Typy aplikací s geolokací.
Co geolokace vůbec znamená? Jsou to zeměpisná data (zeměpisná délka/šířka) o poloze zařízení. Aplikace s geolokací obsahují funkce, které jsou spojené s údaji o poloze uživatelů. Například, v centru města vám bude nabídnuta jedna kavárna a na okraji města může aplikace ukázat, že do nejbližšího podniku musíte jít půl hodiny pešky. Údaje o poloze se získají pomocí GPS dat nebo mobilní sítě a Wi-Fi. Aplikace s geolokací lze podmíněně rozdělit na:- Startupy s geolokací pro vyhledávání různých míst a služeb.
Restaurace, spojení veřejné dopravy, lékaři, kadeřnictví a podobně. Jako příklad si uvedeme aplikaci Zomato, která vám umožní prohlížet nabídky nejbližších restaurací, jejich fotografie a recenze. Využití to najde například u těch uživatelů, kteří jsou v cizím městě a tímto způsobem hledají místo, kde si mohou dát skvělý oběd. - Startupy s geolokací pro hledání osob.
Patří zde aplikace, prostřednictvím kterých můžeme sledovat aktuální polohu rodinných příslušníků, seznamovací aplikace nebo aplikace sloužící pro sdružování sportovců, cestovatelů apod. Jako příklad si můžeme uvést seznamovací aplikaci Tinder. - Aplikace se zasíláním upozornění na určitých místech.
Představte si, že při návštěvě určitých míst budete získávat body, které pak můžete vyměnit za slevy nebo dárkové poukázky. Není to skvělé? K tomu právě slouží aplikace, které jsou součástí věrnostních programů různých firem nebo služeb. Skvělým příkladem je startup Shopkick, který právě takto odměňuje své uživatele. Některé aplikace využívají kromě již známé geolokace také technologii BLE značek. Díky tomu je možné přesněji určit polohu uživatele, například k jakému stojanu se přiblížil.
Nápady na aplikace s geolokací
Níže uvádíme nápady pro aplikace používající geolokační službu:- Aplikace s geolokací, jejíž obsah je k dispozici pouze na určitých místech (SnapChat + Pokémon GO). Uživatelé a brandy mohou vytvářet zprávy, přidávat fotografie nebo nabízet slevy, které jsou k dispozici výhradně na určitých místech.
- Aplikace, která vám v supermarketu vyhledá potraviny nebo jiné produkty. V dnešní době jsou regály v supermarketech přeplněné a najít určité zboží nebo zboží ve slevě může být mnohdy nadlidský výkon. Díky takové aplikaci je možné:Nabízet zboží na základě údajů o předchozích nákupech;Připomínat opakované nákupy, jako je chléb nebo prací prášek;Oznámit speciální nabídky a slevy na produkty, které jsou pro zákazníka relevantní.
- Aplikace s geolokací pro oznámení o nebezpečných situacích. Bohužel moderní svět není tak bezpečný, jak bychom chtěli, a přírodní katastrofy, technologické katastrofy a teroristické útoky se vyskytují poměrně často. Aplikace, která vysílá oznámení o takových událostech, umožňuje lidem dozvědět se o možných nebezpečích v okolí a současně filtruje negativní zprávy a hlásí pouze to, co se děje v bezprostředním okolí. Taková aplikace může shromažďovat údaje analyzováním titulků zpráv na regionálních stránkách.
- Aplikace s geolokací pro plánování dovolené. V dnešní době existuje mnoho mobilních turistických průvodců pro turisty, stejně jako aplikací pro hledání restaurací, víkendového bydlení a zábavy všeho druhu. Nicméně samotné plánování dovolené na novém místě je zcela na nás. A nyní si představte aplikaci s geolokací pro Android a iOS, která sama plánuje odpočinek (výběr cesty, hotel, výlety, kavárny a restaurace na každý den) podle vašeho rozpočtu a preferencí. Jediným vaším úkolem je dovolenou si užít.
Komentáře
Okomentovat