Přeskočit na hlavní obsah

3 důvody, proč byste měli vytvořit mobilní aplikaci pro váš e-shop


Za základní aktiv každého e-commerce podnikání je obvykle považován vysoce optimalizovaný a dobře navržený internetový obchod. Maloobchodníci stále pochybují o tom, zda potřebují tvořit mobilní aplikaci, která bude kopírovat stávající stránky. Rozhodně by to měli udělat a v tomto článku se dozvíte i proč.
V roce 2016 společnost Google zveřejnila studii, ve které 58 % uživatelů mobilních zařízení používá své smartphony k monitorování cen, nabídek a slev, kontrole recenzí, porovnávání výrobků a dokonce i k nákupu zboží. Navíc, 66 % těchto lidí používalo své zařízení k nákupu alespoň jednou týdně. Zdá se tedy, že 58 % nákupů uskutečněných prostřednictvím mobilních telefonů není pro mobilní zařízení tak vysoký ukazatel. Nicméně, každý majitel internetového obchodu by si měl pamatovat, že zákazníci nejprve kontrolují nové nabídky pomocí svých smartphonů a teprve poté použijí stolní počítače k nákupu. V tomto článku probereme hlavní výhody mobilních aplikací.

Důvod 1: Mobilní aplikace pro e-shop vytváří věrné publikum.

Jednou ze základních výhod mobilních aplikací je jejich schopnost vytvářet věrnost značce. Podle údajů poskytnutých společností Adobe, 67 % internetových kupujících, kteří používají mobilní zařízení k nákupům, preferují aplikace nabízené jejich oblíbenými společnostmi a značkami. Mobilní aplikace tak upevňují komunikaci mezi online obchody a zákazníky. Jak motivovat uživatele, aby si stáhli a nainstalovali aplikaci? Stačí jim nabídnout exkluzivní nabídky nebo omezené slevy, které uživatele vyzve k instalaci aplikace.

Aplikace stahují obsah rychleji než stránky.

Málokteří majitelé internetových obchodů chápou, že stránky s pomalým načítáním mohou vést k neúspěchu firmy. Zákazníci nenávidí pomalé stránky a často přecházejí na stránky konkurentů kvůli nedostatku pozitivní uživatelské zkušenosti. Podle společnosti Kissmetrics, pokud web potřebuje více než 3 sekundy na načtení obsahu, 40 % návštěvníků okamžitě přejde na jiný web. To je důvod, proč by internetové obchody měly být dostatečně rychlé, aby mohly vybudovat pevné jádro věrných zákazníků. V tomhle mají mobilní aplikace obrovskou výhodu ve srovnání s webovými stránkami. Vzhledem k tomu, že mobilní aplikace pro e-shopy nepotřebují připojení k Internetu, aby uživatelům poskytly základní funkce, jako je porovnání produktů nebo ověřování cen, využívají tak efektivně výkon celého zařízení. Na druhou stranu, webové stránky potřebují neustálé připojení k internetu, aby aktualizovaly libovolnou část svého obsahu.
To však neznamená, že nezáleží na rychlosti mobilních aplikací. Musí být také rychlé, protože toto pravidlo je relevantní i v tomto případě. Uživatelé obvykle vymažou aplikaci ze zařízení, pokud trvá načítání příliš dlouho.

Aplikace poskytují lepší UI.

Bez potřeby neustálého přístupu k Internetu pro provoz aplikace se zvyšuje pohodlí při jejich používání. Umožňuje to tak stahovat animace nebo obrázky s vysokým rozlišením mnohem rychleji. Díky tomu je pak možné vytvořit design aplikace pro e-shop více stylovým, moderním a jasným.
Architektura aplikace umožňuje vývojářům vytvářet exkluzivní a užitečné funkce s intuitivní navigací. Další výhodou, kterou poskytuje internetový obchod v systému Android nebo iOS, je schopnost implementovat hry. To se stalo trendem ve vývoji aplikací, protože hraní vytváří vyšší úroveň interaktivity a interakce uživatelů.

Aplikace disponují větší interaktivitou.

Mobilní aplikace povzbuzují uživatele smartphonů ke sdílení odkazů na své oblíbené weby nebo k požádání přátel, aby sdíleli své názory na konkrétní produkt nebo službu pomocí sociálních síti. Tento marketingový kanál je jedním z nejúčinnějších a nejlevnějších způsobů propagace vašich produktů. Každý věrný zákazník, který má vaši mobilní aplikaci, se automaticky stává živou platformou pro inzerci vašeho e-shopu na sociálních sítích, jako jsou Instagram, Twitter nebo Facebook. Lidé obdivují exkluzivní věci. Udělejte speciální nabídku těm, kdo nainstaloval vaši aplikaci, a oni pak rádi sdílí odkazy na vaše stránky se svými přáteli.

Důvod 2: Tendence použití mobilních aplikací a trh mobilních e-shopů rostou.

Rychle rostoucí trh mobilního e-commerce pomáhá majitelům firem posílit své vztahy se svými zákazníky. Teď je mnohem snazší koupit si jakýkoliv produkt v obchodě, který se nachází v jiné zemi a přitom zůstat sedět ve vlastním křesle. Nakupování na internetu podstatně změnil způsob, jakým lidé nakupují. Nikdy nebyl lepší čas na vývoj mobilní aplikace pro internetový obchod.

Situace na trhu.

Podle údajů od Statista, v prvním čtvrtletí letošního roku, 22,3 % všech digitálních transakcí v USA bylo uskutečněno pomocí mobilních zařízení. Během uplynulých tří let se tyto údaje dvakrát zvýšily a diagram od druhého čtvrtletí roku 2010 neustále roste i přes to, že v té době byl podíl mobilního obchodu na celkovém počtu digitálních výdajů pouze 1,8 %.

Lidé začali používat aplikace na svých smartphonech častěji.

Služba Flurry Analytics tvrdí, že 90 % času tráví uživatelé v mobilních aplikacích. Odborníci se domnívají, že nastalo "století mobilních aplikací". Statistika také ukazuje, že 79 % uživatelů chytrých telefonů má jednu nebo více aplikací e-shopů a 10 % uživatelů má kolem 6.

Důvod 3: Mobilní aplikace pro internetový obchod umožní vytvořit pokročilou marketingovou strategii.

Rozšířená funkcionalita mobilních aplikací umožňuje e-shopům lépe kontrolovat interakci uživatelů v porovnání s webovými stránkami a získat tím podrobnější analýzu. Tyto výhody pomáhají majitelům firem přesněji přizpůsobovat obsah a v důsledku toho zavádějí lepší systémy doporučení ke zvýšení nákupů.

Mobilní internetový obchod může používat vestavěné funkce smartphonu.

Moderní mobilní aplikace poskytují různé možnosti pro interakci uživatelů s telefonem. Webové stránky nemohou poskytnout zákazníkům možnost používat vestavěnou kameru, aby svým přátelům ukázali své nové věci bez opuštění stránek.V mobilní aplikaci se tato funkce stává jednoduchou akcí trvající jen pár sekund. Dalším způsobem, jak zvýšit zapojení uživatelů, je implementovat funkci rozpoznávání hlasu, která uživatelům umožní použít navigaci v menu nebo přihlásit se k odběru novinek. Vaše aplikace také může zobrazit polohu nejbližšího obchodu offline pomocí GPS.

Aplikace umožní zvýšit konverzi pomocí notifikací.

Většina mobilních aplikací s e-commerce pravidelně posílá upozornění majitelům smartphonů. Ve srovnání s tradičními SMS jsou push-notifikace levnějším reklamním kanálem. Vylučují potřebu databází, které obsahují telefonní čísla uživatelů. Navíc jsou push-notifikace efektivnější než e-maily, jelikož jsou vždy pro uživatele dostupné, pokud jsou notifikace povolené. Navíc u push notifikací neexistuje žádná složka spamu a je těžké je ignorovat.

Vývoj mobilních aplikací je nezbytným krokem pro vlastníky e-shopů. Web s responzivním designem je dostatečným měřítkem pouze v prvních fázích projektu pro ověření obchodní myšlenky nebo pro průzkum trhu. Pokud chcete získat významný podíl na trhu, měli byste vytvořit internetový obchod pro platformy Android a iOS. Umožní to vytvořit pokročilou marketingovou strategii, která přiláká více zákazníků a zvýší výnosy.

Tým iQuest vám s radostí pomůže vytvořit efektivní a optimalizovanou mobilní aplikaci s moderním designem pro váš internetový obchod.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

10 způsobů jak se naučit programovat samostatně.

Programování je jednou z nejcennějších dovedností pro profesní růst, osobní rozvoj a vytváření něčeho úžasného. Je čas popsat deset tipů pro ty, kteří právě začínají svou cestu do programovacího světa. 1. Zjistěte, proč chcete programovat Zvolený směr ve výuce bude záviset na tom, proč se chcete naučit programovat a jak dlouho jste ochotni věnovat tomuto procesu. Pokud chcete být programátorem, je třeba začít s odborným kurzem (společnost Google sestavila seznam dovedností a kurzů pro ty, kteří chtějí být programátorem). Pokud chcete vytvářet hry a webové stránky pro zábavu ve svém volném čase, interaktivní kurzy jsou nejlepší volbou. Bloc vytvořil srovnávací tabulku kurzů v závislosti na zatížení, nákladech a důvodech k osvojení si programování. 2. Vyberte správný jazyk programování Neexistuje nejlepší programovací jazyk. Jakmile se naučíte jeden, nebude pro vás problém zvládnout další. Takže se nemusíte koncertovat na volbu pouze jednoho jazyka. Nicméně předpokládá s...

14 tipů pro návrh ikon mobilních aplikací.

Ikona mobilní aplikace je malý obrázek, který prezentuje aplikaci v mobilním světě , na zařízení uživatele a na obchodech s aplikacemi. Pokud budete brzy vytvářet svoji mobilní aplikaci a návrh ikonky k tomu, přečtěte si tyto tipy. Pomohou vám vyhnout se chybám, se kterými se nováčci mohou setkat. Grafik by se měl soustředit na vzhled ikony, protože se uživatelé často pří výběru aplikace řídí právě vzhledem ikony. Proto nabízíme následující tipy pro vytvoření návrhu ikony mobilní aplikace. Postupujte podle pokynů mobilních výrobců Ikony neexistují samy o sobě, ale uvnitř grafického obalu určitého systému . Měly by se harmonicky vejít do rozhraní aplikace, nevypadat zvláštně vedle ikon jiných aplikací, ale současně být jedinečné. Proto vývoj ikony aplikace začíná seznámením se s příručkou výrobce systému. Zde jsou příručky, se kterými byste měli začít: Oficiální stránka věnovaná Material Design pro Android . Zde si můžete přečíst o stylu, animaci, komponente...

Co je MVP a proč se vyplatí být minimalistou při vývoji software?

Plánujete vývoj softwarové aplikace? Vydejte se cestou MVP, tedy minimálního životaschopného produktu (Minimal Viable Product). Velmi pravděpodobně vám to ušetří mnoho peněz a starostí. Co je MVP? Pojďme se podívat na to, co se za zkratkou MVP skrývá. MVP neboli minimal viable product je v našem případě software, který je spuštěn s nejmenší možnou funkcionalitou vyvinutou v co nejkratším čase a za co nejnižší možné náklady. Výsledkem je, že můžete rychle získat relevantní zpětnou vazbu od reálných uživatelů. Díky MVP zjistíte, co uživatelé OPRAVDU potřebují a chtějí. Konečný produkt (aplikace či služba) vzniká na základě získané zpětné vazby. V podstatě se jedná o strategii vývoje, která minimalizuje rizika při zavádění nových produktů a služeb a v praxi vám ušetří nejen peníze, ale i čas a energii.  Vývoj mobilní aplikace/software podle strategie MVP spočívá ve vytvoření nejjednodušší verze software , která má sice minimum vlastností a funkcí, ale zároveň je dostatečně výkonná, a...