Gartner ještě loni psal o tom, že všechny velké společnosti, které pracují v oboru elektronického obchodování, začnou používat hlasové a dokonce i video vyhledávání produktů před rokem 2021. Použití řešení na základě umělé inteligence ve vývoji webových stránek umožní internetovým obchodům lépe porozumět potřebám a náladě svých spotřebitelů. V důsledku toho budou e-shopy schopné nabídnout každému zákazníkovi produkt, který přesně odpovídá jeho potřebám, a to na základě analýzy uživatelských preferencí. Futurologové předpovídají, že společnosti, které uplatní inovace na bázi umělé inteligence do roku 2020, zvýší své zisky o 30 %.
V tomto článku vyjmenujeme 5 důvodů k použití technologie umělé inteligence pro vývoj webu.
1. Ještě rychlejší vyhledávání.
Moderní uživatelé chtějí získat potřebnou informaci co nejrychleji a nejsnadněji. Hlasové vyhledávání je už teď velmi populární u mladší generace. Potřebujete předem předvídat možnost snadného vyhledávání Vašich webových stránek na internetu pomocí Siri a Google Assistant. Je třeba také přemýšlet o budoucí implementaci hlasového asistenta při vývoji webové stránky, protože funkce hlasového vyhledávání zboží se brzy stane velmi důležitým kritériem pro loajalitu uživatelů.2. Ještě efektivnější komunikace.
Chatové boty pomáhají vytvořit přirozenější komunikační proces. Díky technologii umělé inteligence se chatboty brzy naučí rozpoznat a napodobit lidské emoce. Více online zákazníků bude komunikovat s chatboty na webu. Tato možnost pomůže nakonec odstranit bariéry a udělá proces online nakupování pohodlným a příjemným.Díky zavedení AI bude interakce s chatboty podobná komunikaci se skutečným konzultantem v obchodě, který vidí reakci kupujícího na konkrétní produkt, jeho cenu, kvalitu atd. Někteří odborníci již dnes předpovídají, že trh chatových botů dosáhne do roku 2021 obratu zhruba ve výši 3,5 miliardy dolarů. Aby vaše webové stránky zůstaly v trendu, měli byste zvážit možnost zavedení chatových botů, zejména v oblasti e-commerce.
3. Opravdu skvělá uživatelská zkušenost.
Pomocí řešení založených na umělé inteligenci můžete web přizpůsobit ještě lépe potřebám každého jednotlivého návštěvníka. Technologie real-time learning pomáhá posoudit náladu každého uživatele a porozumět jeho preferencím. V závislosti na získaných informacích vám technologie umožňuje změnit strukturu stránek pro každého návštěvníka, včetně vyhledávací funkce na webu. Zde je pár dalších možností technologie učení v reálném čase:- Změnit v reálném čase doporučení zboží podle potřeb konkrétního návštěvníka webu;
- Flexibilně spravovat ceny v závislosti na době návštěvy webu;
- Zobrazit personalizované reklamy;
- Používat speciálně vybraný videoobsah pro stimulaci prodeje.
4. Maximálně pohodlné nakupování
Nakupováním online z domova u počítače na pohodlné židli mohou kupující ovlivnit vytvoření zcela nové uživatelské zkušenosti. S využitím AI řešení budou online obchody stále více personalizované. Rychle rostoucí trh online prodeje bude stále více zapojovat uživatele do procesu vytváření nejpohodlnějšího nákupního prostředí. Uživatel tak může rychle a snadno získat přístup k potřebným informacím a zároveň pocítí, že webová stránka byla vytvořena speciálně pro něj.5. Zásadně nový přístup k marketingu
Strojové učení, jako součást konceptu AI, a použití analýzy Big Data otevírají obrovské možnosti pro markeťáky. Výše uvedené technologie umožňují dělat ještě přesnější marketingové prognózy a vytvářet strategie pro konkrétního uživatele založené na jeho chování na webu. Například:- Jaký druh zboží bude kupující s největší pravděpodobností kupovat v budoucnu;
- Které kategorie zboží ho rozčilují a nezajímají;
- Preferované vyhledávací kanály a zařízení, ze kterých tento uživatel rád nakupuje.
- Ceny přijatelné pro uživatele;
- Období, kdy je uživatel nejvíce nakloněn k nákupu.
Nejak mi to nesedi. Umela inteligence se pouziva k tomu, aby se vzal proces, ktery musi rutinne nebo zlouhave nasledovat clovek, a zautomatizoval se. Na webu je ten proces zejmena registrace uctu na vsech ruznych strankach, prihlasovani, a nejaka personifikace ve smyslu nasledovani lidskeho procesu prochazeni textoveho obsahu a zobrazovani pouze takoveho obsahu, ktery pres prediktivni engine uzivatel bude chtit cist.
OdpovědětVymazatJinak funkce jako ovladani hlasem jsou k dispozici uz hodne let a stejne jako dotykove monitory se to proste neujalo a neujme. Hlas je proste pro komunikaci s lidmi a nic jineho hlasem rozume ovladat nejde a nepujde. Rozumne ovladani PC hlasem je pouze v nekolika malo pripadech, kdy u toho PC je vice lidi a navzajem ho chteji ovladat, jenze je tam jen jedna klavesnice a jedna mys.
Co by bylo dobre je napsat neco do hloubky o AI a pridat k tomu zdrojovy kod i business use case.