Přeskočit na hlavní obsah

Jaké komplikace může mít zákazník při vývoji vlastní aplikace?


Naše zkušenosti ve webovém a mobilním vývoji nám umožnily sepsat problémy, na které narazí většina zákazníků. V tomto článku se s vámi chceme podělit o typické problémy zákazníků, kteří mají zájem o vývoj webového systému či mobilní aplikace. Pokud hodláte vyvíjet vlastní aplikaci nebo už jste v určité fázi, tento článek vám pomůže vyhnout se typickým chybám.

Většina problémů vychází z přání zákazníka ušetřit peníze na jedné z vývojových fází.

Problém č.1 - volba dodavatele

Na začátku vše začíná tím, že pro získání výsledků potřebujete najít dobrý projektový a vývojářský tým.
Výdaje na vlastní projektový management a tým vývojářů mají smysl, pokud aplikace hraje důležitou roli v podnikání. Ve všech ostatních případech bude celý vývojářský tým pro vaši společnost zbytečné drahý a výsledek může být stále nekvalitní. Tehdy se rozhoduje o částečném nebo úplném přesunu vývoje aplikace na stranu dodavatele. Jak najít dobrého dodavatele a neudělat chybu při výběru?
Po počátečním průzkumu trhu můžete odhadnout rozpočet na vývoj a rozvoj projektu a určíte termín. Mnoho společností se řídí jednoduchým principem výběru dodavatele - "levnější je lepší". Volba dodavatele podle tohoto principu přináší velké množství problémů. Vývojářská společnost může v nejlepším případě snížit náklady na wireframe, design, testování nebo dokumentaci a v nejhorším případě bude šetřit na kvalitě vývoje.
Pokud chcete vytvořit vlastní seznam potenciálních dodavatelů, zaměřte se na průměrné tržní ceny a podmínky vývoje. V další fázi vyberte z přijatých nabídek ty dodavatele, které mají relevantní pracovní zkušenosti pro váš projekt. Pokud chcete víc prozkoumat otázku volby dodavatele, přečtěte si článek Jak vybrat dokonalého vývojáře mobilních aplikací?.

Problém č. 2 - určení ceny aplikace

Bez zkušenosti s vývojem a bez jasného technického zadaní získá zákazník jen přibližnou cenu na základě zkušeností z předchozích projektů nebo subjektivního odhadu dodavatele. 
Cenový odhad dodavatele záleží na několika faktorech:
  • Poběží aplikace na jedné nebo několika platformách? (Android, iPhone, web)
  • Bude aplikace hybridní, nativní či progresivní?
  • Jaké typy zařízení musí aplikace podporovat?
  • Bude potřeba ve vývoji serverové časti API? 
  • a podobně.
Zkušená vývojářská společnost Vám poskytne podrobné nacenění vaší aplikace po rozsáhlé analýze záměru aplikace. Podrobněji o ceně mobilní aplikace píšeme v článku Vývoj mobilních aplikací: etapy, termíny a cena.

Problém č. 3 - Spolupráce s vývojáři

Pokud chce zákazník plně kontrolovat všechny fáze vývoje, může to být problém pro obě strany. Nikdo nemá rád absolutní kontrolu a zbytečné papírování. Skuteční odborníci vědí, jak správně nastavit celý proces vývoje. Na druhou stranu, žádná kontrola nebo iniciativa ze strany zákazníka vždy povede k negativnímu výsledku. Jak tedy efektivně komunikovat s dodavatelem? Hned na začátku je potřeba jasně a srozumitelně nadefinovat, jaký je záměr projektu, jaké jsou jeho cíle a základní požadavky. Bez jasné představy o tom, co po dodavateli požadujete, nemůže projekt fungovat. Práce na projektu by měly být prováděny na základě technických prototypů aplikace a plánu realizace projektu. U projektů s dlouhou dobou vývoje a měnících se požadavků je vhodná flexibilní metoda vývoje Agile. Důležitým faktorem jsou rovněž pravidelná setkání, kdy se předvede hotová funkcionalita a naplánuje se další postup.

Problém č. 4 - Nedodržení termínu vývoje

Nezávislý specialista nejvíce trpí z nedodržení termínu. Nezkušení dodavatelé, kteří nejsou schopni přiměřeně vyhodnotit objem práce, odhadují často méně peněz a času. Důvodem je to, že nerozumí technické specifikaci projektu a nekladou důraz na další procesy: návrh, testování, implementaci, technickou podporu. Nemají znalosti v oblasti návrhu softwaru a zkušenosti s vytvářením systémové architektury. Avšak i zkušení vývojáři mohou při odhadu nákladů udělat chybu, proto našim zákazníkům doporučujeme agilní vývoj. Agilní vývoj je optimální volba způsobu řízení projektu tak, aby samotnému vývoji nemusela předcházet zdlouhavá fáze detailního projektování Vývojářský tým tak může co nejdříve začít tvořit systém, aby byla první verze na světě v co nejkratším termínu.

Díky létům zkušeností umíme vyhodnotit, nakolik může být Vaše myšlenka úspěšná, kde jsou její silné a slabé stránky, jaká jsou rizika projektu a jak nejlépe dosáhnout maximálních přínosů.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

10 způsobů jak se naučit programovat samostatně.

Programování je jednou z nejcennějších dovedností pro profesní růst, osobní rozvoj a vytváření něčeho úžasného. Je čas popsat deset tipů pro ty, kteří právě začínají svou cestu do programovacího světa. 1. Zjistěte, proč chcete programovat Zvolený směr ve výuce bude záviset na tom, proč se chcete naučit programovat a jak dlouho jste ochotni věnovat tomuto procesu. Pokud chcete být programátorem, je třeba začít s odborným kurzem (společnost Google sestavila seznam dovedností a kurzů pro ty, kteří chtějí být programátorem). Pokud chcete vytvářet hry a webové stránky pro zábavu ve svém volném čase, interaktivní kurzy jsou nejlepší volbou. Bloc vytvořil srovnávací tabulku kurzů v závislosti na zatížení, nákladech a důvodech k osvojení si programování. 2. Vyberte správný jazyk programování Neexistuje nejlepší programovací jazyk. Jakmile se naučíte jeden, nebude pro vás problém zvládnout další. Takže se nemusíte koncertovat na volbu pouze jednoho jazyka. Nicméně předpokládá s

14 tipů pro návrh ikon mobilních aplikací.

Ikona mobilní aplikace je malý obrázek, který prezentuje aplikaci v mobilním světě , na zařízení uživatele a na obchodech s aplikacemi. Pokud budete brzy vytvářet svoji mobilní aplikaci a návrh ikonky k tomu, přečtěte si tyto tipy. Pomohou vám vyhnout se chybám, se kterými se nováčci mohou setkat. Grafik by se měl soustředit na vzhled ikony, protože se uživatelé často pří výběru aplikace řídí právě vzhledem ikony. Proto nabízíme následující tipy pro vytvoření návrhu ikony mobilní aplikace. Postupujte podle pokynů mobilních výrobců Ikony neexistují samy o sobě, ale uvnitř grafického obalu určitého systému . Měly by se harmonicky vejít do rozhraní aplikace, nevypadat zvláštně vedle ikon jiných aplikací, ale současně být jedinečné. Proto vývoj ikony aplikace začíná seznámením se s příručkou výrobce systému. Zde jsou příručky, se kterými byste měli začít: Oficiální stránka věnovaná Material Design pro Android . Zde si můžete přečíst o stylu, animaci, komponente

Metody vývoje aplikací. Waterfall, V-model, Inkrementální model

Existuje několik osvědčených metod pro vývoj software, tzv. best practices. Volba konkretní metody závisí na specifikaci projektu, rozpočtu, subjektivní preferenci a dokonce i temperamentu vedoucího. V tomto článku krátce popíšeme základní metody vývoje webových a mobilních aplikací. «Waterfall Model» (model vodopádu) Jedna z nejstarších metod, zahrnuje postupné procházení etap, z nichž každá musí být plně dokončena, než se začne další. Pomocí modelu vodopádu je snadné řídit projekt. Vývoj je rychlý, náklady a doba trvání jsou předem definovány. Má to ovšem i druhou stránku. Vodopádový model poskytne vynikající výsledek pouze v projektech s jasnými a předem definovanými požadavky a způsoby jejich realizace. Není zde možnost udělat krok zpět, testování začne až poté, co je vývoj ukončen nebo téměř dokončen. Kdy použít model vodopádu? Pouze tehdy, když jsou požadavky známé, jasné a pevně stanovené. Rozporné požadavky neexistují. Nejsou žádné problémy s dost