Přeskočit na hlavní obsah

Na co si dát pozor, když začínáte s vývojem rozsáhlého systému?


Vedení malého webového projektu můžeme přirovnat k řízení jedné lodi, kdežto provoz velkého IT projektu lze přirovnat k řízení celé flotily. Jak se může podnikatel bez technických znalostí podílet na řízení komplexního projektu a ujistit se, že vývojářská firma dosáhne nejlepších výsledků?

1. Zapomeňte na vývoj a začněte plánovat

Když je pro startup rozhodující co nejrychlejší krok od myšlenky k první verzi MVP, tak pro webové systémy je nesmírně důležité věnovat dostatek času provádění analýzy podnikání a plánování. Je třeba určit:
  • Jaké jsou cíle projektu?
  • Které skupiny uživatelů bude produkt používat?
  • Jaké bude mít projekt výjimečné funkce?
  • Na jaké platformě bude projekt fungovat?
Na rozdíl od běžných startupů nemají velké projekty dostatečnou flexibilitu pro snadnou adaptaci, proto je důležité od prvního dne jasně nasměrovat vývoj produktů. Přesná definice rozsahu práce a cílů projektu umožní stanovit jasné úkoly manažerům, grafikům, vývojářům a testerům. Po projednání rozsahu práce s vaším projektovým týmem je čas navrhnout veškeré drobnosti aplikace a připravit funkční specifikaci projektu.

2. Navrhujte svůj úspěch

Jste to vy, kdo se nejlépe vyzná ve svém oboru, a tak dokážete stanovit nepostradatelné funkce samotného systému. Ovšem abyste získali úspěšné řešení, je potřeba řešit i technickou stránku.
Systémový architekt je v tomto případě vaším nejlepším přítelem. Stručně řečeno, je to osoba, která
  • Převádí složité technické požadavky na příjemně řízené prvky (například, požadavek "Uživatel se může přihlásit do profilu z libovolného zařízení nebo prohlížeče a prostřednictvím webu zkontrolovat stav objednávky nebo vybrat možnost přijímat SMS o objednávce" bude převáděn do "Vývoj API a integrace se SMS službou");
  • Připravuje strukturu systému;
  • Vybírá technické řešení a metody, které budou použity k realizaci projektu.
Systémový architekt, samozřejmě, nefunguje sám, pravidelně konzultuje vývoj webové či mobilní aplikace s Vámi, projektovým manažerem a také členy projektového týmu.

3. Maximálně průhledná práce

Každý člen týmu musí chápat účel projektu a svou roli v něm. Existuje však ještě jeden aspekt řízení technicky složitých projektů - účastníci musí pochopit, co dělá zbytek týmu, což znamená:
  • Změny jsou předmětem diskuse;
  • Interakce mezi týmy je povinná;
  • Účastníci mají kdykoliv přehled o tom, v jaké fázi vývoje se nachází oni sami a také jejich kolegové.

4. Zvykněte si na delší sprinty.

Vývojářské firmy často využívají agilní vývoj pro řízení projektů, jejichž pracovní řešení lze prokázat každé dva týdny. Pro technicky složité projekty je třeba použít delší časový rámec, aby se vyhlo neúčinným sprintům.

V žádném případě to neznamená, že byste neměli mít přístup k postupu týmu. Ujistěte se, že máte přístup k nástrojům, které používá outsourcingová společnost k řízení vašeho projektu. Pak budete mít k dispozici týdenní a dokonce i každodenní zprávy o provedené práci - můžete řídit časové náklady a sledovat, jak tým zvládá práci.

5. Mějte radost z chyb

Samozřejmě, chyby mohou být nepříjemné, a čím méně jich ve vašem projektu je - tím lépe. 

Nicméně, když jde o rozsáhlé systémy, chybám se nevyhnete. V tomto případě spíš platí pravidlo, že čím rychleji budou chyby nalezeny, tím lépe. Čím dřív někdo najde a nahlásí chybu ve funkčních nebo technických požadavcích, tím levnější bude jejich oprava. 

***

Stručně řečeno, pokud plánujete vyvíjet rozsáhlý (enterprise) projekt, měli byste svůj záměr konzultovat s obchodním analytikem, vyčlenit dostatek času pro plánování a koordinaci všech bloků projektu, vyhledat kvalitního dodavatele softwaru a probrat projekt s celým týmem, hlavně se systémovým architektem. Také je třeba zajistit, aby proces práce na projektu byl přístupný pro monitorování všemi účastníky projektového týmu.

Máme velké zkušenosti s vývojem rozsáhlých webových systémů, napište nám a pomůžeme Vám s vývojem od A do Z.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

10 způsobů jak se naučit programovat samostatně.

Programování je jednou z nejcennějších dovedností pro profesní růst, osobní rozvoj a vytváření něčeho úžasného. Je čas popsat deset tipů pro ty, kteří právě začínají svou cestu do programovacího světa. 1. Zjistěte, proč chcete programovat Zvolený směr ve výuce bude záviset na tom, proč se chcete naučit programovat a jak dlouho jste ochotni věnovat tomuto procesu. Pokud chcete být programátorem, je třeba začít s odborným kurzem (společnost Google sestavila seznam dovedností a kurzů pro ty, kteří chtějí být programátorem). Pokud chcete vytvářet hry a webové stránky pro zábavu ve svém volném čase, interaktivní kurzy jsou nejlepší volbou. Bloc vytvořil srovnávací tabulku kurzů v závislosti na zatížení, nákladech a důvodech k osvojení si programování. 2. Vyberte správný jazyk programování Neexistuje nejlepší programovací jazyk. Jakmile se naučíte jeden, nebude pro vás problém zvládnout další. Takže se nemusíte koncertovat na volbu pouze jednoho jazyka. Nicméně předpokládá s

14 tipů pro návrh ikon mobilních aplikací.

Ikona mobilní aplikace je malý obrázek, který prezentuje aplikaci v mobilním světě , na zařízení uživatele a na obchodech s aplikacemi. Pokud budete brzy vytvářet svoji mobilní aplikaci a návrh ikonky k tomu, přečtěte si tyto tipy. Pomohou vám vyhnout se chybám, se kterými se nováčci mohou setkat. Grafik by se měl soustředit na vzhled ikony, protože se uživatelé často pří výběru aplikace řídí právě vzhledem ikony. Proto nabízíme následující tipy pro vytvoření návrhu ikony mobilní aplikace. Postupujte podle pokynů mobilních výrobců Ikony neexistují samy o sobě, ale uvnitř grafického obalu určitého systému . Měly by se harmonicky vejít do rozhraní aplikace, nevypadat zvláštně vedle ikon jiných aplikací, ale současně být jedinečné. Proto vývoj ikony aplikace začíná seznámením se s příručkou výrobce systému. Zde jsou příručky, se kterými byste měli začít: Oficiální stránka věnovaná Material Design pro Android . Zde si můžete přečíst o stylu, animaci, komponente

Metody vývoje aplikací. Waterfall, V-model, Inkrementální model

Existuje několik osvědčených metod pro vývoj software, tzv. best practices. Volba konkretní metody závisí na specifikaci projektu, rozpočtu, subjektivní preferenci a dokonce i temperamentu vedoucího. V tomto článku krátce popíšeme základní metody vývoje webových a mobilních aplikací. «Waterfall Model» (model vodopádu) Jedna z nejstarších metod, zahrnuje postupné procházení etap, z nichž každá musí být plně dokončena, než se začne další. Pomocí modelu vodopádu je snadné řídit projekt. Vývoj je rychlý, náklady a doba trvání jsou předem definovány. Má to ovšem i druhou stránku. Vodopádový model poskytne vynikající výsledek pouze v projektech s jasnými a předem definovanými požadavky a způsoby jejich realizace. Není zde možnost udělat krok zpět, testování začne až poté, co je vývoj ukončen nebo téměř dokončen. Kdy použít model vodopádu? Pouze tehdy, když jsou požadavky známé, jasné a pevně stanovené. Rozporné požadavky neexistují. Nejsou žádné problémy s dost