Přeskočit na hlavní obsah

14 tipů pro návrh ikon mobilních aplikací.


Ikona mobilní aplikace je malý obrázek, který prezentuje aplikaci v mobilním světě, na zařízení uživatele a na obchodech s aplikacemi. Pokud budete brzy vytvářet svoji mobilní aplikaci a návrh ikonky k tomu, přečtěte si tyto tipy. Pomohou vám vyhnout se chybám, se kterými se nováčci mohou setkat.
Grafik by se měl soustředit na vzhled ikony, protože se uživatelé často pří výběru aplikace řídí právě vzhledem ikony.

Proto nabízíme následující tipy pro vytvoření návrhu ikony mobilní aplikace.

  1. Postupujte podle pokynů mobilních výrobců

Ikony neexistují samy o sobě, ale uvnitř grafického obalu určitého systému. Měly by se harmonicky vejít do rozhraní aplikace, nevypadat zvláštně vedle ikon jiných aplikací, ale současně být jedinečné. Proto vývoj ikony aplikace začíná seznámením se s příručkou výrobce systému.

Zde jsou příručky, se kterými byste měli začít:

  • Oficiální stránka věnovaná Material Design pro Android. Zde si můžete přečíst o stylu, animaci, komponentech, vzorech a použitelnosti. Jsou zde  také materiály ke stažení, které pomůžou grafikovi.
  • Příručka pro iOS Human Interface od společnosti Apple je užitečná, pokud chcete vytvořit ikonu pro iPad nebo iPhone.
Po prozkoumání trendů a standardů, které byste měli dodržet, můžete pokračovat na další krok.

  1. Znejte své uživatele
Ikona aplikace pro místní společnost, například služba rozvozu potravin, se bude lišit od ikony společnosti, která chce vstoupit na mezinárodní trh. V druhém případě si musíte být jisti, že používáte univerzální symboly, které budou stejně vnímány lidmi z různých částí světa a nepoškozují něčí pocity.

  1. Vytvářejte ikonu v potřebné velikosti
To, co vypadá dobře na papíru velikosti A4, nemusí vypadat skvělé při rozlišení 120 x 120 pixelů. Profesionální grafik ikon by to měl vzít v úvahu.

  1. Zjednodušte a nepřeplňujte ikonu nepotřebnými detaily
Minimalismus je Váš nejlepší přítel. Čím je více dekorací a detailů na ikoně, tím méně je rozpoznatelná. Ikona by měla být jako symbol - poměrně jednoduchá a srozumitelná.

  1. Správně nastavte jas a stíny
Tento tip je relevantní, pokud vytváříte ikonu pro Android aplikace. Příručka Android Material podrobně popisuje tento aspekt.



  1. Zkontrolujte, jak ikona vypadá na pozadí jiné barvy (tmavé, světlé, barevné)
Na trhu je ikona zobrazena na bílém nebo světle šedém pozadí, ale tapety na zařízeních uživatelů jsou mnohem rozmanitější. Takže nezapomeňte zkontrolovat, jak vypadá návrh ikony aplikace na pozadí různých barev.

  1. Nebojte se použít perspektivu
Samozřejmě tehdy, když  to neporušuje celkový dojem. Originální použití perspektivy vám pomůže vytvořit ikonu ještě výraznější. Zde je skvělý příklad využití perspektivy.


  1. Vytvořte zajímavý tvar
Níže uvedené ikony jsou zapamatovatelné díky tvarům, které byly použity.



  1. Zodpovědně vybírejte barvu
I v tomto případě zde platí minimalismus. Raději použijte jednu nebo dvě barvy - to stačí.



  1. Nepoužívejte fotografie
Existují nádherné fotorealistické ikony, ale použití fotografií ve formě ikony je tabu.

  1. Vytvářejte ikonu bez zbytečného textu
Malý text je těžko čitelný a jeho použití může v případě lokalizace způsobit problémy. V tomto případě můžete použít například první dvě písmena názvu společnosti, jak to dělají Tumblr nebo Pinterest.



  1. Nepoužívejte v ikoně prvky rozhraní aplikace
Jedná se o velmi špatnou praxi, která uživatele splete.

  1. Vytvářejte ikonu, která ukazuje základní funkce aplikace
S dobrou ikonou se uživatel ani nemusí zabývat popisem: pro hudební aplikace obvykle používají noty, pro kamery obrázky fotoaparátu nebo objektivu a pro messengery jako Viber oblaka zpráv.

  1. Prozkoumejte ikony konkurenčních mobilních aplikací
Bez ohledu na předchozí radu se podívejte na ikony konkurentů - s největší pravděpodobností již nějakým způsobem poukázali na hlavní funkci aplikace. Jak můžete níže vidět, ikona aplikace Wunderlist, která slouží pro plánování úkolů, se liší od ikon jiných aplikací.



Jak můžeme vidět, dokonce i při vytváření malého prvku jako ikona je potřeba k tomu přistupovat odpovědně. Podařený design ikon přitahuje pozornost uživatelů, kteří přišli na trh s aplikacemi pro úplně jinou aplikaci.

Bez ohledu na užitečnost těchto doporučení aplikace nebude použitelná bez kvalitního vývoje. V iQuestu máme velké zkušenosti s vytvářením mobilních aplikací a zajistíme to nejlepší řešení.


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

10 způsobů jak se naučit programovat samostatně.

Programování je jednou z nejcennějších dovedností pro profesní růst, osobní rozvoj a vytváření něčeho úžasného. Je čas popsat deset tipů pro ty, kteří právě začínají svou cestu do programovacího světa. 1. Zjistěte, proč chcete programovat Zvolený směr ve výuce bude záviset na tom, proč se chcete naučit programovat a jak dlouho jste ochotni věnovat tomuto procesu. Pokud chcete být programátorem, je třeba začít s odborným kurzem (společnost Google sestavila seznam dovedností a kurzů pro ty, kteří chtějí být programátorem). Pokud chcete vytvářet hry a webové stránky pro zábavu ve svém volném čase, interaktivní kurzy jsou nejlepší volbou. Bloc vytvořil srovnávací tabulku kurzů v závislosti na zatížení, nákladech a důvodech k osvojení si programování. 2. Vyberte správný jazyk programování Neexistuje nejlepší programovací jazyk. Jakmile se naučíte jeden, nebude pro vás problém zvládnout další. Takže se nemusíte koncertovat na volbu pouze jednoho jazyka. Nicméně předpokládá s

Metody vývoje aplikací. Waterfall, V-model, Inkrementální model

Existuje několik osvědčených metod pro vývoj software, tzv. best practices. Volba konkretní metody závisí na specifikaci projektu, rozpočtu, subjektivní preferenci a dokonce i temperamentu vedoucího. V tomto článku krátce popíšeme základní metody vývoje webových a mobilních aplikací. «Waterfall Model» (model vodopádu) Jedna z nejstarších metod, zahrnuje postupné procházení etap, z nichž každá musí být plně dokončena, než se začne další. Pomocí modelu vodopádu je snadné řídit projekt. Vývoj je rychlý, náklady a doba trvání jsou předem definovány. Má to ovšem i druhou stránku. Vodopádový model poskytne vynikající výsledek pouze v projektech s jasnými a předem definovanými požadavky a způsoby jejich realizace. Není zde možnost udělat krok zpět, testování začne až poté, co je vývoj ukončen nebo téměř dokončen. Kdy použít model vodopádu? Pouze tehdy, když jsou požadavky známé, jasné a pevně stanovené. Rozporné požadavky neexistují. Nejsou žádné problémy s dost