Přeskočit na hlavní obsah

Nejpopulárnější dostupné způsoby propagace mobilních aplikací


Jak podporovat mobilní aplikaci na trhu, a to nejen s využitím možností obchodů s aplikacemi? Účinnost propagace něčeho na internetu závisí na správném výběru směrů a metod ovlivňování cílové skupiny. Podpora mobilních aplikací je mnohostranný a časově náročný proces. Vývojáři obvykle používají nejpřístupnější a nejznámější metodu - propagace prostřednictvím obchodů s aplikacemi. V současné době existují dva populární obchody - AppStore a Google Play.
Používání pouze této metody propagace však nebude mít nejpozitivnější výsledek. Existuje ještě mnoho dalších možností, na které byste neměli zapomenout. Pouze integrovaný přístup umožní několikanásobné zvýšení počtu potenciálních uživatelů.

Je možné vymezit následující způsoby podpory mobilních aplikací (tzv. externí propagační metody):
  1. Sociální sítě
  2. Tématické blogy
  3. Fóra
  4. Cílové stránky (landing pages)
  5. Kontextová reklama
V tomto článku detailně probereme každý způsob.

Sociální sítě

Pro podporu mobilních aplikací jsou sociální sítě vhodným prostředkem. Jedná se o weby, na kterých se shromažďují lidé z celého světa. Uživatelé nejčastěji využívají mobilní zařízení k přístupu na sociální sítě. To znamená, že toto publikum má každopádně zájem o užitečné aplikace pro své chytré telefony.
Další výhodou je, že na sociálních sítích je snadné navázat s uživateli dobrou komunikaci. To vám umožní včas identifikovat možné chyby a získat tipy pro vylepšení aplikace, kterou vyvíjíte.
Reklamní příležitosti moderních sociálních sítí nejsou stejně rozsáhlé jak reklamy ve vyhledávání. Můžete se zaměřit na specifické cílové publikum a vaše příspěvky na hlavní stránce uživatele výrazně zvýší úroveň důvěryhodnosti a v důsledku i konverzi vašich reklam.

Tématické blogy

Pomocí blogu můžete šířit informace obsahující popis, stručný nebo úplný přehled mobilní aplikace, tiskové zprávy nebo prezentace. Materiály a příspěvky mohou být zveřejněny na firemním blogu. S největší pravděpodobností to ale nebude stačit. Budete muset najít relevantní tématické blogy a kontaktovat jejich majitele s žádostí o umístění hotového článku na jejich zdroj. Kromě toho můžete vlastníka blogu požádat o recenzi nebo tiskovou zprávu.
Mnozí blogeři zveřejňují na svých stránkách recenze nových produktů. Vaším úkolem je vybrat stránky, které jsou oblíbené u uživatelů a zaslouží si jejich důvěru. Pokud propagujete aplikaci pro iPhone, potřebujete si vybrat blogy určené pro mobilní zařízení od Apple. Pro Android jsou vhodné jiné weby. Ze specializovaných stránek získáte relevantní publikum.

Fóra

Tématická fóra jsou dobrým kanálem pro propagaci mobilních aplikací. Lidé navštěvují taková fóra, když chtějí diskutovat o inovacích v IT průmyslu, mluvit o tom, co používají nebo co chtějí vyzkoušet. Fóra jsou skvělé místo pro implicitní reklamu. Zde můžete nenápadně nabízet svůj produkt pomocí společného tématu diskuse. Některá fóra umožňují zveřejnění přímé reklamy, ale zpravidla musíte za to dost zaplatit a tento typ propagace na fórech nepřináší významný výsledek.
Nemusíte přímo inzerovat aplikaci, stačí jednoduše diskutovat s ostatními uživateli o jejích výhodách, zeptat se na jejich názory na některé funkce a možnosti aplikace. Tímto upozorníte uživatele na nový produkt a budete mít možnost získat skutečnou zpětnou vazbu. Uživatelé fór jsou obvykle nejvíce vstřícní, ale zároveň kritičtí.

Cílové stránky (landing pages)

Můžete také propagovat aplikaci pomocí vstupních stránek. Vytvoříte jednoduchou stránku (microsite), na kterou umístíte informace o mobilní aplikaci. Dále je potřeba optimalizace pro vyhledávače (SEO) webového zdroje tak, aby se o něm dozvědělo cílové publikum.
Je důležité vytvořit jasný a atraktivní design, naplnit stránku zajímavým obsahem a optimalizovat jej pro relevantní populární dotazy. Nicméně, je třeba pochopit, že SEO není nejrychlejší způsob propagace, jelikož indexování stránek a experimenty se sémantickým jádrem můžou trvat dlouho. Ale když se vám podaří přenést stránku na první stránky vyhledávačů, pak bude zaručena dlouhodobá konverze.

Kontextová reklama

Dalším způsobem propagace mobilní aplikace je kontextová a bannerová reklama. K dnešnímu dni existují v Česku dva hlavní kanály - Google Adwords a Sklik. Můžete propagovat svůj produkt jak přímo, tak ve výsledcích vyhledávání a v rozsáhlé partnerské síti médií, která existuje v obou reklamních systémech. Hlavními výhodami tohoto druhu propagace jsou rychlý výsledek a široké publikum. O vašem produktu budou vědět nejen uživatelé vyhledávačů, ale i návštěvníci tematických stránek. Díky flexibilním nástrojům cílení a sledování konkrétních konverzí můžete optimalizovat náklady na reklamu. Nicméně je třeba vzít v úvahu, že reklama ve vyhledávání je jedním z nejdražších kanálů propagace.

Pokud chcete přilákat co nejvíce potenciálních uživatelů, nesoustřeďte se pouze na specializované obchody s aplikacemi. Aktivně využívejte jiné metody propagace. Vyberte si integrovaný přístup, abyste získali vysokou návratnost s minimálním rozpočtem. S vývojem mobilní aplikace vám můžeme pomoci.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

10 způsobů jak se naučit programovat samostatně.

Programování je jednou z nejcennějších dovedností pro profesní růst, osobní rozvoj a vytváření něčeho úžasného. Je čas popsat deset tipů pro ty, kteří právě začínají svou cestu do programovacího světa. 1. Zjistěte, proč chcete programovat Zvolený směr ve výuce bude záviset na tom, proč se chcete naučit programovat a jak dlouho jste ochotni věnovat tomuto procesu. Pokud chcete být programátorem, je třeba začít s odborným kurzem (společnost Google sestavila seznam dovedností a kurzů pro ty, kteří chtějí být programátorem). Pokud chcete vytvářet hry a webové stránky pro zábavu ve svém volném čase, interaktivní kurzy jsou nejlepší volbou. Bloc vytvořil srovnávací tabulku kurzů v závislosti na zatížení, nákladech a důvodech k osvojení si programování. 2. Vyberte správný jazyk programování Neexistuje nejlepší programovací jazyk. Jakmile se naučíte jeden, nebude pro vás problém zvládnout další. Takže se nemusíte koncertovat na volbu pouze jednoho jazyka. Nicméně předpokládá s

14 tipů pro návrh ikon mobilních aplikací.

Ikona mobilní aplikace je malý obrázek, který prezentuje aplikaci v mobilním světě , na zařízení uživatele a na obchodech s aplikacemi. Pokud budete brzy vytvářet svoji mobilní aplikaci a návrh ikonky k tomu, přečtěte si tyto tipy. Pomohou vám vyhnout se chybám, se kterými se nováčci mohou setkat. Grafik by se měl soustředit na vzhled ikony, protože se uživatelé často pří výběru aplikace řídí právě vzhledem ikony. Proto nabízíme následující tipy pro vytvoření návrhu ikony mobilní aplikace. Postupujte podle pokynů mobilních výrobců Ikony neexistují samy o sobě, ale uvnitř grafického obalu určitého systému . Měly by se harmonicky vejít do rozhraní aplikace, nevypadat zvláštně vedle ikon jiných aplikací, ale současně být jedinečné. Proto vývoj ikony aplikace začíná seznámením se s příručkou výrobce systému. Zde jsou příručky, se kterými byste měli začít: Oficiální stránka věnovaná Material Design pro Android . Zde si můžete přečíst o stylu, animaci, komponente

Průvodce pro začátečníky ke spuštění a propagaci aplikace.

Poprvé vyvíjíte mobilní aplikaci ? Určitě máte spoustu otázek: Stojí to za to? Má to smysl? Jak se o tom lidé dozvědí? Zde jsou nejobvyklejší otázky a odpovědi, které pomohou začátečníkům vyvinout úspěšnou aplikaci. Mám hodně různých nápadů. Který si mám vybrat? Nejúspěšnější podnikatelé si vybudovali vlastní podnikání tím, že uvádí do praxe mnoho svých myšlenek. Proto se neomezujte na jednu myšlenku. Vytvoření aplikace je podobné vydávání hudebního singlu. Nikdy nevíte, který single přinese úspěch. Nápady testujte v aplikaci 4 až 6 měsíců, a pokud nevidíte rostoucí uživatelskou základnu, přejděte na další nápad. Mám nápad na aplikaci. Čím mám začít? Začněte tím, že svůj nápad jasně a podrobně popište na papír. Zkuste vytvořit detailní wireframe/šablonu budoucí aplikace. Poté, co jste určili vaše požadavky, potřebujete profesionální vývojářskou společnost, která bude schopna udělat návrh, projekt a vyvíjet Vaši aplikaci. Jak zjistím, jestli má uživatel zájem o mou aplikaci? M