Přeskočit na hlavní obsah

Příspěvky

Jak rychle naplánovat vývoj lean startupu?

Koncepce "lean startupu" od Erica Rice by měla být v arzenálu každého moderního podnikatele. Již jsme psali o MVP a v tomto článku napíšeme o základních zvláštnostech “lean startupu” a ukážeme, jak používat business model canvas a lean canvas pro plánovaní vývoje startupu. Co je lean? Jedná se o koncepci vývoje startupu, která je založena na třech principech: Místo toho, aby věnovali měsíce plánování a hloubkovému průzkumu trhu jenom pro napsaní komplexního obchodního plánu, stačí podnikatelům zformulovat hypotézu a pak ji vyhodnotit z hlediska business model canvas nebo lean canvas (diagramu, který ukazuje, jakou hodnotu bude startup vytvářet).  Aplikace zákaznického přístupu (customer development) předpokládá živou komunikaci s potenciálními uživateli , aby bylo možné identifikovat jejich potřeby a získat zpětnou vazbu podle hypotézy realizované ve formě MVP. Na základě výsledků zpětné vazby budou provedené změny v MVP a bude zahájen nový cyklus vývoje .  V sou

Proč Váš podnik potřebuje vlastní mobilní aplikaci?

Moderní technologie již dávno a změnily náš život. Na jedné straně je hodně věcí jednodušších a pohodlnějších, na druhou stranu se svět začal rychle měnit s příchodem internetu: objevovaly se nové obory a některé profese naopak vymizely a objevily se nové nástroje pro řešení každodenních úkolů. V podnikání hrají technologie také důležitou roli. Před 15 lety “webařské firmy” moc objednávek neměly, protože firmy nechápaly k čemu potřebují webové stránky, vždyť se jim dařilo prodávat i bez nich. Dnes si nikdo nedokáže představit podnikání bez vlastního webu. Po internetové revoluci nastala epocha mobilních technologií. Právě teď je čas na vytvoření nových efektivních nástrojů, které doslova pronikly do našeho světa společně s mobilními zařízeními. Jsou to mobilní aplikace . Pokud máte chytrý telefon nebo tablet, chápete, jak fungují různé funkční aplikace, hry a aplikace pro volný čas. Ale na co je podniková mobilní aplikace? Právě toto probereme v tomto článku. Proč tvořit

Rozdíl mezi UI a UX: definice pojmů

Někteří grafici používají ve svých životopisech pojem “UI/UX design”. Není to spravné použití těchto pojmů. Mnozí uživatelé nevidí rozdíl mezi UI a UX. Jsme tu, abychom vám to vysvětlili. Co je UI? Podle překladu z angličtiny znamená UI (user interface) uživatelské rozhraní. Pomocí takového rozhraní může uživatel komunikovat se zařízením, počítačem a programy. Dobrým příkladem uživatelského rozhraní je mobilní telefon s displejem a funkční klávesou, palubní deska s ovládacími tlačítky a podobně. UI je to, co uživatel vidí na obrazovce a jak interaguje se zařízením. Při navrhování vysoce kvalitního uživatelského rozhraní věnují vývojáři pozornost nejen vzhledu rozhraní, ale také jeho logické struktuře, aby s ním uživatel mohl snadno a rychle komunikovat a dosáhnout požadovaného výsledku bez zbytečného úsilí. V počítačové oblasti je úkolem UI-vývojáře vytvořit rozhraní, které poskytuje jednoduchou, srozumitelnou a pohodlnou interakci uživatele s produktem (mobilní aplikace,

14 tipů pro návrh ikon mobilních aplikací.

Ikona mobilní aplikace je malý obrázek, který prezentuje aplikaci v mobilním světě , na zařízení uživatele a na obchodech s aplikacemi. Pokud budete brzy vytvářet svoji mobilní aplikaci a návrh ikonky k tomu, přečtěte si tyto tipy. Pomohou vám vyhnout se chybám, se kterými se nováčci mohou setkat. Grafik by se měl soustředit na vzhled ikony, protože se uživatelé často pří výběru aplikace řídí právě vzhledem ikony. Proto nabízíme následující tipy pro vytvoření návrhu ikony mobilní aplikace. Postupujte podle pokynů mobilních výrobců Ikony neexistují samy o sobě, ale uvnitř grafického obalu určitého systému . Měly by se harmonicky vejít do rozhraní aplikace, nevypadat zvláštně vedle ikon jiných aplikací, ale současně být jedinečné. Proto vývoj ikony aplikace začíná seznámením se s příručkou výrobce systému. Zde jsou příručky, se kterými byste měli začít: Oficiální stránka věnovaná Material Design pro Android . Zde si můžete přečíst o stylu, animaci, komponente

21 otázek, na které je potřeba se zeptat před začátkem vývoje softwaru

Je skvělé, pokud máte představu o mobilní aplikaci pro vaši firmu , která přiláká nové zákazníky a zaujme již existující zákazníky. Ovšem dříve, než si najmete vývojový tým, Justin Dombroski, vedoucí produktový manažer společnosti Enola Labs, vám doporučuje položit si těchto 21 otázek . Máte představu, kdy bude aplikace vydána? Bude mít vaše aplikace více než jednu verzi? Pokud připravujete verze pro více platforem , budou spuštěné současně? Jaké jsou vaše požadavky? Bude vaše aplikace fungovat pouze v iOS nebo Androidu? Budete platit za server hosting? Softwaroví architekti a inženýři by měli takové věci znát. A co funkcionalita? Vytvořili jste si seznam, tzv. backlog, ve kterém jste definovali požadavky na funkčnost aplikace? Víte, jaké jsou tři základní funkce aplikace? Každá funkcionalita musí splňovat určité požadavky. Pokud vývoj zůstává otevřený a požadavky nejsou stanoveny, může se stát, že získáte něco, co neodpovídá vašim očekáváním. Kdo se