Přeskočit na hlavní obsah

Proč Váš startup potřebuje MVP(minimal viable product)?

MVP

Pokud jste dostal(a) nápad na vynikající službu nebo aplikaci, které vyřeší problémy uživatelů, nespěchejte s investováním do vývoje plnohodnotného produktu. Podle přístupu “lean startup” Erica Rice je mnohem účinnější najít odpověď na otázku: “Potřebují uživatelé daný produkt?”. V tomhle vám pomůže MVP.

Co je MVP?

MVP  je produkt s nejmenší možnou funkcionalitou, který vám umožní získat smysluplnou zpětnou vazbu od uživatelů. Pomůže Vám pochopit, co uživatelé potřebují a nebudete tvořit něco, co je nebude zajímat a za co nebudou chtít platit.

V rámci celkové koncepce je Váš nápad hypotéza. Chcete-li ji ověřit, musíte udělat následující:

  1. Jasně zformulovat hypotézu.
  2. Stanovit kritéria, která budou určovat její životaschopnost.
  3. Udělat MVP, aby se hypotéza potvrdila, a poslat ho mezi uživatele.
  4. Změřit ukazatele efektivity.
  5. Dojít k závěru, případně ověřit další hypotézu.

MVP pro startupy v žádném případě neznamená, že se jedná o nedodělanou aplikaci vytvořenou ve spěchu. Na jeho vývoj se poskytuje minimum času a obsahuje pouze klíčové funkce, které jsou relevantní pro reálné uživatele a mělo by být u těchto uživatelů ověřeno, že budou tyto funkce využívat. Studie ukazují, že 60 % funkcí se nepoužívá, a proto nejsou u uživatelů vyžádané. Koncepce MVP pomůže zkrátit čas spuštění projektu, a to vytvořením pouze potřebných funkcí.

Proč startup potřebuje MVP?

I když je nápad geniální, neznamená to konečný výsledek. Vytvořením MVP můžete:

  1. Ušetřit peníze tím, že je neinvestujete do neúspěšného projektu.
  2. Ověřit si, zda uživatelé mají zájem o Váš produkt.
  3. Pomocí iterací zjistit, jaký směr vývoje bude optimální.
  4. Sestavit základnu potenciálních zákazníků a najít prvotní uživatele produktu.

Steve Blank, autor metodiky rozvoje zákazníků (customer development methodology) tvrdí, že hlavním důvodem neúspěchu mnoha začínajících projektů je neznalost svých zákazníků. Startupeři začínají pracovat na aplikaci, která není uvěřena na reálných uživatelích místo toho, aby pomocí MVP zkoumali potřeby těchto uživatelů již v počátečních etapách.

Firmy, které začali svou cestu pomocí MVP

Spotify


Vývojáři MVP Spotify se zaměřili na jedinou funkci: streamování hudby. Po vyhodnocení výsledků z uzavřeného beta testování aplikace pro Windows byli zakladatelé schopni podepsat smlouvy s velkými hudebními vydavatelstvími, a tím získali značné finanční prostředky pro svůj projekt. V současné době mají 60 milionů uživatelů a jeho cena se odhaduje na 8,4 miliardy amerických dolarů.


U cestovatelů oblíbená služba krátkodobého pronájmu bydlení Airbnb začala tak, že její zakladatelé, Brian Chesky a Joe Gebbia, se rozhodli pronajmout svůj byt v San Francisku účastníkům konference o designu. Vyfotili svůj byt, spustili MVP ve tvaru jednoduchého webu a už brzy přijímali svou první návštěvu. Tak se startupeři v praxi přesvědčili, že nápad na krátkodobý pronájem svého bytu může konkurovat s hotely.


MVP společnosti Foursquare byl založen na tom, že uživatelé označili svou polohu na určitém místě a za toto dostali odměnu v podobě odznaků. Po zkoumání reakce uživatelů začali vývojáři rozšiřovat možnosti webové aplikace přidáním doporučení jiných uživatelů a průvodce městem. V současné době služba sdružuje 50 milionů lidí a bylo označeno celkem 8 miliard míst.

iQuest pomůže vytvořit webovou či mobilní aplikace pro Váš startup.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

10 způsobů jak se naučit programovat samostatně.

Programování je jednou z nejcennějších dovedností pro profesní růst, osobní rozvoj a vytváření něčeho úžasného. Je čas popsat deset tipů pro ty, kteří právě začínají svou cestu do programovacího světa. 1. Zjistěte, proč chcete programovat Zvolený směr ve výuce bude záviset na tom, proč se chcete naučit programovat a jak dlouho jste ochotni věnovat tomuto procesu. Pokud chcete být programátorem, je třeba začít s odborným kurzem (společnost Google sestavila seznam dovedností a kurzů pro ty, kteří chtějí být programátorem). Pokud chcete vytvářet hry a webové stránky pro zábavu ve svém volném čase, interaktivní kurzy jsou nejlepší volbou. Bloc vytvořil srovnávací tabulku kurzů v závislosti na zatížení, nákladech a důvodech k osvojení si programování. 2. Vyberte správný jazyk programování Neexistuje nejlepší programovací jazyk. Jakmile se naučíte jeden, nebude pro vás problém zvládnout další. Takže se nemusíte koncertovat na volbu pouze jednoho jazyka. Nicméně předpokládá s

14 tipů pro návrh ikon mobilních aplikací.

Ikona mobilní aplikace je malý obrázek, který prezentuje aplikaci v mobilním světě , na zařízení uživatele a na obchodech s aplikacemi. Pokud budete brzy vytvářet svoji mobilní aplikaci a návrh ikonky k tomu, přečtěte si tyto tipy. Pomohou vám vyhnout se chybám, se kterými se nováčci mohou setkat. Grafik by se měl soustředit na vzhled ikony, protože se uživatelé často pří výběru aplikace řídí právě vzhledem ikony. Proto nabízíme následující tipy pro vytvoření návrhu ikony mobilní aplikace. Postupujte podle pokynů mobilních výrobců Ikony neexistují samy o sobě, ale uvnitř grafického obalu určitého systému . Měly by se harmonicky vejít do rozhraní aplikace, nevypadat zvláštně vedle ikon jiných aplikací, ale současně být jedinečné. Proto vývoj ikony aplikace začíná seznámením se s příručkou výrobce systému. Zde jsou příručky, se kterými byste měli začít: Oficiální stránka věnovaná Material Design pro Android . Zde si můžete přečíst o stylu, animaci, komponente

Průvodce pro začátečníky ke spuštění a propagaci aplikace.

Poprvé vyvíjíte mobilní aplikaci ? Určitě máte spoustu otázek: Stojí to za to? Má to smysl? Jak se o tom lidé dozvědí? Zde jsou nejobvyklejší otázky a odpovědi, které pomohou začátečníkům vyvinout úspěšnou aplikaci. Mám hodně různých nápadů. Který si mám vybrat? Nejúspěšnější podnikatelé si vybudovali vlastní podnikání tím, že uvádí do praxe mnoho svých myšlenek. Proto se neomezujte na jednu myšlenku. Vytvoření aplikace je podobné vydávání hudebního singlu. Nikdy nevíte, který single přinese úspěch. Nápady testujte v aplikaci 4 až 6 měsíců, a pokud nevidíte rostoucí uživatelskou základnu, přejděte na další nápad. Mám nápad na aplikaci. Čím mám začít? Začněte tím, že svůj nápad jasně a podrobně popište na papír. Zkuste vytvořit detailní wireframe/šablonu budoucí aplikace. Poté, co jste určili vaše požadavky, potřebujete profesionální vývojářskou společnost, která bude schopna udělat návrh, projekt a vyvíjet Vaši aplikaci. Jak zjistím, jestli má uživatel zájem o mou aplikaci? M