeni.
Nejdůležitější věcí ve vývoji mobilní aplikace není reklama a ani jedinečná obchodní nabídka. Hlavní je tým, kterému svěříte Vaš nápad. Najděte tým, který Váš nápad dopracuje, kvalitně realizuje a implementuje. Co pro to potřebujete:
  • vybrat kvalifikovaný tým;
  • sepsat kvalitní zadání včetně všech detailů;
  • provést průzkum trhu (zjistit, kdo je vaše konkurence a co nabízí);
  • dohodněte se s vývojářskou firmou na etapách práce, přibližné době vývoje a přibližném rozpočtu;
  • pravidelně komunikujte s vývojáři.
Vyberte ty nejlepší pro vývoj mobilní aplikace.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

10 způsobů jak se naučit programovat samostatně.

Programování je jednou z nejcennějších dovedností pro profesní růst, osobní rozvoj a vytváření něčeho úžasného. Je čas popsat deset tipů pro ty, kteří právě začínají svou cestu do programovacího světa. 1. Zjistěte, proč chcete programovat Zvolený směr ve výuce bude záviset na tom, proč se chcete naučit programovat a jak dlouho jste ochotni věnovat tomuto procesu. Pokud chcete být programátorem, je třeba začít s odborným kurzem (společnost Google sestavila seznam dovedností a kurzů pro ty, kteří chtějí být programátorem). Pokud chcete vytvářet hry a webové stránky pro zábavu ve svém volném čase, interaktivní kurzy jsou nejlepší volbou. Bloc vytvořil srovnávací tabulku kurzů v závislosti na zatížení, nákladech a důvodech k osvojení si programování. 2. Vyberte správný jazyk programování Neexistuje nejlepší programovací jazyk. Jakmile se naučíte jeden, nebude pro vás problém zvládnout další. Takže se nemusíte koncertovat na volbu pouze jednoho jazyka. Nicméně předpokládá s

14 tipů pro návrh ikon mobilních aplikací.

Ikona mobilní aplikace je malý obrázek, který prezentuje aplikaci v mobilním světě , na zařízení uživatele a na obchodech s aplikacemi. Pokud budete brzy vytvářet svoji mobilní aplikaci a návrh ikonky k tomu, přečtěte si tyto tipy. Pomohou vám vyhnout se chybám, se kterými se nováčci mohou setkat. Grafik by se měl soustředit na vzhled ikony, protože se uživatelé často pří výběru aplikace řídí právě vzhledem ikony. Proto nabízíme následující tipy pro vytvoření návrhu ikony mobilní aplikace. Postupujte podle pokynů mobilních výrobců Ikony neexistují samy o sobě, ale uvnitř grafického obalu určitého systému . Měly by se harmonicky vejít do rozhraní aplikace, nevypadat zvláštně vedle ikon jiných aplikací, ale současně být jedinečné. Proto vývoj ikony aplikace začíná seznámením se s příručkou výrobce systému. Zde jsou příručky, se kterými byste měli začít: Oficiální stránka věnovaná Material Design pro Android . Zde si můžete přečíst o stylu, animaci, komponente

Průvodce pro začátečníky ke spuštění a propagaci aplikace.

Poprvé vyvíjíte mobilní aplikaci ? Určitě máte spoustu otázek: Stojí to za to? Má to smysl? Jak se o tom lidé dozvědí? Zde jsou nejobvyklejší otázky a odpovědi, které pomohou začátečníkům vyvinout úspěšnou aplikaci. Mám hodně různých nápadů. Který si mám vybrat? Nejúspěšnější podnikatelé si vybudovali vlastní podnikání tím, že uvádí do praxe mnoho svých myšlenek. Proto se neomezujte na jednu myšlenku. Vytvoření aplikace je podobné vydávání hudebního singlu. Nikdy nevíte, který single přinese úspěch. Nápady testujte v aplikaci 4 až 6 měsíců, a pokud nevidíte rostoucí uživatelskou základnu, přejděte na další nápad. Mám nápad na aplikaci. Čím mám začít? Začněte tím, že svůj nápad jasně a podrobně popište na papír. Zkuste vytvořit detailní wireframe/šablonu budoucí aplikace. Poté, co jste určili vaše požadavky, potřebujete profesionální vývojářskou společnost, která bude schopna udělat návrh, projekt a vyvíjet Vaši aplikaci. Jak zjistím, jestli má uživatel zájem o mou aplikaci? M