Moderní technologie již dávno a změnily náš život. Na jedné straně je hodně věcí jednodušších a pohodlnějších, na druhou stranu se svět začal rychle měnit s příchodem internetu: objevovaly se nové obory a některé profese naopak vymizely a objevily se nové nástroje pro řešení každodenních úkolů.
V podnikání hrají technologie také důležitou roli. Před 15 lety “webařské firmy” moc objednávek neměly, protože firmy nechápaly k čemu potřebují webové stránky, vždyť se jim dařilo prodávat i bez nich. Dnes si nikdo nedokáže představit podnikání bez vlastního webu. Po internetové revoluci nastala epocha mobilních technologií. Právě teď je čas na vytvoření nových efektivních nástrojů, které doslova pronikly do našeho světa společně s mobilními zařízeními. Jsou to mobilní aplikace.
Pokud máte chytrý telefon nebo tablet, chápete, jak fungují různé funkční aplikace, hry a aplikace pro volný čas. Ale na co je podniková mobilní aplikace? Právě toto probereme v tomto článku.
Proč tvořit vlastní firemní mobilní aplikaci?
- Zvýšení prodeje
Hlavním cílem jakékoliv činnosti je dosažení zisku. Veškeré marketingové nástroje by v podstatě měly pomáhat při dosažení tohoto cíle.
Mobilní aplikace může zvýšit prodeje společnosti, protože slouží jako prostředek k přilákání a udržení zákazníků. Pomocí zabudovaných funkcí, například věrnostní programy a push-upozornění, můžete motivovat uživatele k nákupu zboží nebo služeb společnosti a nabízet různé propagační akce a slevy.
Jenom si představte, že se podnik dostane do všech zařízení zákazníků a potenciálních zákazníků. Společnosti neustále komunikují s klienty, kteří používají své mobilní telefony. Je to úžasné! Žádný jiný typ reklamy v historii lidstva nenabídl takovou příležitost - být neustále “v kapse” klienta a komunikovat s ním.
- Odchylka od konkurence
Co většina společností dnes používá k propagaci svého podnikání? Správně, jsou to letáky, rozhlasové reklamy, SMS marketing, mailing a sociální sítě. Pokud se podíváme na AppStore a GoolgePlay, tak asi těžko najdeme několik obchodních aplikací v rámci konkrétního města nebo celých regionů. To znamená, že v použití firemních mobilních aplikací neexistuje téměř žádná konkurence.
Aplikace pomůže zahájit nové zajímavé marketingové akce, výhodně se lišit od konkurence a získat důvěru zákazníků.
- Loajalita (věrnost)
Jak získat loajalitu zákazníků? Odpověď je jednoduchá: být užitečný a potřebný pro klienty. S pomocí věrnostních programů můžete sdílet se zákazníky zajímavé bonusy a akce. Například v kavárně můžete provádět různé akce: „Každá sedmá večeře zdarma“ „Každý pátý šálek kávy zdarma“. Klient se tak bude vracet do Vašeho podniku častěji, aby dostal novou slevu. Tím získáte loajální zákazníky, které doporučí Vaše aplikace dalším lidem.
Lidé jsou unaveni ze spousty bonusových karet v peněžence. Ve skutečnosti může věrnostní program v mobilních aplikacích nahradit všechny ty bonusové karty, které teď lidé nemusí nosit s sebou.
- Budování důvěry zákazníků prostřednictvím push notifikace
Mobilní aplikace s funkcí push notifikace je ve skutečnosti velmi účinný nástroj, pokud je správně používán. Klienti mají rádi slevy a bonusy, které jim můžete posílat pomocí push notifikace.
- Podle statistik push-notifikace vrací uživatele do aplikace dvakrát častěji. Do push-notifikace lze vkládat odkazy, které vedou na cílové stránky. Dejme tomu, že se zákazník ránochystá do práce, vezme mobil a prohlíží si zprávy, pak uvidí push-notifikaci, která ho zaujme a je na cílové stránce ve Vaší aplikaci.
- Poté, co si zákazník zvykne dostávat užitečný obsah, bude na něj čekat, což znamená, že důvěra ve společnost roste.
- Skvěle funguje funkce určení polohy. Představte si, že zákazník jde kolem své oblíbené restaurace v čase oběda a dostává zprávu, že je pro něj připraven prázdný stůl.
- Push-notifikace lze nastavit tak, aby se dostaly pouze těm uživatelům, kteří se nachází ve vybrané zóně.
- Cílové publikum
Dnes každý, kdo je nějak spojen s podnikáním, mluví o cílovém publiku. Kouzlo je v tom, že mobilní aplikace hromadí kolem sebe jen cílové publikum. Například, zákazník vidí reklamu od cestovní kanceláře, která mu nabízí nainstalování mobilní aplikace s informací o speciálních nabídkách, last-minute zájezdech a pod. Koho to zaujme? Správně, zájem o to budou mít zákazníci, kteří rádi cestují nebo plánují dovolenou. Pokud někdo nemá zájem o cestování, i přes veškerou snahu ho nepřilákáte do aplikace cestovní kanceláře.
- Marketingové akce
Mobilní aplikace může být použita jako nástroj pro provádění marketingových akcí s cílem přilákat uživatele k aplikaci, provést branding firmy, zaujmout nové zákazníky a vytvořit s nimi důvěryhodný vztah. Dnes nestačí jen přijít na trh a říct “můžete nakupovat”, v moderní době zákazníci jsou mnohem selektivnější. Proto pro přilákání zákazníků je třeba vytvořit strategii pro propagaci firmy pomocí mobilní aplikace.
- Integrace mobilní aplikace a webu či informačního systému
Když mluvíme o tom, proč je mobilní aplikace potřebná pro úspěšný rozvoj podnikání, nesmíme zapomenout na možnost propojení mobilní aplikace s webovou stránkou společnosti. Web firmy může přilákat návštěvníky prostřednictvím vyhledávačů a přemístěním uživatelů z webu do mobilní aplikace bude společnost nadále pracovat s potenciálními zákazníky. Když uživatel navštíví webovou stránku společnosti, může ji snadno opustit a přestane mít zájem o podnikání. Ale když web nasměruje klienta do aplikace, práce s klientem právě začíná. Takový svazek "webová stránka + aplikace" dává společnosti dvojitou výhodu. Integrace mobilní aplikace a webu je mnohem jednodušší s použitím technologií progresivní webové aplikace. Více o progresivních webových aplikacích si můžete přečíst zde.
Je důležité si uvědomit, že pouze existence mobilní aplikace nevyřeší všechny obchodní problémy, ale ve schopných rukou se může stát silným marketingovým nástrojem.
Komentáře
Okomentovat