Přeskočit na hlavní obsah

Etapy testování mobilních aplikací


Existuje mnoho důvodů, proč může být mobilní aplikace úspěšná: skvělý nápad zákazníka, vynikající vývojáři, skvělá správa procesu vývoje, kompetentní propagace atd. Testování je dalším důležitým faktorem úspěchu. Bez ohledu na to, co dělají vývojáři a jak tvrdě pracují markeťáci či manažeři, bez kontroly kvality se může vše zhroutit jako domeček z karet. Jak už jste pravděpodobně pochopili, budeme mluvit o testování mobilních aplikací, konkretně o etapách testování mobilních aplikací.

Testování instalace

Co především dělá uživatel mobilní aplikace? Správně: instaluje aplikaci. Tohle je první fáze testování. QA inženýr musí zajistit, aby uživatel neměl žádné problémy během instalace mobilní aplikace. Zde je třeba také určit, zda bude aplikace nainstalována v různých operačních systémech.

Testování kompatibility

Druhá etapa. Jeho hlavním účelem je zajistit, aby aplikace mohla úspěšně přejít z jednoho prostředí do jiného. Jinými slovy umožňuje určit, zda je produkt připraven k provozu na různých platformách s různými hardwarovými a softwarovými konfiguracemi. Platí to zejména pro hybridní mobilní aplikace vyvinuté současně pro Android a iOS. Co může způsobit problémy s kompatibilitou?
  • Nedostatek operační paměti;
  • Nedostatek místa na disku;
  • Určité typy procesoru a operačního systému;
  • Kompatibilita mezi různými typy operačních systémů.

Stress testy

Třetí etapa určuje chování aplikace za neobvyklých (stresových) okolností. Mohou zahrnovat jak vnější, tak vnitřní faktory.
  • Vnější faktory: rychlost/stabilita připojení k síti, přepínání mezi Wi-Fi a 3G/4G, přijímání hovorů/zpráv během použití aplikace, připojení periferních zařízení (sluchátka, bluetooth apod.), výměna SIM nebo SD-karty v zapnutém mobilu apod.
  • Vnitřní faktory: nedostatek operační paměti nebo místa na disku, nízká kapacita baterie, vypnutí jakýchkoliv služeb (například GPS) atd.

Zátěžové testování

Čtvrtá etapa umožňuje zjistit, zda má aplikace zranitelná místa, jako jsou například úniky paměti nebo problémy s výkonem. Při zátěžovém testování mobilních aplikací se předpokládá, že program běží na zařízení s nízkou kapacitou paměti.

Funkční testování

Na páté etapě tester zjistí, zda aplikace může spadnout za běžných podmínek. Jednoduše řečeno - zda fungují všechny funkce správně. Vyčleníme několik bodů, které QA tester zkoumá především:
  • Gesta;
  • Fyzická klávesnice / klávesnice na obrazovce;
  • Orientace obrazovky (horizontální / vertikální);
  • Nestandardní ovládací prvky.

Testování lokalizace

Šestá etapa. Během testování lokalizace je věnována zvláštní pozornost obsahu a uživatelskému rozhraní. Konkrétně:
  • Jaké jazyky podporuje aplikace;
  • Přesnost překladu různých prvků rozhraní;
  • Přesnost překladu dokumentace a sekcí FAQ/Nápověda;
  • Správnost aktuálního data, času atd.

Usability testování

Sedmá etapa je určena k vyhodnocení UX mobilní aplikace. UX potřebujete, pokud chcete zjednodušit práci s aplikací, přizpůsobit software potřebám uživatelů a v konečném důsledku zvýšit popularitu produktu. V procesu testování použitelnosti QA tester identifikuje navigační chyby a další chyby spojené s obrazovkou aplikace. Například:
  • Prvky grafického rozhraní;
  • Objem dat;
  • Efektivita interakce prvků;
  • Stupnice barev atd.

Automatizované testování

A nakonec osmá etapa. V moderních podmínkách je automatizace klíčovým faktorem úspěšného testování aplikací. Umožňuje vám ušetřit spoustu času a zvýšit efektivitu. Avšak automatizované testování mobilních aplikací je poměrně drahé. Proto jej doporučujeme používat pouze v následujících případech:
  • Aplikace plně splňuje funkční požadavky;
  • Životní cyklus vývoje mobilní aplikace trvá příliš dlouho;
  • Funkčnost aplikace neustále roste.
Testování dokáže identifikovat všechna zranitelná místa v aplikaci, zvýšit její použitelnost a produktivitu a zvýšit tak šance, že produkt bude mít komerční úspěch. Doufáme, že tento článek vysvětlil hlavní detaily testování mobilních aplikací.
Vývoj v rámci iQuest zahrnuje důkladné testování automatizovanými nástroji i precizními testery. Poptejte vývoj mobilní aplikace nové generace.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

10 způsobů jak se naučit programovat samostatně.

Programování je jednou z nejcennějších dovedností pro profesní růst, osobní rozvoj a vytváření něčeho úžasného. Je čas popsat deset tipů pro ty, kteří právě začínají svou cestu do programovacího světa. 1. Zjistěte, proč chcete programovat Zvolený směr ve výuce bude záviset na tom, proč se chcete naučit programovat a jak dlouho jste ochotni věnovat tomuto procesu. Pokud chcete být programátorem, je třeba začít s odborným kurzem (společnost Google sestavila seznam dovedností a kurzů pro ty, kteří chtějí být programátorem). Pokud chcete vytvářet hry a webové stránky pro zábavu ve svém volném čase, interaktivní kurzy jsou nejlepší volbou. Bloc vytvořil srovnávací tabulku kurzů v závislosti na zatížení, nákladech a důvodech k osvojení si programování. 2. Vyberte správný jazyk programování Neexistuje nejlepší programovací jazyk. Jakmile se naučíte jeden, nebude pro vás problém zvládnout další. Takže se nemusíte koncertovat na volbu pouze jednoho jazyka. Nicméně předpokládá s

14 tipů pro návrh ikon mobilních aplikací.

Ikona mobilní aplikace je malý obrázek, který prezentuje aplikaci v mobilním světě , na zařízení uživatele a na obchodech s aplikacemi. Pokud budete brzy vytvářet svoji mobilní aplikaci a návrh ikonky k tomu, přečtěte si tyto tipy. Pomohou vám vyhnout se chybám, se kterými se nováčci mohou setkat. Grafik by se měl soustředit na vzhled ikony, protože se uživatelé často pří výběru aplikace řídí právě vzhledem ikony. Proto nabízíme následující tipy pro vytvoření návrhu ikony mobilní aplikace. Postupujte podle pokynů mobilních výrobců Ikony neexistují samy o sobě, ale uvnitř grafického obalu určitého systému . Měly by se harmonicky vejít do rozhraní aplikace, nevypadat zvláštně vedle ikon jiných aplikací, ale současně být jedinečné. Proto vývoj ikony aplikace začíná seznámením se s příručkou výrobce systému. Zde jsou příručky, se kterými byste měli začít: Oficiální stránka věnovaná Material Design pro Android . Zde si můžete přečíst o stylu, animaci, komponente

Metody vývoje aplikací. Waterfall, V-model, Inkrementální model

Existuje několik osvědčených metod pro vývoj software, tzv. best practices. Volba konkretní metody závisí na specifikaci projektu, rozpočtu, subjektivní preferenci a dokonce i temperamentu vedoucího. V tomto článku krátce popíšeme základní metody vývoje webových a mobilních aplikací. «Waterfall Model» (model vodopádu) Jedna z nejstarších metod, zahrnuje postupné procházení etap, z nichž každá musí být plně dokončena, než se začne další. Pomocí modelu vodopádu je snadné řídit projekt. Vývoj je rychlý, náklady a doba trvání jsou předem definovány. Má to ovšem i druhou stránku. Vodopádový model poskytne vynikající výsledek pouze v projektech s jasnými a předem definovanými požadavky a způsoby jejich realizace. Není zde možnost udělat krok zpět, testování začne až poté, co je vývoj ukončen nebo téměř dokončen. Kdy použít model vodopádu? Pouze tehdy, když jsou požadavky známé, jasné a pevně stanovené. Rozporné požadavky neexistují. Nejsou žádné problémy s dost