Přeskočit na hlavní obsah

21 otázek, na které je potřeba se zeptat před začátkem vývoje softwaru


Je skvělé, pokud máte představu o mobilní aplikaci pro vaši firmu, která přiláká nové zákazníky a zaujme již existující zákazníky. Ovšem dříve, než si najmete vývojový tým, Justin Dombroski, vedoucí produktový manažer společnosti Enola Labs, vám doporučuje položit si těchto 21 otázek.


  1. Máte představu, kdy bude aplikace vydána? Bude mít vaše aplikace více než jednu verzi? Pokud připravujete verze pro více platforem, budou spuštěné současně?


  1. Jaké jsou vaše požadavky? Bude vaše aplikace fungovat pouze v iOS nebo Androidu? Budete platit za server hosting? Softwaroví architekti a inženýři by měli takové věci znát.


  1. A co funkcionalita? Vytvořili jste si seznam, tzv. backlog, ve kterém jste definovali požadavky na funkčnost aplikace? Víte, jaké jsou tři základní funkce aplikace? Každá funkcionalita musí splňovat určité požadavky. Pokud vývoj zůstává otevřený a požadavky nejsou stanoveny, může se stát, že získáte něco, co neodpovídá vašim očekáváním.


  1. Kdo se s Vámi podílí na projektu? Kdo dělá konečné rozhodnutí? Pokud je v projektu více lidí, kdo může odvolat již přijaté rozhodnutí?


  1. Kdo je Vaše potenciální konkurence? Už jste je identifikovali a analyzovali? Pokud ano, bylo toto hodnocení zahrnuto do plánu projektu?


  1. Máte strategii monetizace? Bude aplikace placená nebo bude zobrazovat reklamy? Bude mít speciální funkcionalitu, která bude odblokována za příplatek? Bude možné v aplikaci kupovat skutečné nebo virtuální zboží?


  1. Co bude úspěchem této aplikace: určitý počet uživatelů nebo růst objednávek? Bude aplikace obsahovat analytické nástroje, jako je například Google Analytics, který je určen k měření úspěchu?


  1. Máte vypracovaný rozpočet? Náklady na vývoj aplikace je velmi obtížné zhodnotit, protože existuje mnoho proměnných. Znalost rozpočtu umožňuje vývojáři tvořit aplikace s přihlédnutím k nejdůležitějším funkcím. Vývojáři vám pomohou upřednostnit jednotlivé funkce s ohledem na rozpočet.


  1. Jaké je vaše cílové publikum? Jaký přínos budou mít uživatelé, když použijí vaši aplikaci? Můžete provést uživatelský průzkum, než začnete s návrhem a vývojem?


  1. Jaké požadavky je třeba splnit před samotným zahájením vývoje nebo před jeho koncem? Potřebujete nastavit zásady ochrany osobních údajů? Pokud ano, je to požadavek, bez kterého nemůže být aplikace nasazena.


  1. Máte vymyšlený branding aplikace nebo identitu společnosti (loga, barvy, písma apod.)? Pokud ano, je to skvělé. Tyto informace pošlete vývojovému týmu. Pokud nemáte, pak kvalitní tým vývojářů Vám pomůže s návrhem.


  1. Jaká rizika související s projektem, načasováním nebo jinými vnějšími faktory, můžete předvídat? Řekněte o nich vývojářům, abyste mohli snižovat pravděpodobnost jejich vzniku.


  1. Máte stanovené a ověřené nějaké API (rozhraní pro programování aplikací), externí služby/systémy nebo dodavatele třetích stran, se kterými chcete aplikaci integrovat? Pokud tomu tak není a tyto služby potřebujete, naplánujte si čas potřebný k prozkoumání a ověření těchto věcí.


  1. Bude vaše aplikace potřebovat podporu po spuštění? Kvalitní dodavatel softwaru může vaše aplikace podporovat.


  1. Přemýšleli jste o bezpečnosti budoucí aplikace? Jaké důvěrné informace budou shromažďovány ve Vaší aplikaci a jak budou bezpečně uloženy? Většina vývojářů Vám v této záležitosti pomůže a doporučí optimální řešení pro váš produkt.


  1. Znáte Agilní vývoj? V tomto případě mohou být některé funkce aplikace hotové před úplným dokončením projektu.


  1. Můžete snadno vysvětlit svůj nápad a podnikání jakékoli osobě? Během práce s vývojovými společnostmi budete spolupracovat s lidmi, kteří dobře znají svoje podnikání, ale nemusí znát Vaše.


  1. Jaké jsou obchodní cíle aplikace: nové objednávky, zvýšení produktivity nebo konkurenční výhoda?


  1. Existují nějaké aplikace, které vás inspirují při vytváření Vašeho projektu? Popřemýšlejte o aplikacích, se kterými by měla být Vaše aplikace podobná.


  1. Máte wireframe aplikace? Ukazuje, jakým způsobem bude uživatel s aplikací pracovat. Pokud je wireframe připraven, vyhodnotil ho někdo z techniků? Je možné realizovat vše, co chcete, na všech platformách, na které cílíte?


  1. Máte připravený vizuální design? Vizuální návrhy se používají jako příklad toho, jak bude obrazovka vypadat, když je v aplikaci spuštěna. Návrh se připravuje podle wireframu.

Pokud jste neodpověděli na všechny otázky, nic se neděje. Zajistíme celkový vývoj Vaší aplikace: od analýzy po dlouhodobou podporu software.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

10 způsobů jak se naučit programovat samostatně.

Programování je jednou z nejcennějších dovedností pro profesní růst, osobní rozvoj a vytváření něčeho úžasného. Je čas popsat deset tipů pro ty, kteří právě začínají svou cestu do programovacího světa. 1. Zjistěte, proč chcete programovat Zvolený směr ve výuce bude záviset na tom, proč se chcete naučit programovat a jak dlouho jste ochotni věnovat tomuto procesu. Pokud chcete být programátorem, je třeba začít s odborným kurzem (společnost Google sestavila seznam dovedností a kurzů pro ty, kteří chtějí být programátorem). Pokud chcete vytvářet hry a webové stránky pro zábavu ve svém volném čase, interaktivní kurzy jsou nejlepší volbou. Bloc vytvořil srovnávací tabulku kurzů v závislosti na zatížení, nákladech a důvodech k osvojení si programování. 2. Vyberte správný jazyk programování Neexistuje nejlepší programovací jazyk. Jakmile se naučíte jeden, nebude pro vás problém zvládnout další. Takže se nemusíte koncertovat na volbu pouze jednoho jazyka. Nicméně předpokládá s

14 tipů pro návrh ikon mobilních aplikací.

Ikona mobilní aplikace je malý obrázek, který prezentuje aplikaci v mobilním světě , na zařízení uživatele a na obchodech s aplikacemi. Pokud budete brzy vytvářet svoji mobilní aplikaci a návrh ikonky k tomu, přečtěte si tyto tipy. Pomohou vám vyhnout se chybám, se kterými se nováčci mohou setkat. Grafik by se měl soustředit na vzhled ikony, protože se uživatelé často pří výběru aplikace řídí právě vzhledem ikony. Proto nabízíme následující tipy pro vytvoření návrhu ikony mobilní aplikace. Postupujte podle pokynů mobilních výrobců Ikony neexistují samy o sobě, ale uvnitř grafického obalu určitého systému . Měly by se harmonicky vejít do rozhraní aplikace, nevypadat zvláštně vedle ikon jiných aplikací, ale současně být jedinečné. Proto vývoj ikony aplikace začíná seznámením se s příručkou výrobce systému. Zde jsou příručky, se kterými byste měli začít: Oficiální stránka věnovaná Material Design pro Android . Zde si můžete přečíst o stylu, animaci, komponente

Průvodce pro začátečníky ke spuštění a propagaci aplikace.

Poprvé vyvíjíte mobilní aplikaci ? Určitě máte spoustu otázek: Stojí to za to? Má to smysl? Jak se o tom lidé dozvědí? Zde jsou nejobvyklejší otázky a odpovědi, které pomohou začátečníkům vyvinout úspěšnou aplikaci. Mám hodně různých nápadů. Který si mám vybrat? Nejúspěšnější podnikatelé si vybudovali vlastní podnikání tím, že uvádí do praxe mnoho svých myšlenek. Proto se neomezujte na jednu myšlenku. Vytvoření aplikace je podobné vydávání hudebního singlu. Nikdy nevíte, který single přinese úspěch. Nápady testujte v aplikaci 4 až 6 měsíců, a pokud nevidíte rostoucí uživatelskou základnu, přejděte na další nápad. Mám nápad na aplikaci. Čím mám začít? Začněte tím, že svůj nápad jasně a podrobně popište na papír. Zkuste vytvořit detailní wireframe/šablonu budoucí aplikace. Poté, co jste určili vaše požadavky, potřebujete profesionální vývojářskou společnost, která bude schopna udělat návrh, projekt a vyvíjet Vaši aplikaci. Jak zjistím, jestli má uživatel zájem o mou aplikaci? M