Přeskočit na hlavní obsah

4 nápady pro aplikace s geolokací


Foursquare je snad první celosvětový startup, který použil geolokační službu. Samotný Foursquare je zaměřený na vyhledávání restaurací a lidí. V roce 2016 vstoupila na trh hra Pokémon GO, která poukázala na potenciál geolokační služby. V tomto článku vám dáme pár tipů pro vytvoření aplikací právě s geolokační službou. Věřte, že tato oblast má skutečně obrovský potenciál.

Typy aplikací s geolokací.

Co geolokace vůbec znamená? Jsou to zeměpisná data (zeměpisná délka/šířka) o poloze zařízení. Aplikace s geolokací obsahují funkce, které jsou spojené s údaji o poloze uživatelů. Například, v centru města vám bude nabídnuta jedna kavárna a na okraji města může aplikace ukázat, že do nejbližšího podniku musíte jít půl hodiny pešky. Údaje o poloze se získají pomocí GPS dat nebo mobilní sítě a Wi-Fi. Aplikace s geolokací lze podmíněně rozdělit na:
  1. Startupy s geolokací pro vyhledávání různých míst a služeb.
    Restaurace, spojení veřejné dopravy, lékaři, kadeřnictví a podobně. Jako příklad si uvedeme aplikaci Zomato, která vám umožní prohlížet nabídky nejbližších restaurací, jejich fotografie a recenze. Využití to najde například u těch uživatelů, kteří jsou v cizím městě a tímto způsobem hledají místo, kde si mohou dát skvělý oběd.
  2. Startupy s geolokací pro hledání osob.
    Patří zde aplikace, prostřednictvím kterých můžeme sledovat aktuální polohu rodinných příslušníků, seznamovací aplikace nebo aplikace sloužící pro sdružování sportovců, cestovatelů apod. Jako příklad si můžeme uvést seznamovací aplikaci Tinder.
  3. Aplikace se zasíláním upozornění na určitých místech.
    Představte si, že při návštěvě určitých míst budete získávat body, které pak můžete vyměnit za slevy nebo dárkové poukázky. Není to skvělé? K tomu právě slouží aplikace, které jsou součástí věrnostních programů různých firem nebo služeb. Skvělým příkladem je startup Shopkick, který právě takto odměňuje své uživatele. Některé aplikace využívají kromě již známé geolokace také technologii BLE značek. Díky tomu je možné přesněji určit polohu uživatele, například k jakému stojanu se přiblížil.
A teď se podíváme na nápady na mobilní aplikace s geolokací.

Nápady na aplikace s geolokací

Níže uvádíme nápady pro aplikace používající geolokační službu:
  1. Aplikace s geolokací, jejíž obsah je k dispozici pouze na určitých místech (SnapChat + Pokémon GO). Uživatelé a brandy mohou vytvářet zprávy, přidávat fotografie nebo nabízet slevy, které jsou k dispozici výhradně na určitých místech.
  2. Aplikace, která vám v supermarketu vyhledá potraviny nebo jiné produkty. V dnešní době jsou regály v supermarketech přeplněné a najít určité zboží nebo zboží ve slevě může být mnohdy nadlidský výkon. Díky takové aplikaci je možné:
    Nabízet zboží na základě údajů o předchozích nákupech;
    Připomínat opakované nákupy, jako je chléb nebo prací prášek;
    Oznámit speciální nabídky a slevy na produkty, které jsou pro zákazníka relevantní.
  3. Aplikace s geolokací pro oznámení o nebezpečných situacích. Bohužel moderní svět není tak bezpečný, jak bychom chtěli, a přírodní katastrofy, technologické katastrofy a teroristické útoky se vyskytují poměrně často. Aplikace, která vysílá oznámení o takových událostech, umožňuje lidem dozvědět se o možných nebezpečích v okolí a současně filtruje negativní zprávy a hlásí pouze to, co se děje v bezprostředním okolí. Taková aplikace může shromažďovat údaje analyzováním titulků zpráv na regionálních stránkách.
  4. Aplikace s geolokací pro plánování dovolené. V dnešní době existuje mnoho mobilních turistických průvodců pro turisty, stejně jako aplikací pro hledání restaurací, víkendového bydlení a zábavy všeho druhu. Nicméně samotné plánování dovolené na novém místě je zcela na nás. A nyní si představte aplikaci s geolokací pro Android a iOS, která sama plánuje odpočinek (výběr cesty, hotel, výlety, kavárny a restaurace na každý den) podle vašeho rozpočtu a preferencí. Jediným vaším úkolem je dovolenou si užít. 
Již máme zkušenosti s tvorbou aplikací s geolokační službou. Máte nápad? Obraťte se na nás. Proměníme Vaše myšlenky v software.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

10 způsobů jak se naučit programovat samostatně.

Programování je jednou z nejcennějších dovedností pro profesní růst, osobní rozvoj a vytváření něčeho úžasného. Je čas popsat deset tipů pro ty, kteří právě začínají svou cestu do programovacího světa. 1. Zjistěte, proč chcete programovat Zvolený směr ve výuce bude záviset na tom, proč se chcete naučit programovat a jak dlouho jste ochotni věnovat tomuto procesu. Pokud chcete být programátorem, je třeba začít s odborným kurzem (společnost Google sestavila seznam dovedností a kurzů pro ty, kteří chtějí být programátorem). Pokud chcete vytvářet hry a webové stránky pro zábavu ve svém volném čase, interaktivní kurzy jsou nejlepší volbou. Bloc vytvořil srovnávací tabulku kurzů v závislosti na zatížení, nákladech a důvodech k osvojení si programování. 2. Vyberte správný jazyk programování Neexistuje nejlepší programovací jazyk. Jakmile se naučíte jeden, nebude pro vás problém zvládnout další. Takže se nemusíte koncertovat na volbu pouze jednoho jazyka. Nicméně předpokládá s...

14 tipů pro návrh ikon mobilních aplikací.

Ikona mobilní aplikace je malý obrázek, který prezentuje aplikaci v mobilním světě , na zařízení uživatele a na obchodech s aplikacemi. Pokud budete brzy vytvářet svoji mobilní aplikaci a návrh ikonky k tomu, přečtěte si tyto tipy. Pomohou vám vyhnout se chybám, se kterými se nováčci mohou setkat. Grafik by se měl soustředit na vzhled ikony, protože se uživatelé často pří výběru aplikace řídí právě vzhledem ikony. Proto nabízíme následující tipy pro vytvoření návrhu ikony mobilní aplikace. Postupujte podle pokynů mobilních výrobců Ikony neexistují samy o sobě, ale uvnitř grafického obalu určitého systému . Měly by se harmonicky vejít do rozhraní aplikace, nevypadat zvláštně vedle ikon jiných aplikací, ale současně být jedinečné. Proto vývoj ikony aplikace začíná seznámením se s příručkou výrobce systému. Zde jsou příručky, se kterými byste měli začít: Oficiální stránka věnovaná Material Design pro Android . Zde si můžete přečíst o stylu, animaci, komponente...

Co je MVP a proč se vyplatí být minimalistou při vývoji software?

Plánujete vývoj softwarové aplikace? Vydejte se cestou MVP, tedy minimálního životaschopného produktu (Minimal Viable Product). Velmi pravděpodobně vám to ušetří mnoho peněz a starostí. Co je MVP? Pojďme se podívat na to, co se za zkratkou MVP skrývá. MVP neboli minimal viable product je v našem případě software, který je spuštěn s nejmenší možnou funkcionalitou vyvinutou v co nejkratším čase a za co nejnižší možné náklady. Výsledkem je, že můžete rychle získat relevantní zpětnou vazbu od reálných uživatelů. Díky MVP zjistíte, co uživatelé OPRAVDU potřebují a chtějí. Konečný produkt (aplikace či služba) vzniká na základě získané zpětné vazby. V podstatě se jedná o strategii vývoje, která minimalizuje rizika při zavádění nových produktů a služeb a v praxi vám ušetří nejen peníze, ale i čas a energii.  Vývoj mobilní aplikace/software podle strategie MVP spočívá ve vytvoření nejjednodušší verze software , která má sice minimum vlastností a funkcí, ale zároveň je dostatečně výkonná, a...