Přeskočit na hlavní obsah

4 nápady pro aplikace s geolokací


Foursquare je snad první celosvětový startup, který použil geolokační službu. Samotný Foursquare je zaměřený na vyhledávání restaurací a lidí. V roce 2016 vstoupila na trh hra Pokémon GO, která poukázala na potenciál geolokační služby. V tomto článku vám dáme pár tipů pro vytvoření aplikací právě s geolokační službou. Věřte, že tato oblast má skutečně obrovský potenciál.

Typy aplikací s geolokací.

Co geolokace vůbec znamená? Jsou to zeměpisná data (zeměpisná délka/šířka) o poloze zařízení. Aplikace s geolokací obsahují funkce, které jsou spojené s údaji o poloze uživatelů. Například, v centru města vám bude nabídnuta jedna kavárna a na okraji města může aplikace ukázat, že do nejbližšího podniku musíte jít půl hodiny pešky. Údaje o poloze se získají pomocí GPS dat nebo mobilní sítě a Wi-Fi. Aplikace s geolokací lze podmíněně rozdělit na:
  1. Startupy s geolokací pro vyhledávání různých míst a služeb.
    Restaurace, spojení veřejné dopravy, lékaři, kadeřnictví a podobně. Jako příklad si uvedeme aplikaci Zomato, která vám umožní prohlížet nabídky nejbližších restaurací, jejich fotografie a recenze. Využití to najde například u těch uživatelů, kteří jsou v cizím městě a tímto způsobem hledají místo, kde si mohou dát skvělý oběd.
  2. Startupy s geolokací pro hledání osob.
    Patří zde aplikace, prostřednictvím kterých můžeme sledovat aktuální polohu rodinných příslušníků, seznamovací aplikace nebo aplikace sloužící pro sdružování sportovců, cestovatelů apod. Jako příklad si můžeme uvést seznamovací aplikaci Tinder.
  3. Aplikace se zasíláním upozornění na určitých místech.
    Představte si, že při návštěvě určitých míst budete získávat body, které pak můžete vyměnit za slevy nebo dárkové poukázky. Není to skvělé? K tomu právě slouží aplikace, které jsou součástí věrnostních programů různých firem nebo služeb. Skvělým příkladem je startup Shopkick, který právě takto odměňuje své uživatele. Některé aplikace využívají kromě již známé geolokace také technologii BLE značek. Díky tomu je možné přesněji určit polohu uživatele, například k jakému stojanu se přiblížil.
A teď se podíváme na nápady na mobilní aplikace s geolokací.

Nápady na aplikace s geolokací

Níže uvádíme nápady pro aplikace používající geolokační službu:
  1. Aplikace s geolokací, jejíž obsah je k dispozici pouze na určitých místech (SnapChat + Pokémon GO). Uživatelé a brandy mohou vytvářet zprávy, přidávat fotografie nebo nabízet slevy, které jsou k dispozici výhradně na určitých místech.
  2. Aplikace, která vám v supermarketu vyhledá potraviny nebo jiné produkty. V dnešní době jsou regály v supermarketech přeplněné a najít určité zboží nebo zboží ve slevě může být mnohdy nadlidský výkon. Díky takové aplikaci je možné:
    Nabízet zboží na základě údajů o předchozích nákupech;
    Připomínat opakované nákupy, jako je chléb nebo prací prášek;
    Oznámit speciální nabídky a slevy na produkty, které jsou pro zákazníka relevantní.
  3. Aplikace s geolokací pro oznámení o nebezpečných situacích. Bohužel moderní svět není tak bezpečný, jak bychom chtěli, a přírodní katastrofy, technologické katastrofy a teroristické útoky se vyskytují poměrně často. Aplikace, která vysílá oznámení o takových událostech, umožňuje lidem dozvědět se o možných nebezpečích v okolí a současně filtruje negativní zprávy a hlásí pouze to, co se děje v bezprostředním okolí. Taková aplikace může shromažďovat údaje analyzováním titulků zpráv na regionálních stránkách.
  4. Aplikace s geolokací pro plánování dovolené. V dnešní době existuje mnoho mobilních turistických průvodců pro turisty, stejně jako aplikací pro hledání restaurací, víkendového bydlení a zábavy všeho druhu. Nicméně samotné plánování dovolené na novém místě je zcela na nás. A nyní si představte aplikaci s geolokací pro Android a iOS, která sama plánuje odpočinek (výběr cesty, hotel, výlety, kavárny a restaurace na každý den) podle vašeho rozpočtu a preferencí. Jediným vaším úkolem je dovolenou si užít. 
Již máme zkušenosti s tvorbou aplikací s geolokační službou. Máte nápad? Obraťte se na nás. Proměníme Vaše myšlenky v software.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Co je MVP a proč se vyplatí být minimalistou při vývoji software?

Plánujete vývoj softwarové aplikace? Vydejte se cestou MVP, tedy minimálního životaschopného produktu (Minimal Viable Product). Velmi pravděpodobně vám to ušetří mnoho peněz a starostí. Co je MVP? Pojďme se podívat na to, co se za zkratkou MVP skrývá. MVP neboli minimal viable product je v našem případě software, který je spuštěn s nejmenší možnou funkcionalitou vyvinutou v co nejkratším čase a za co nejnižší možné náklady. Výsledkem je, že můžete rychle získat relevantní zpětnou vazbu od reálných uživatelů. Díky MVP zjistíte, co uživatelé OPRAVDU potřebují a chtějí. Konečný produkt (aplikace či služba) vzniká na základě získané zpětné vazby. V podstatě se jedná o strategii vývoje, která minimalizuje rizika při zavádění nových produktů a služeb a v praxi vám ušetří nejen peníze, ale i čas a energii.  Vývoj mobilní aplikace/software podle strategie MVP spočívá ve vytvoření nejjednodušší verze software , která má sice minimum vlastností a funkcí, ale zároveň je dostatečně výkonná, a...

5 důvodů k tvorbě rozsáhlého webu s použitím technologie umělé inteligence (AI).

Gartner ještě loni psal o tom, že všechny velké společnosti, které pracují v oboru elektronického obchodování, začnou používat hlasové a dokonce i video vyhledávání produktů před rokem 2021. Použití řešení na základě umělé inteligence ve vývoji webových stránek umožní internetovým obchodům lépe porozumět potřebám a náladě svých spotřebitelů. V důsledku toho budou e-shopy schopné nabídnout každému zákazníkovi produkt, který přesně odpovídá jeho potřebám, a to na základě analýzy uživatelských preferencí. Futurologové předpovídají, že společnosti, které uplatní inovace na bázi umělé inteligence do roku 2020, zvýší své zisky o 30 %. V tomto článku vyjmenujeme 5 důvodů k použití technologie umělé inteligence pro vývoj webu. 1. Ještě rychlejší vyhledávání. Moderní uživatelé chtějí získat potřebnou informaci co nejrychleji a nejsnadněji. Hlasové vyhledávání je už teď velmi populární u mladší generace. Potřebujete předem předvídat možnost snadného vyhledávání Vašich webových strán...

Co je kvalitní kód a proč potřebujete code review?

Změnili jste vývojáře na svém projektu a ten říká, že existující kód aplikace je nepoužitelný? Nový tým věnuje hodně času jednoduchým úkolům? Jakmile se vypořádají s jedním problémem, rozpadne se něco dalšího? Nejpravděpodobnějším problémem je kvalita kódu. Co je kvalitní kód? Neexistuje přesné vymezení tohoto pojmu. Pochopení toho, jak by měl vypadat kvalitní zdrojový kód, je zpravidla založeno na dlouholetých zkušenostech specialisty. Někteří programátoři dodržují abstraktní princip KISS, který znamená " Keep It Simple, Stupid! " („Zachovej to jednoduché, hlupáku!“). Z části je tato metoda návrhu spravedlivá, protože odráží hlavní pravidlo dobrého kódu - jednoduchost a jasnost. Jednoduchost však často pletou se zjednodušením, proto je kvalita zdrojového kódu v profesionálním prostředí posuzována několika dalšími vlastnostmi: Vnímání. Kód není přetížen složitými konstrukcemi , proto je snadno srozumitelný i bez další dokumentace nebo připomínek; Podpora. V promyšle...