Přeskočit na hlavní obsah

10 způsobů jak se naučit programovat samostatně.


Programování je jednou z nejcennějších dovedností pro profesní růst, osobní rozvoj a vytváření něčeho úžasného. Je čas popsat deset tipů pro ty, kteří právě začínají svou cestu do programovacího světa.

1. Zjistěte, proč chcete programovat
Zvolený směr ve výuce bude záviset na tom, proč se chcete naučit programovat a jak dlouho jste ochotni věnovat tomuto procesu. Pokud chcete být programátorem, je třeba začít s odborným kurzem (společnost Google sestavila seznam dovedností a kurzů pro ty, kteří chtějí být programátorem). Pokud chcete vytvářet hry a webové stránky pro zábavu ve svém volném čase, interaktivní kurzy jsou nejlepší volbou. Bloc vytvořil srovnávací tabulku kurzů v závislosti na zatížení, nákladech a důvodech k osvojení si programování.

2. Vyberte správný jazyk programování
Neexistuje nejlepší programovací jazyk. Jakmile se naučíte jeden, nebude pro vás problém zvládnout další. Takže se nemusíte koncertovat na volbu pouze jednoho jazyka. Nicméně předpokládá se, že některé jazyky jsou pro začátečníky jednodušší než jiné. Ale který jazyk vybrat? Pokud chcete, například, vytvořit aplikaci pro systém iOS, začněte zkoumat Swift. Pokud je vaším cílem aplikace pro mobilní telefony, potřebujete Java, Objective C nebo C #. Webové portály vyžadují go, python a php; pro vývoj webových aplikací prozkoumejte JavaScript.

3. Začněte něčím malým ... a buďte trpěliví
Bez ohledu na volbu jazyka nebo způsobu výuky, byste měli vždy začít od nuly. Když se David Sinsky naučil programovat za osm týdnů, strávil, například, jeden víkend studiem základů Pythonu a druhý víkend věnoval Django. Když vzal do ruky učebnice, smazal již napsaný kód a opakovaně absolvoval vzdělávací materiál od nuly. Začněte se základy a buďte trpěliví sami k sobě. Při programování prvního projektu jej rozdělte do několika etap. A pokud vám nevyhovuje některý ze způsobů učení, nevzdávejte se - zkuste jiný.

4. Zkuste aplikace pro děti
V moderním světě se dokonce i děti učí programovat. Bez ohledu na to, že mnoho programů pro výuku dětí jsou velmi jednoduché, některé z nich (například Scratch) jsou vhodné pro jakýkoli věk. Nezáleží na tom, kolik je vám let, i dětské animační aplikace mohou naučit základy programování.

5. Využijte bezplatné online školení
Bezplatné online školení a projekty (Codecademy, Hour of Code apod.) Vám pomohou napsat první program. Tutoriály od Khan Academy, Codecademy, Code.org a dalších představí základy programování a vše potřebné pro vytvoření hry, webu nebo jiného projektu. To je dobrý výchozí bod.

6. Absolvujte online kurz
Programovací online kurzy jsou rozsáhlejší ve srovnání s weby nabízejícími on-line školení v jednom programovacím jazyce. Takové kurzy jsou navrženy tak, aby naučily základním dovednostem během několika měsíců na univerzitní úrovni.

7. Bezplatné knihy o programování
Pokud máte nějaký problém nebo potřebujete najít odpověď na svou otázku, nezapomeňte na manuály. Na GitHub najdete obrovskou sbírku více než 500 bezplatných knih o programování. K dispozici je také sbírka elektronických knih, která pokrývá 24 programovacích jazyků.

8. Zkoumejte a hrajte
Občas jsou hry nejlepším způsobem učení. Mnoho knih o programování vás naučí naprogramovat jednoduché nebo složité hry, ale některé tréninkové stránky mají samy podobu her. Code Combat a CodinGame jsou nástroje, které můžete využít k zábavě.

9. Najděte mentora nebo se jim staňte
Komunita programátorů je plná lidí připravených pomoci další generaci programátorů. Hack.pledge () je místo, které vám pomůže najít mentora. Můžete se také stát mentorem pro někoho jiného. Vyučování toho, co jste nastudoval, pomůže lépe zapamatovat informace.

10. Prozkoumejte kód jiného uživatele
Přepsáním kódu někoho jiného a ​​zkoumáním každého řádku a každé drobné chyby můžete lépe porozumět celkovému obrazu. Díky otevřenému zdrojovému kódu máte možnost naučit se cokoliv. Nezapomeňte sdílet kód, pokud se vám podaří vylepšit některé části softwaru.

V iQuestu hledáme šikovného programátora, který umí nebo se chce naučit tvořit webové a mobilní aplikace a nebojí se výzev a složitých úkolů.

Komentáře

  1. Zajimave, a muzu poprosit o clanek 10 zpusobu jak se naucit management? Ono totiz jeste slozitejsi nez hledat programatora je kdyz se hleda spickovy manager. Mimo jine se o necem takovem pise na www.zahady.wz.cz ale to jen pokud uz nekdo programuje, a chtel by osobni rozvoj.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

14 tipů pro návrh ikon mobilních aplikací.

Ikona mobilní aplikace je malý obrázek, který prezentuje aplikaci v mobilním světě , na zařízení uživatele a na obchodech s aplikacemi. Pokud budete brzy vytvářet svoji mobilní aplikaci a návrh ikonky k tomu, přečtěte si tyto tipy. Pomohou vám vyhnout se chybám, se kterými se nováčci mohou setkat. Grafik by se měl soustředit na vzhled ikony, protože se uživatelé často pří výběru aplikace řídí právě vzhledem ikony. Proto nabízíme následující tipy pro vytvoření návrhu ikony mobilní aplikace. Postupujte podle pokynů mobilních výrobců Ikony neexistují samy o sobě, ale uvnitř grafického obalu určitého systému . Měly by se harmonicky vejít do rozhraní aplikace, nevypadat zvláštně vedle ikon jiných aplikací, ale současně být jedinečné. Proto vývoj ikony aplikace začíná seznámením se s příručkou výrobce systému. Zde jsou příručky, se kterými byste měli začít: Oficiální stránka věnovaná Material Design pro Android . Zde si můžete přečíst o stylu, animaci, komponente

Metody vývoje aplikací. Waterfall, V-model, Inkrementální model

Existuje několik osvědčených metod pro vývoj software, tzv. best practices. Volba konkretní metody závisí na specifikaci projektu, rozpočtu, subjektivní preferenci a dokonce i temperamentu vedoucího. V tomto článku krátce popíšeme základní metody vývoje webových a mobilních aplikací. «Waterfall Model» (model vodopádu) Jedna z nejstarších metod, zahrnuje postupné procházení etap, z nichž každá musí být plně dokončena, než se začne další. Pomocí modelu vodopádu je snadné řídit projekt. Vývoj je rychlý, náklady a doba trvání jsou předem definovány. Má to ovšem i druhou stránku. Vodopádový model poskytne vynikající výsledek pouze v projektech s jasnými a předem definovanými požadavky a způsoby jejich realizace. Není zde možnost udělat krok zpět, testování začne až poté, co je vývoj ukončen nebo téměř dokončen. Kdy použít model vodopádu? Pouze tehdy, když jsou požadavky známé, jasné a pevně stanovené. Rozporné požadavky neexistují. Nejsou žádné problémy s dost