Přeskočit na hlavní obsah

Co zvolit: mobilní aplikace, mobilní verze webu nebo responzivní design?


V tomto článku popíšeme čim jsou odlišné mobilní verze webu, responzivní design a mobilní aplikace. Poradíme co byste měl(a) vybrat, pokud chcete mít svůj servis dostupný pro uživatele chytrých telefonů a tabletů.

Počet uživatelů mobilních zařízení na světě roste. Podle odhadu Techcrunch  bude do roku 2020 užívat smartphony 6,1 miliardy lidí (70 % světové populace). To znamená, že bez ohledu na profil vaší společnosti je na čase se zamyslet nad tím, jak se přiblížit k uživatelům mobilních zařízení.
Existuje několik možných řešení:


Níže probereme každou z těchto možností.

Vývoj mobilní verze webu

Mobilní web je speciálně vytvořená verze webu, kterou si uživatelé zobrazí pomocí prohlížeče na chytrém telefonu nebo tabletu. Na rozdíl od hlavní verze webu je mobilní verze upravena pro prohlížení na malých obrazovkách.

Například takto vypadá Amazon na obrazovce počítače.


V mobilní verzi se menu s kategoriemi otevírá na samostatné stránce a pro zobrazení zboží na hlavní stránce stačí posunout prst po obrazovce:


Je zajímavé, že nejoblíbenějším mobilním webem v USA je Buzzfeed. Následuje ho answers.com, Wikia, Urban dictionary a Bustle. Současně je seznam nejoblíbenějších webů po celém světě poměrně předvídatelný:


Proč to tak je? Odpověď je jednoduchá: všechny špičkové webové stránky v USA mají vlastní mobilní aplikace, které používá většina uživatelů.

Pokud máte omezený rozpočet nebo vaše stránky nejsou prodejním portálem nebo sociální síti a obsahují jen stručné informace o společnosti,  pak je mobilní verze webu vaší volbou.
Pokud však vaše společnost prodává produkty a služby prostřednictvím internetu, je zpravodajským webem nebo sociální síti, měli byste investovat do vývoje mobilní aplikace. Podle výzkumu uživatelé tráví 18krát více času v mobilní aplikaci než na mobilních verzích stránek.

Vývoj mobilních aplikací


Mobilní aplikace je speciální program vytvořený v souladu s požadavky a možnostmi určité platformy, jako jsou Android a iOS. Aby je uživatelé mohli používat, musí aplikaci stáhnout pomocí obchodu s aplikacemi (Google Play nebo App Store) a nainstalovat na své zařízení.

Vývoj mobilních verzí webů vyžaduje testování konečného produktu v různých mobilních prohlížečích. Při vytváření mobilní aplikace je potřeba vzít v úvahu, že uživatelé používají různé verze operačního systému.
Další obtíže se týkají vzhledu aplikace. Návrh mobilní verze webu může být téměř stejný jako web pro běžný prohlížeč. Mobilní aplikace musí ovšem splňovat požadavky výrobce systému na uživatelské rozhraní. Toto má své výhody: mobilní aplikace vypadá víc nativní a pracuje rychleji díky integraci se zařízením.

Na druhou stranu, mobilní weby pro chytré telefony vyhrávají z hlediska počtu unikátních uživatelů. V mobilních aplikacích se ovšem provádí více unikátních akcí, což znamená, že uživatelé stráví víc času v aplikacích.

Co bychom Vám doporučili, mobilní web nebo aplikaci? Pokud to dovoluje rozpočet, doporučujeme vytvořit zvlášť optimalizovaný web pro mobilní telefony a hybridní mobilní aplikaci pro různá mobilní zařízení. Tím dosáhnete maximálního pokrytí trhu mobilních zařízení.

Tvorba responzivního designu

Pokud na začátku projektu vytváříte rovnou responzivní web, nemusíte vytvářet samostatnou mobilní verzi stránky. Responzivní návrh webových stránek je design, který je navržen tak, aby se  stránka zobrazovala na monitorech různých velikostí: od obrazovky mobilního zařízení až po širokoúhlé monitory. Hlavní výhody responzivního designu jsou:

  • Možnost zobrazovat uživatelům různý obsah v závislosti na zařízení.
  • Jednoduchost provádění změn. Pokud chcete do webu přidat nový blok, stačí to udělat jednou.
  • SEO. S responzivní stránkou se nebudete muset zvlášť starat o zvýšení návštěvnosti pro mobilní verzi webu.

Navíc, Google doporučuje vytvářet responzivní web design, který má ovšem své složitosti:
  • Je třeba optimalizovat web pro rychlé načtení na mobilních zařízeních.
  • Je třeba připravit obrázky různých velikostí pro webovou a mobilní verzi.
  • Pro zařízení s malou obrazovkou je třeba vytvořit samostatné kompaktní menu.
  • Zvyšuje dobu testování webu.

Pro koho je vhodný responzivní design? Firemní webové stránky, blogy a zpravodajské portály, to jsou stránky, které jsou uživatelé zvyklí procházet. Internetové obchody, které dosud nemají vlastní aplikaci a mobilní verzi webu, také musí přemýšlet o responzivním designu. Zatímco úroveň konverze u mobilních zařízení je nižší než u počítačů a notebooků, počet objednávek z mobilních zařízení a tabletů začíná růst.

iQuest vytvoří webovou aplikaci optimalizovanou pro mobil a hybridní mobilní aplikaci pro Vaše podnikání. Kontaktujte nás a pomůžeme vaší společnosti, aby se přiblížila uživatelům mobilních zařízení.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

10 způsobů jak se naučit programovat samostatně.

Programování je jednou z nejcennějších dovedností pro profesní růst, osobní rozvoj a vytváření něčeho úžasného. Je čas popsat deset tipů pro ty, kteří právě začínají svou cestu do programovacího světa. 1. Zjistěte, proč chcete programovat Zvolený směr ve výuce bude záviset na tom, proč se chcete naučit programovat a jak dlouho jste ochotni věnovat tomuto procesu. Pokud chcete být programátorem, je třeba začít s odborným kurzem (společnost Google sestavila seznam dovedností a kurzů pro ty, kteří chtějí být programátorem). Pokud chcete vytvářet hry a webové stránky pro zábavu ve svém volném čase, interaktivní kurzy jsou nejlepší volbou. Bloc vytvořil srovnávací tabulku kurzů v závislosti na zatížení, nákladech a důvodech k osvojení si programování. 2. Vyberte správný jazyk programování Neexistuje nejlepší programovací jazyk. Jakmile se naučíte jeden, nebude pro vás problém zvládnout další. Takže se nemusíte koncertovat na volbu pouze jednoho jazyka. Nicméně předpokládá s...

14 tipů pro návrh ikon mobilních aplikací.

Ikona mobilní aplikace je malý obrázek, který prezentuje aplikaci v mobilním světě , na zařízení uživatele a na obchodech s aplikacemi. Pokud budete brzy vytvářet svoji mobilní aplikaci a návrh ikonky k tomu, přečtěte si tyto tipy. Pomohou vám vyhnout se chybám, se kterými se nováčci mohou setkat. Grafik by se měl soustředit na vzhled ikony, protože se uživatelé často pří výběru aplikace řídí právě vzhledem ikony. Proto nabízíme následující tipy pro vytvoření návrhu ikony mobilní aplikace. Postupujte podle pokynů mobilních výrobců Ikony neexistují samy o sobě, ale uvnitř grafického obalu určitého systému . Měly by se harmonicky vejít do rozhraní aplikace, nevypadat zvláštně vedle ikon jiných aplikací, ale současně být jedinečné. Proto vývoj ikony aplikace začíná seznámením se s příručkou výrobce systému. Zde jsou příručky, se kterými byste měli začít: Oficiální stránka věnovaná Material Design pro Android . Zde si můžete přečíst o stylu, animaci, komponente...

Co je MVP a proč se vyplatí být minimalistou při vývoji software?

Plánujete vývoj softwarové aplikace? Vydejte se cestou MVP, tedy minimálního životaschopného produktu (Minimal Viable Product). Velmi pravděpodobně vám to ušetří mnoho peněz a starostí. Co je MVP? Pojďme se podívat na to, co se za zkratkou MVP skrývá. MVP neboli minimal viable product je v našem případě software, který je spuštěn s nejmenší možnou funkcionalitou vyvinutou v co nejkratším čase a za co nejnižší možné náklady. Výsledkem je, že můžete rychle získat relevantní zpětnou vazbu od reálných uživatelů. Díky MVP zjistíte, co uživatelé OPRAVDU potřebují a chtějí. Konečný produkt (aplikace či služba) vzniká na základě získané zpětné vazby. V podstatě se jedná o strategii vývoje, která minimalizuje rizika při zavádění nových produktů a služeb a v praxi vám ušetří nejen peníze, ale i čas a energii.  Vývoj mobilní aplikace/software podle strategie MVP spočívá ve vytvoření nejjednodušší verze software , která má sice minimum vlastností a funkcí, ale zároveň je dostatečně výkonná, a...