Přeskočit na hlavní obsah

Proč Váš podnik potřebuje vlastní mobilní aplikaci?


Moderní technologie již dávno a změnily náš život. Na jedné straně je hodně věcí jednodušších a pohodlnějších, na druhou stranu se svět začal rychle měnit s příchodem internetu: objevovaly se nové obory a některé profese naopak vymizely a objevily se nové nástroje pro řešení každodenních úkolů.

V podnikání hrají technologie také důležitou roli. Před 15 lety “webařské firmy” moc objednávek neměly, protože firmy nechápaly k čemu potřebují webové stránky, vždyť se jim dařilo prodávat i bez nich. Dnes si nikdo nedokáže představit podnikání bez vlastního webu. Po internetové revoluci nastala epocha mobilních technologií. Právě teď je čas na vytvoření nových efektivních nástrojů, které doslova pronikly do našeho světa společně s mobilními zařízeními. Jsou to mobilní aplikace.

Pokud máte chytrý telefon nebo tablet, chápete, jak fungují různé funkční aplikace, hry a aplikace pro volný čas. Ale na co je podniková mobilní aplikace? Právě toto probereme v tomto článku.

Proč tvořit vlastní firemní mobilní aplikaci?


  1. Zvýšení prodeje
Hlavním cílem jakékoliv činnosti je dosažení zisku. Veškeré marketingové nástroje by v podstatě měly pomáhat při dosažení tohoto cíle.

Mobilní aplikace může zvýšit prodeje společnosti, protože slouží jako prostředek k přilákání a udržení zákazníků. Pomocí zabudovaných funkcí, například věrnostní programy a push-upozornění, můžete motivovat uživatele k nákupu zboží nebo služeb společnosti a nabízet různé propagační akce a slevy.
Jenom si představte, že se podnik dostane do všech zařízení zákazníků a potenciálních zákazníků. Společnosti neustále komunikují s klienty, kteří používají své mobilní telefony. Je to úžasné! Žádný jiný typ reklamy v historii lidstva nenabídl takovou příležitost - být neustále “v kapse” klienta a komunikovat s ním.

  1. Odchylka od konkurence
Co většina společností dnes používá k propagaci svého podnikání? Správně, jsou to letáky, rozhlasové reklamy, SMS marketing, mailing a sociální sítě. Pokud se podíváme na AppStore a GoolgePlay, tak asi těžko najdeme několik obchodních aplikací v rámci konkrétního města nebo celých regionů. To znamená, že v použití firemních mobilních aplikací neexistuje téměř žádná konkurence.
Aplikace pomůže zahájit nové zajímavé marketingové akce, výhodně se lišit od konkurence a získat důvěru zákazníků.

  1. Loajalita (věrnost)
Jak získat loajalitu zákazníků? Odpověď je jednoduchá: být užitečný a potřebný pro klienty. S pomocí věrnostních programů můžete sdílet se zákazníky zajímavé bonusy a akce. Například v kavárně můžete provádět různé akce: „Každá sedmá večeře zdarma“ „Každý pátý šálek kávy zdarma“. Klient se tak bude vracet do Vašeho podniku častěji, aby dostal novou slevu. Tím získáte loajální zákazníky, které doporučí Vaše aplikace dalším lidem.  

Lidé jsou unaveni ze spousty bonusových karet v peněžence. Ve skutečnosti může věrnostní program v mobilních aplikacích nahradit všechny ty bonusové karty, které teď lidé nemusí nosit s sebou.

  1. Budování důvěry zákazníků prostřednictvím push notifikace
Mobilní aplikace s funkcí push notifikace je ve skutečnosti velmi účinný nástroj, pokud je správně používán. Klienti mají rádi slevy a bonusy, které jim můžete posílat pomocí push notifikace.

  • Podle statistik push-notifikace vrací uživatele do aplikace dvakrát častěji. Do push-notifikace lze vkládat odkazy, které vedou na cílové stránky. Dejme tomu, že se zákazník ránochystá do práce, vezme mobil a prohlíží si zprávy, pak uvidí push-notifikaci, která ho zaujme a je na cílové stránce ve Vaší aplikaci.
  • Poté, co si zákazník zvykne dostávat užitečný obsah, bude na něj čekat, což znamená, že důvěra ve společnost roste.
  • Skvěle funguje funkce určení polohy. Představte si, že zákazník jde kolem své oblíbené restaurace v čase oběda a dostává zprávu, že je pro něj připraven prázdný stůl.  
  • Push-notifikace lze nastavit tak, aby se dostaly pouze těm uživatelům, kteří se nachází ve vybrané zóně.

  1. Cílové publikum
Dnes každý, kdo je nějak spojen s podnikáním, mluví o cílovém publiku. Kouzlo je v tom, že mobilní aplikace hromadí kolem sebe jen cílové publikum. Například, zákazník vidí reklamu od cestovní kanceláře, která mu nabízí nainstalování mobilní aplikace s informací o speciálních nabídkách, last-minute zájezdech a pod. Koho to zaujme? Správně, zájem o to budou mít zákazníci, kteří rádi cestují nebo plánují dovolenou. Pokud někdo nemá zájem o cestování, i přes veškerou snahu ho nepřilákáte do aplikace cestovní kanceláře.


  1. Marketingové akce
Mobilní aplikace může být použita jako nástroj pro provádění marketingových akcí s cílem přilákat uživatele k aplikaci, provést branding firmy, zaujmout nové zákazníky a vytvořit s nimi důvěryhodný vztah. Dnes nestačí jen přijít na trh a říct “můžete nakupovat”, v moderní době zákazníci jsou mnohem selektivnější. Proto pro přilákání zákazníků je třeba vytvořit strategii pro propagaci firmy pomocí mobilní aplikace.

  1. Integrace mobilní aplikace a webu či informačního systému
Když mluvíme o tom, proč je mobilní aplikace potřebná pro úspěšný rozvoj podnikání, nesmíme zapomenout na možnost propojení mobilní aplikace s webovou stránkou společnosti. Web firmy může přilákat návštěvníky prostřednictvím vyhledávačů a přemístěním uživatelů z webu do mobilní aplikace bude společnost nadále pracovat s potenciálními zákazníky. Když uživatel navštíví webovou stránku společnosti, může ji snadno opustit a přestane mít zájem o podnikání. Ale když web nasměruje klienta do aplikace, práce s klientem právě začíná. Takový svazek "webová stránka + aplikace" dává společnosti dvojitou výhodu. Integrace mobilní aplikace a webu je mnohem jednodušší s použitím technologií progresivní webové aplikace. Více o progresivních webových aplikacích si můžete přečíst zde.

Je důležité si uvědomit, že pouze existence mobilní aplikace nevyřeší všechny obchodní problémy, ale ve schopných rukou se může stát silným marketingovým nástrojem.

Pokud chcete vytvořit vlastní mobilní aplikaci či progresivní webovou aplikaci, obraťte se na nás.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

10 způsobů jak se naučit programovat samostatně.

Programování je jednou z nejcennějších dovedností pro profesní růst, osobní rozvoj a vytváření něčeho úžasného. Je čas popsat deset tipů pro ty, kteří právě začínají svou cestu do programovacího světa. 1. Zjistěte, proč chcete programovat Zvolený směr ve výuce bude záviset na tom, proč se chcete naučit programovat a jak dlouho jste ochotni věnovat tomuto procesu. Pokud chcete být programátorem, je třeba začít s odborným kurzem (společnost Google sestavila seznam dovedností a kurzů pro ty, kteří chtějí být programátorem). Pokud chcete vytvářet hry a webové stránky pro zábavu ve svém volném čase, interaktivní kurzy jsou nejlepší volbou. Bloc vytvořil srovnávací tabulku kurzů v závislosti na zatížení, nákladech a důvodech k osvojení si programování. 2. Vyberte správný jazyk programování Neexistuje nejlepší programovací jazyk. Jakmile se naučíte jeden, nebude pro vás problém zvládnout další. Takže se nemusíte koncertovat na volbu pouze jednoho jazyka. Nicméně předpokládá s

14 tipů pro návrh ikon mobilních aplikací.

Ikona mobilní aplikace je malý obrázek, který prezentuje aplikaci v mobilním světě , na zařízení uživatele a na obchodech s aplikacemi. Pokud budete brzy vytvářet svoji mobilní aplikaci a návrh ikonky k tomu, přečtěte si tyto tipy. Pomohou vám vyhnout se chybám, se kterými se nováčci mohou setkat. Grafik by se měl soustředit na vzhled ikony, protože se uživatelé často pří výběru aplikace řídí právě vzhledem ikony. Proto nabízíme následující tipy pro vytvoření návrhu ikony mobilní aplikace. Postupujte podle pokynů mobilních výrobců Ikony neexistují samy o sobě, ale uvnitř grafického obalu určitého systému . Měly by se harmonicky vejít do rozhraní aplikace, nevypadat zvláštně vedle ikon jiných aplikací, ale současně být jedinečné. Proto vývoj ikony aplikace začíná seznámením se s příručkou výrobce systému. Zde jsou příručky, se kterými byste měli začít: Oficiální stránka věnovaná Material Design pro Android . Zde si můžete přečíst o stylu, animaci, komponente

Metody vývoje aplikací. Waterfall, V-model, Inkrementální model

Existuje několik osvědčených metod pro vývoj software, tzv. best practices. Volba konkretní metody závisí na specifikaci projektu, rozpočtu, subjektivní preferenci a dokonce i temperamentu vedoucího. V tomto článku krátce popíšeme základní metody vývoje webových a mobilních aplikací. «Waterfall Model» (model vodopádu) Jedna z nejstarších metod, zahrnuje postupné procházení etap, z nichž každá musí být plně dokončena, než se začne další. Pomocí modelu vodopádu je snadné řídit projekt. Vývoj je rychlý, náklady a doba trvání jsou předem definovány. Má to ovšem i druhou stránku. Vodopádový model poskytne vynikající výsledek pouze v projektech s jasnými a předem definovanými požadavky a způsoby jejich realizace. Není zde možnost udělat krok zpět, testování začne až poté, co je vývoj ukončen nebo téměř dokončen. Kdy použít model vodopádu? Pouze tehdy, když jsou požadavky známé, jasné a pevně stanovené. Rozporné požadavky neexistují. Nejsou žádné problémy s dost