Přeskočit na hlavní obsah

10 tipů pro ty, kteří chtějí spustit startup

Startupy - webové a mobilní aplikace

Vymysleli jste startup, ale obáváte se, že nebudete schopni realizovat myšlenku tím nejlepším způsobem? Buďme upřímní: nic nezničí váš nápad rychleji než oddálení proměny nápadu na startup. Proto bychom rádi dnes věnovali pozornost tomu, jak přejít od myšlenky k realizaci a “get real”.


Přístup Getting Real vymysleli zaměstnanci společnosti Basecamp, která je známá stejnojmenným řešením pro řízení projektů. Základní myšlenkou přístupu Getting Real je co nejdříve vytvořit startup od nuly, s použitím minimálního množství zdrojů.


Pomocí Getting Real cílíte na budovaní efektivních vztahů se zákazníky. Zákazníci, kteří vědí, že děláte skvělý produkt a můžou se spolehnout na vaši firmu, vás doporučí svým přátelům a známým. Tím pomohou k větší popularitě vašeho startupu. Vybrali jsme 10 tipů založených na přístupu Getting Real, které vám pomůžou rychleji spustit startup:


  1. Shrňte vnímání produktu do jedné věty


Jak začít startup? Pochopte, co děláte. V případě, že vize vašeho startupu nelze shrnout do jedné věty, pak bude velmi těžké přesvědčit lidi o tom, že děláte něco, co opravdu stojí za to. Kromě toho, bez jasně definované vize jste zbaveni orientačního bodu, který pomáhá činit správná strategická a taktická rozhodnutí. Příklady začínající s jasnou vizí:
Airbnb: Rezervuj si unikátní domovy a zažij město, jako bys byl/a místní.
Basecamp: komunikace - základ projektového řízení.
Lyft: poskytnout lidem příjemné a cenově dostupné jízdy.


  1. Držte se přístupu lean startup
Jak založit startup, který bude minimálně využívat zdroje? Pomůže Vám přístup lean startup. To znamená, že budete spolupracovat s minimálním množstvím lidí (první verzi aplikace může vytvořit tým tří lidí, případně můžete nechat tvorbu MVP (minimum viable product, dále MVP) na outsource a používat levnější řešení nebo open source.


  1. Stanovte deadline a přesný rozpočet projektu
Před zahájením startupu je potřeba určit množství práce, čas a rozpočet. Jak dosáhnout rovnováhy mezi těmito faktory? Startup začněte vytvořením MVP, zařaďte do něj pouze důležité funkce, jejíž množství se může měnit během vývoje. Termín dokončení a rozpočet stanovte fixní. Taková omezení budou podnětem pro Vaš tým a budou motivovat k hledání inovativních řešení.


  1. Začněte tvorbu produktu z jeho centrálního prvku
V Basecamp se tento přístup nazývá Epicenter design: začínáte pracovat na návrhu nejdůležitějších části.
Například, pokud potřebujete vytvořit startup jako Medium, hlavními prvky budou nástroj pro online publikace a samotný článek. Návrh všeho ostatního (profily, menu, vyhledávací filtry, a pod.) budou vyvinuty později. Tím pádem již od prvního dne projektu se zaměříte na to nejdůležitější. Pro webové aplikace vypadá proces takto:


  • Brainstorming.
  • Příprava papírových skic. Je to mnohem rychlejší a levnější, než rovnou vytvářet maketu.  Umožňuje rychle provádět změny nebo cokoliv překreslit.
  • Elektronická maketa.
  • HTML obrazovky.
  • Kód.


  1. Nabízejte méně funkcí
Moderní uživatelé rádi vybírají produkty s omezenou funkčností, např. snapchat. Nepřidávejte zbytečné funkce do své aplikace. Pokud uživatelé žádají o nové funkce, zvažte jejich přidání až poté, když bude jasné, že tyto funkce vyžaduje více a více lidí. Například Twitter začal používat náhled pro odkazy až v roce 2015, devět let po uvedení na trh.
Hlavní nebezpečí zde spočívá v tom, že vytvoření nové funkce často vyžaduje vylepšení některých již existujících funkcí, což může rychle proměnit produkt v něco komplikovaného a nesrozumitelného.


  1. Odstraňte přebytečná nastavení
Nechcete, aby uživatelé strávili moc času v nastavení a pak už jen opustili aplikaci? Tak jim s tím pomozte a nepřidávejte rozsáhlá nastavení.


  1. Přidělte vašemu produktu individualitu
Když máte představu o své aplikaci a zároveň znáte potřeby potenciálních uživatelů, vytvoříte produkt, který má charakter a své vlastní zásady. Někomu se to možná nebude líbit, ale ti, na které cílíte, budou naprosto nadšení. Přesně to je potřeba pro startup.
Například firemní messenger Slack je v oblibě u mnoha vývojářů, ale zároveň má také spoustu odpůrců. Rovněž je těžké si představit MailChimp bez jeho pomocníka šimpanze.


  1. Vytvořte intuitivně pochopitelný produkt
Uživatelé nahlížejí do návodu a FAQ jen tehdy, když něco přestane fungovat. Zjednodušte jim život: stačí krátký onbording, abyste jim vysvětlili, jak vše funguje.


  1. Nesnažte se řešit problémy, které ještě nejsou
Jeden z takových problémů je škálovatelnost. Startupeři se obávají, že nestihnou rychle rozšířit projekt, pokud MVP bude mít úspěch. Připravit se na to 100% není možné. Mnohem důležitější je rychle provádět změny produktu a identifikovat obchodní model startupu, který bude pracovat pro vás. A samozřejmě, dělat radost svým uživatelům.


  1. Probuďte zájem ještě před zahájením startupu


Zde je návod, jak podpořit startup před spuštěním:


  • Pár měsíců před zahájením pusťte „teaser“: začněte blog, ukažte veřejnosti své logo, naznačte, že na něčem pracujete a začněte sbírat první sledovatele a followery na sociálních sítích.
  • Dva týdny před spuštěním startupu přejdete do režimu náhledu: začněte mluvit o funkcích, ukažte několik snímků obrazovky nebo videa, informujte o možnostech využití.
  • Nastartujte startup aplikaci spolu s aktualizovanou landing page s informacemi o produktu.

Doufáme, že tyto tipy vám pomohou rychle přejít od nápadu k startupu. Tým iQuestu Vám pomůže pro Váš startup vytvořit návrh včetně strategií, vyvinout webovou aplikaci spolu s mobilní aplikací pro Android a iPhone. Kontaktujte nás ještě dnes.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

10 způsobů jak se naučit programovat samostatně.

Programování je jednou z nejcennějších dovedností pro profesní růst, osobní rozvoj a vytváření něčeho úžasného. Je čas popsat deset tipů pro ty, kteří právě začínají svou cestu do programovacího světa. 1. Zjistěte, proč chcete programovat Zvolený směr ve výuce bude záviset na tom, proč se chcete naučit programovat a jak dlouho jste ochotni věnovat tomuto procesu. Pokud chcete být programátorem, je třeba začít s odborným kurzem (společnost Google sestavila seznam dovedností a kurzů pro ty, kteří chtějí být programátorem). Pokud chcete vytvářet hry a webové stránky pro zábavu ve svém volném čase, interaktivní kurzy jsou nejlepší volbou. Bloc vytvořil srovnávací tabulku kurzů v závislosti na zatížení, nákladech a důvodech k osvojení si programování. 2. Vyberte správný jazyk programování Neexistuje nejlepší programovací jazyk. Jakmile se naučíte jeden, nebude pro vás problém zvládnout další. Takže se nemusíte koncertovat na volbu pouze jednoho jazyka. Nicméně předpokládá s

14 tipů pro návrh ikon mobilních aplikací.

Ikona mobilní aplikace je malý obrázek, který prezentuje aplikaci v mobilním světě , na zařízení uživatele a na obchodech s aplikacemi. Pokud budete brzy vytvářet svoji mobilní aplikaci a návrh ikonky k tomu, přečtěte si tyto tipy. Pomohou vám vyhnout se chybám, se kterými se nováčci mohou setkat. Grafik by se měl soustředit na vzhled ikony, protože se uživatelé často pří výběru aplikace řídí právě vzhledem ikony. Proto nabízíme následující tipy pro vytvoření návrhu ikony mobilní aplikace. Postupujte podle pokynů mobilních výrobců Ikony neexistují samy o sobě, ale uvnitř grafického obalu určitého systému . Měly by se harmonicky vejít do rozhraní aplikace, nevypadat zvláštně vedle ikon jiných aplikací, ale současně být jedinečné. Proto vývoj ikony aplikace začíná seznámením se s příručkou výrobce systému. Zde jsou příručky, se kterými byste měli začít: Oficiální stránka věnovaná Material Design pro Android . Zde si můžete přečíst o stylu, animaci, komponente

Průvodce pro začátečníky ke spuštění a propagaci aplikace.

Poprvé vyvíjíte mobilní aplikaci ? Určitě máte spoustu otázek: Stojí to za to? Má to smysl? Jak se o tom lidé dozvědí? Zde jsou nejobvyklejší otázky a odpovědi, které pomohou začátečníkům vyvinout úspěšnou aplikaci. Mám hodně různých nápadů. Který si mám vybrat? Nejúspěšnější podnikatelé si vybudovali vlastní podnikání tím, že uvádí do praxe mnoho svých myšlenek. Proto se neomezujte na jednu myšlenku. Vytvoření aplikace je podobné vydávání hudebního singlu. Nikdy nevíte, který single přinese úspěch. Nápady testujte v aplikaci 4 až 6 měsíců, a pokud nevidíte rostoucí uživatelskou základnu, přejděte na další nápad. Mám nápad na aplikaci. Čím mám začít? Začněte tím, že svůj nápad jasně a podrobně popište na papír. Zkuste vytvořit detailní wireframe/šablonu budoucí aplikace. Poté, co jste určili vaše požadavky, potřebujete profesionální vývojářskou společnost, která bude schopna udělat návrh, projekt a vyvíjet Vaši aplikaci. Jak zjistím, jestli má uživatel zájem o mou aplikaci? M