Přeskočit na hlavní obsah

Příspěvky

Jak na umělou inteligenci: krátký průvodce pro podnikatele.

Použití umělé inteligence (AI) v podnikání získává dynamiku. Podle společnosti SAS , dvě třetiny firem z různých odvětví očekávají, že umělá inteligence významně ovlivní jejich aktivity v příštích 5-10 letech. Nicméně, velké nadšení je mírněno nedostatkem organizační připravenosti. Mnoho firem váhá, zda již mohou začít zavádět AI. Obvyklým důvodem pro čekání je názor, že umělá inteligence může být použitá pouze velkými hráči. Ale je tomu opravdu tak? Co je umělá inteligence v úzkém a širokém slova smyslu? Termín "umělá inteligence" je dnes používán v úzkém a širokém smyslu. V úzkém smyslu je AI software, který simuluje činnost lidského mozku. V širším smyslu je "umělá inteligence" obecný termín používaný k označení celé řady technologií, jako: Strojové učení. Strojové učení je založeno na použití statistických nástrojů. S jeho pomocí se počítačové systémy učí používat různé údaje pro zdokonalování své práce. To se provádí s minimálním zásahem člověka, a ně

Co je kvalitní kód a proč potřebujete code review?

Změnili jste vývojáře na svém projektu a ten říká, že existující kód aplikace je nepoužitelný? Nový tým věnuje hodně času jednoduchým úkolům? Jakmile se vypořádají s jedním problémem, rozpadne se něco dalšího? Nejpravděpodobnějším problémem je kvalita kódu. Co je kvalitní kód? Neexistuje přesné vymezení tohoto pojmu. Pochopení toho, jak by měl vypadat kvalitní zdrojový kód, je zpravidla založeno na dlouholetých zkušenostech specialisty. Někteří programátoři dodržují abstraktní princip KISS, který znamená " Keep It Simple, Stupid! " („Zachovej to jednoduché, hlupáku!“). Z části je tato metoda návrhu spravedlivá, protože odráží hlavní pravidlo dobrého kódu - jednoduchost a jasnost. Jednoduchost však často pletou se zjednodušením, proto je kvalita zdrojového kódu v profesionálním prostředí posuzována několika dalšími vlastnostmi: Vnímání. Kód není přetížen složitými konstrukcemi , proto je snadno srozumitelný i bez další dokumentace nebo připomínek; Podpora. V promyšle

Ověření myšlenky: co by mělo předcházet vytvoření MVP(minimal viable product)?

Současná doba je nejvhodnější k zahájení podnikání. Za celou historii neměli podnikatelé nikdy tolik svobody, podpory a možností. Statistiky však ukazují, že 90 % startupů selže. Proč? Mnoho skvělých nápadů se bohužel nikdy nepromění na vážné a stabilní podnikání, protože na začátku nebyly důkladně testovány na životaschopnost. Vážným investicím musí předcházet určitá posloupnost kroků, bez kterých to nepůjde. Stručně řečeno, pokud mluvíme o rozvoji IT produktů, tato posloupnost by měla obsahovat potvrzení konceptu - vytvoření prototypu - spuštění a testování produktu s nejmenší možnou funkcionalitou (MVP) - a teprve potom plnohodnotný vývoj produktů. V předchozích článcích jsme již diskutovali o tom, co je MVP a proč ho potřebujete . V tomto článku věnujeme větší pozornost krokům, které by měly předcházet vytvoření MVP. Proč je nutné ověření myšlenky? Můžete mít dokonalý nápad, ale pokud nemá podporu a tzv. trakci, bude těžké najít své místo na slunci mezi mnoha dalšími dokonal

Jak vytvořit úspěšný mobilní projekt?

Vývoj mobilních aplikací vyžaduje pozornost vůči potenciálnímu publiku. Funkce musí přinášet peníze a prospěch jak podnikům, tak uživatelům. Klíčem k vytvoření úspěšných a uživatelsky přívětivých mobilních aplikací je porozumění. Snažte se skutečně porozumět potřebám uživatele. Zohlednit tyto potřeby je možné pomocí otázek: kdo, co, proč, kde, kdy a jak. Kdo? Kdo je vaším konečným spotřebitelem? Je nutné znát základní demografické ukazatele uživatele, jako je věk a pohlaví. Ale snažte se jít ještě dál - přemýšlejte o jeho touhách, ambicích, překážkách a potížích. Vytvoření persony pro každý z očekávaných typů zákazníků vám pomůže odpovědět na tuto otázku a vyvinout nejlepší mobilní projekt. Co? Co váš cílový spotřebitel chce nebo potřebuje, co se mu doposud nepodařilo vůbec získat? Co nabídnete uživateli prostřednictvím mobilních projektů, aby dostal to, co chce? Všechno, co nabízíte, by mělo souviset s vaším podnikáním, ale měli byste se zaměřit i na to, co je pro uživatele ne

Jak může zakázkový CRM systém zefektivnit práci obchodních reprezentantů?

Špatné řízení obchodníků jako zabiják obratu Mnoho manažerů má noční můru z toho, že nemá přehled o práci vlastních obchodních reprezentantů, neřídí je efektivně a nemotivuje tak prodejce k výkonům a realizaci obratu. Řešení přichází v podobě zavedení CRM (customer relationship management - řízení vztahu se zákazníky). CRM je na prvním místě přístup. Je to způsob zacházení se zákazníky, s daty o zákaznících o prodejích, potenciálech apod. Zdaleka ne všichni pracují s tvrdými daty vypovídajícími o hodnotě zákazníka (zde mluvíme o CVM - customer value management) a dále s měkkými daty, jako je měření spokojenosti zákazníka apod. K tomu všemu existují podpůrné softwarové nástroje, které dohromady nazýváme CRM systémy . Obvyklé funkce CRM systémů Jak uvádíme výše, CRM není jen informační systém , ale způsob práce a řízení podniku. Můžeme však vyjmenovat základní vlastnosti/funkce běžných softwarových nástrojů pro CRM: Databáze zákazníků. Sledování historie kontaktů se zákazníky

ERP: Má smysl vyvíjet vlastní systém řízení zdrojů?

Systémy pro plánování podnikových zdrojů (anglická zkratka ERP) se v posledních desetiletích dostaly do širokého oběhu. Podle statistik z roku 2017, 81% organizací byly buď v procesu implementace ERP, nebo dokončily implementaci. A proto existuje aktuální otázka: vytvořit svůj vlastní ERP systém nebo využít již hotové řešení? Software pro plánování zdrojů: co způsobuje nespokojenost? Technický pokrok a změny na trhu ovlivňují, jak společnosti hodnotí účinnost svých systémů řízení zdrojů. A bohužel tato hodnocení často nejsou ve prospěch těchto systémů. Hlavní příčinou zklamání je nesoulad mezi očekáváním a skutečností. Nadměrné sliby se přeměňují na dlouhodobou implementaci, nevhodný software, nevčasnou podporu a nespokojenost zaměstnanců. Staromódní systémy plánování jsou neflexibilní a vyžadují reorganizaci celého pracovního procesu dle potřeb společnosti. To vede k problémům s přizpůsobením, protože každá firma podléhá vlastní logice - a ta musí být flexibilní a adaptivní.

Průvodce pro začátečníky ke spuštění a propagaci aplikace.

Poprvé vyvíjíte mobilní aplikaci ? Určitě máte spoustu otázek: Stojí to za to? Má to smysl? Jak se o tom lidé dozvědí? Zde jsou nejobvyklejší otázky a odpovědi, které pomohou začátečníkům vyvinout úspěšnou aplikaci. Mám hodně různých nápadů. Který si mám vybrat? Nejúspěšnější podnikatelé si vybudovali vlastní podnikání tím, že uvádí do praxe mnoho svých myšlenek. Proto se neomezujte na jednu myšlenku. Vytvoření aplikace je podobné vydávání hudebního singlu. Nikdy nevíte, který single přinese úspěch. Nápady testujte v aplikaci 4 až 6 měsíců, a pokud nevidíte rostoucí uživatelskou základnu, přejděte na další nápad. Mám nápad na aplikaci. Čím mám začít? Začněte tím, že svůj nápad jasně a podrobně popište na papír. Zkuste vytvořit detailní wireframe/šablonu budoucí aplikace. Poté, co jste určili vaše požadavky, potřebujete profesionální vývojářskou společnost, která bude schopna udělat návrh, projekt a vyvíjet Vaši aplikaci. Jak zjistím, jestli má uživatel zájem o mou aplikaci? M