Přeskočit na hlavní obsah

Příspěvky

Co je zadaní s požadovanou funkcionalitou? A proč ho potřebujete?

Když zákazník mluví o svých požadavcích, může se stát, že vynechá podstatné detaily. Uvedeme si to na příkladu - zákazník požaduje v mobilní aplikaci autorizaci uživatele pomocí telefonního čísla a hesla, která bude propojená se sociálními sítěmi. Na schůzce zákazník pouze sdělí, že potřebuje autorizaci a neřekne k tomu žádné další podrobnosti nebo požadavky, jak to má být přesně provedeno. V důsledku toho vývojář udělá autorizaci pomocí e-mailu a hesla. Klient je ve výsledku nespokojen a vývojář nechápe proč. Abyste předešli takovým situacím, všichni členové týmu musí rozumět tomu, jakého výsledku potřebujete dosáhnout . Proto potřebujete vytvořit podrobné zadání s požadovanou funkcionalitou (dále FZ), ve kterém se popíšou veškeré možnosti a požadavky vyvíjené aplikace nebo systému. Zadání s požadovanou funkcionalitou potřebujete pro: vytvoření plného zadání projektu a technické dokumentace, ve kterém se přesně popíše, jak bude daná aplikace nebo systém fungovat.; vytvoření p

Jak na umělou inteligenci: krátký průvodce pro podnikatele.

Použití umělé inteligence (AI) v podnikání získává dynamiku. Podle společnosti SAS , dvě třetiny firem z různých odvětví očekávají, že umělá inteligence významně ovlivní jejich aktivity v příštích 5-10 letech. Nicméně, velké nadšení je mírněno nedostatkem organizační připravenosti. Mnoho firem váhá, zda již mohou začít zavádět AI. Obvyklým důvodem pro čekání je názor, že umělá inteligence může být použitá pouze velkými hráči. Ale je tomu opravdu tak? Co je umělá inteligence v úzkém a širokém slova smyslu? Termín "umělá inteligence" je dnes používán v úzkém a širokém smyslu. V úzkém smyslu je AI software, který simuluje činnost lidského mozku. V širším smyslu je "umělá inteligence" obecný termín používaný k označení celé řady technologií, jako: Strojové učení. Strojové učení je založeno na použití statistických nástrojů. S jeho pomocí se počítačové systémy učí používat různé údaje pro zdokonalování své práce. To se provádí s minimálním zásahem člověka, a ně

Co je kvalitní kód a proč potřebujete code review?

Změnili jste vývojáře na svém projektu a ten říká, že existující kód aplikace je nepoužitelný? Nový tým věnuje hodně času jednoduchým úkolům? Jakmile se vypořádají s jedním problémem, rozpadne se něco dalšího? Nejpravděpodobnějším problémem je kvalita kódu. Co je kvalitní kód? Neexistuje přesné vymezení tohoto pojmu. Pochopení toho, jak by měl vypadat kvalitní zdrojový kód, je zpravidla založeno na dlouholetých zkušenostech specialisty. Někteří programátoři dodržují abstraktní princip KISS, který znamená " Keep It Simple, Stupid! " („Zachovej to jednoduché, hlupáku!“). Z části je tato metoda návrhu spravedlivá, protože odráží hlavní pravidlo dobrého kódu - jednoduchost a jasnost. Jednoduchost však často pletou se zjednodušením, proto je kvalita zdrojového kódu v profesionálním prostředí posuzována několika dalšími vlastnostmi: Vnímání. Kód není přetížen složitými konstrukcemi , proto je snadno srozumitelný i bez další dokumentace nebo připomínek; Podpora. V promyšle

Ověření myšlenky: co by mělo předcházet vytvoření MVP(minimal viable product)?

Současná doba je nejvhodnější k zahájení podnikání. Za celou historii neměli podnikatelé nikdy tolik svobody, podpory a možností. Statistiky však ukazují, že 90 % startupů selže. Proč? Mnoho skvělých nápadů se bohužel nikdy nepromění na vážné a stabilní podnikání, protože na začátku nebyly důkladně testovány na životaschopnost. Vážným investicím musí předcházet určitá posloupnost kroků, bez kterých to nepůjde. Stručně řečeno, pokud mluvíme o rozvoji IT produktů, tato posloupnost by měla obsahovat potvrzení konceptu - vytvoření prototypu - spuštění a testování produktu s nejmenší možnou funkcionalitou (MVP) - a teprve potom plnohodnotný vývoj produktů. V předchozích článcích jsme již diskutovali o tom, co je MVP a proč ho potřebujete . V tomto článku věnujeme větší pozornost krokům, které by měly předcházet vytvoření MVP. Proč je nutné ověření myšlenky? Můžete mít dokonalý nápad, ale pokud nemá podporu a tzv. trakci, bude těžké najít své místo na slunci mezi mnoha dalšími dokonal

Jak vytvořit úspěšný mobilní projekt?

Vývoj mobilních aplikací vyžaduje pozornost vůči potenciálnímu publiku. Funkce musí přinášet peníze a prospěch jak podnikům, tak uživatelům. Klíčem k vytvoření úspěšných a uživatelsky přívětivých mobilních aplikací je porozumění. Snažte se skutečně porozumět potřebám uživatele. Zohlednit tyto potřeby je možné pomocí otázek: kdo, co, proč, kde, kdy a jak. Kdo? Kdo je vaším konečným spotřebitelem? Je nutné znát základní demografické ukazatele uživatele, jako je věk a pohlaví. Ale snažte se jít ještě dál - přemýšlejte o jeho touhách, ambicích, překážkách a potížích. Vytvoření persony pro každý z očekávaných typů zákazníků vám pomůže odpovědět na tuto otázku a vyvinout nejlepší mobilní projekt. Co? Co váš cílový spotřebitel chce nebo potřebuje, co se mu doposud nepodařilo vůbec získat? Co nabídnete uživateli prostřednictvím mobilních projektů, aby dostal to, co chce? Všechno, co nabízíte, by mělo souviset s vaším podnikáním, ale měli byste se zaměřit i na to, co je pro uživatele ne

Jak může zakázkový CRM systém zefektivnit práci obchodních reprezentantů?

Špatné řízení obchodníků jako zabiják obratu Mnoho manažerů má noční můru z toho, že nemá přehled o práci vlastních obchodních reprezentantů, neřídí je efektivně a nemotivuje tak prodejce k výkonům a realizaci obratu. Řešení přichází v podobě zavedení CRM (customer relationship management - řízení vztahu se zákazníky). CRM je na prvním místě přístup. Je to způsob zacházení se zákazníky, s daty o zákaznících o prodejích, potenciálech apod. Zdaleka ne všichni pracují s tvrdými daty vypovídajícími o hodnotě zákazníka (zde mluvíme o CVM - customer value management) a dále s měkkými daty, jako je měření spokojenosti zákazníka apod. K tomu všemu existují podpůrné softwarové nástroje, které dohromady nazýváme CRM systémy . Obvyklé funkce CRM systémů Jak uvádíme výše, CRM není jen informační systém , ale způsob práce a řízení podniku. Můžeme však vyjmenovat základní vlastnosti/funkce běžných softwarových nástrojů pro CRM: Databáze zákazníků. Sledování historie kontaktů se zákazníky

ERP: Má smysl vyvíjet vlastní systém řízení zdrojů?

Systémy pro plánování podnikových zdrojů (anglická zkratka ERP) se v posledních desetiletích dostaly do širokého oběhu. Podle statistik z roku 2017, 81% organizací byly buď v procesu implementace ERP, nebo dokončily implementaci. A proto existuje aktuální otázka: vytvořit svůj vlastní ERP systém nebo využít již hotové řešení? Software pro plánování zdrojů: co způsobuje nespokojenost? Technický pokrok a změny na trhu ovlivňují, jak společnosti hodnotí účinnost svých systémů řízení zdrojů. A bohužel tato hodnocení často nejsou ve prospěch těchto systémů. Hlavní příčinou zklamání je nesoulad mezi očekáváním a skutečností. Nadměrné sliby se přeměňují na dlouhodobou implementaci, nevhodný software, nevčasnou podporu a nespokojenost zaměstnanců. Staromódní systémy plánování jsou neflexibilní a vyžadují reorganizaci celého pracovního procesu dle potřeb společnosti. To vede k problémům s přizpůsobením, protože každá firma podléhá vlastní logice - a ta musí být flexibilní a adaptivní.