Přeskočit na hlavní obsah

Mobilní aplikace: jak to začínalo?

Evoluce mobilních zařizení
Na začátku fungovaly mobilní telefony pouze pro volání a zasílání zpráv. Později začal výrobce zavádět in-house malé aplikace jako kalkulačka, změna vyzvánění a jednoduché hry, jako například had. Tato iniciativa mobilních výrobců se ukázala jako odrazový můstek pro vytvoření chytrých mobilních telefonů.


Začátkem 90. let představil IBM první telefon s dotykovým displejem, který měl stylus s názvem "SIMON". Tento telefon byl velmi jednoduchý a nenáročný a byl také vybaven základními aplikacemi jako e-mail, hodiny, poznámkový blok a kontakty. Simon měl také jedinečnou vlastnost faxování, která byla v té době velmi užitečná.

SIMON

Revoluce v aplikačním průmyslu
Zavedením IPhone a App Store v roce 2007 společností Apple, způsobil aplikační průmysl převrat. Uživatelé mobilních telefonů chtějí nyní používat chytré telefony k tomu, aby vykonávali svou inteligentní práci. Brzo po spuštění iPhone uvedlo i HTC na trh své zařízení s dotykovým displejem, které nebylo tak efektivní, ale bylo uživatelsky příjemné. Po zveřejnění obchodu s aplikacemi AppStore zaznamenala společnost Google v roce 2007 potenciál trhu s aplikacemi a uvedla na trh Android spolu s obchodem Google Play. V období mezi rokem 2009-2010 dosáhly App Store i Google Play miliardy stahování.
Jedním z největších důvodů popularity mobilních aplikací je svoboda jejich vývoje. Kdokoliv může vyvinout aplikaci a nahrát ji do obchodu Google Play a App Store. V současné době je ve službě Google Play k dispozici kolem 2 milionů aplikací a v App Store kolem 1,5 milionu aplikací. Toto číslo neustále roste a brzy se očekává, že bude v miliardách. Když byly v roce 2007 odhaleny první verze mobilních platforem iOS a Android, byly to spíše experimenty s vývojářskou komunitou. I když soutěže, coding basecamps a ostatní akce inzerovaly příchod mobilních platforem, zlatá horečka s vývojem aplikací začala rok po úspěchu obchodů s aplikacemi.


V současnosti existují různé druhy aplikací dostupných v obchodech Tyto aplikace se obvykle liší způsobem vývoje a použití. Existují 3 základní typy aplikací: nativní, webové a hybridní.


Jako první byli vytvořené nativní aplikace pro použití na konkrétní platformě. Nativní mobilní aplikace jsou aplikace pro chytré telefony, které jsou kódovány v určitém programovacím dialektu, například Objective-C pro iOS a Java pro Android.


Webové aplikace v podstatě nejsou aplikace, fungují obvykle na všech platformách jako přizpůsobené www stránky. Můžou být optimalizované pro mobilní prostředí, ale omezením bývá nižší možnost spolupráce s hardware mobilních zařízení. Jsou napsány v jazyce HTML5.


Hybridní aplikace se staly kompromisem mezi webovými vývojáři, kteří chtějí psát skvělé mobilní aplikace, a podnikateli, kteří nechtějí desítky vývojářů pro každou platformu a chtějí být v obchodech s aplikacemi. Se spuštěním platformy Apache Cordova se hybridní aplikace staly populárnější a s každým rokem se zlepšovaly. V moderní době pomocí moderních technologií mají hybridní aplikace skoro stejnou funkcionalitu jako nativní.


V současné době jsou mobilní aplikace velmi užitečné pro podporu podnikání. Startupy a již existující firmy mohou velmi snadno a efektivně propagovat své podnikání. Mobilní aplikace pomáhají oslovit zákazníka 24 × 7 a tím rozšířit své působení.

Vyberte toho nejlepšího vývojáře mobilních aplikaci. iQuest vyvíjí mobilní aplikace nové generace, jedna aplikace pro Android, IOS a webový prohližeč.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

10 způsobů jak se naučit programovat samostatně.

Programování je jednou z nejcennějších dovedností pro profesní růst, osobní rozvoj a vytváření něčeho úžasného. Je čas popsat deset tipů pro ty, kteří právě začínají svou cestu do programovacího světa. 1. Zjistěte, proč chcete programovat Zvolený směr ve výuce bude záviset na tom, proč se chcete naučit programovat a jak dlouho jste ochotni věnovat tomuto procesu. Pokud chcete být programátorem, je třeba začít s odborným kurzem (společnost Google sestavila seznam dovedností a kurzů pro ty, kteří chtějí být programátorem). Pokud chcete vytvářet hry a webové stránky pro zábavu ve svém volném čase, interaktivní kurzy jsou nejlepší volbou. Bloc vytvořil srovnávací tabulku kurzů v závislosti na zatížení, nákladech a důvodech k osvojení si programování. 2. Vyberte správný jazyk programování Neexistuje nejlepší programovací jazyk. Jakmile se naučíte jeden, nebude pro vás problém zvládnout další. Takže se nemusíte koncertovat na volbu pouze jednoho jazyka. Nicméně předpokládá s

14 tipů pro návrh ikon mobilních aplikací.

Ikona mobilní aplikace je malý obrázek, který prezentuje aplikaci v mobilním světě , na zařízení uživatele a na obchodech s aplikacemi. Pokud budete brzy vytvářet svoji mobilní aplikaci a návrh ikonky k tomu, přečtěte si tyto tipy. Pomohou vám vyhnout se chybám, se kterými se nováčci mohou setkat. Grafik by se měl soustředit na vzhled ikony, protože se uživatelé často pří výběru aplikace řídí právě vzhledem ikony. Proto nabízíme následující tipy pro vytvoření návrhu ikony mobilní aplikace. Postupujte podle pokynů mobilních výrobců Ikony neexistují samy o sobě, ale uvnitř grafického obalu určitého systému . Měly by se harmonicky vejít do rozhraní aplikace, nevypadat zvláštně vedle ikon jiných aplikací, ale současně být jedinečné. Proto vývoj ikony aplikace začíná seznámením se s příručkou výrobce systému. Zde jsou příručky, se kterými byste měli začít: Oficiální stránka věnovaná Material Design pro Android . Zde si můžete přečíst o stylu, animaci, komponente

Průvodce pro začátečníky ke spuštění a propagaci aplikace.

Poprvé vyvíjíte mobilní aplikaci ? Určitě máte spoustu otázek: Stojí to za to? Má to smysl? Jak se o tom lidé dozvědí? Zde jsou nejobvyklejší otázky a odpovědi, které pomohou začátečníkům vyvinout úspěšnou aplikaci. Mám hodně různých nápadů. Který si mám vybrat? Nejúspěšnější podnikatelé si vybudovali vlastní podnikání tím, že uvádí do praxe mnoho svých myšlenek. Proto se neomezujte na jednu myšlenku. Vytvoření aplikace je podobné vydávání hudebního singlu. Nikdy nevíte, který single přinese úspěch. Nápady testujte v aplikaci 4 až 6 měsíců, a pokud nevidíte rostoucí uživatelskou základnu, přejděte na další nápad. Mám nápad na aplikaci. Čím mám začít? Začněte tím, že svůj nápad jasně a podrobně popište na papír. Zkuste vytvořit detailní wireframe/šablonu budoucí aplikace. Poté, co jste určili vaše požadavky, potřebujete profesionální vývojářskou společnost, která bude schopna udělat návrh, projekt a vyvíjet Vaši aplikaci. Jak zjistím, jestli má uživatel zájem o mou aplikaci? M