Používání pouze této metody propagace však nebude mít nejpozitivnější výsledek. Existuje ještě mnoho dalších možností, na které byste neměli zapomenout. Pouze integrovaný přístup umožní několikanásobné zvýšení počtu potenciálních uživatelů.
Je možné vymezit následující způsoby podpory mobilních aplikací (tzv. externí propagační metody):
- Sociální sítě
- Tématické blogy
- Fóra
- Cílové stránky (landing pages)
- Kontextová reklama
Sociální sítě
Pro podporu mobilních aplikací jsou sociální sítě vhodným prostředkem. Jedná se o weby, na kterých se shromažďují lidé z celého světa. Uživatelé nejčastěji využívají mobilní zařízení k přístupu na sociální sítě. To znamená, že toto publikum má každopádně zájem o užitečné aplikace pro své chytré telefony.Další výhodou je, že na sociálních sítích je snadné navázat s uživateli dobrou komunikaci. To vám umožní včas identifikovat možné chyby a získat tipy pro vylepšení aplikace, kterou vyvíjíte.
Reklamní příležitosti moderních sociálních sítí nejsou stejně rozsáhlé jak reklamy ve vyhledávání. Můžete se zaměřit na specifické cílové publikum a vaše příspěvky na hlavní stránce uživatele výrazně zvýší úroveň důvěryhodnosti a v důsledku i konverzi vašich reklam.
Tématické blogy
Pomocí blogu můžete šířit informace obsahující popis, stručný nebo úplný přehled mobilní aplikace, tiskové zprávy nebo prezentace. Materiály a příspěvky mohou být zveřejněny na firemním blogu. S největší pravděpodobností to ale nebude stačit. Budete muset najít relevantní tématické blogy a kontaktovat jejich majitele s žádostí o umístění hotového článku na jejich zdroj. Kromě toho můžete vlastníka blogu požádat o recenzi nebo tiskovou zprávu.Mnozí blogeři zveřejňují na svých stránkách recenze nových produktů. Vaším úkolem je vybrat stránky, které jsou oblíbené u uživatelů a zaslouží si jejich důvěru. Pokud propagujete aplikaci pro iPhone, potřebujete si vybrat blogy určené pro mobilní zařízení od Apple. Pro Android jsou vhodné jiné weby. Ze specializovaných stránek získáte relevantní publikum.
Fóra
Tématická fóra jsou dobrým kanálem pro propagaci mobilních aplikací. Lidé navštěvují taková fóra, když chtějí diskutovat o inovacích v IT průmyslu, mluvit o tom, co používají nebo co chtějí vyzkoušet. Fóra jsou skvělé místo pro implicitní reklamu. Zde můžete nenápadně nabízet svůj produkt pomocí společného tématu diskuse. Některá fóra umožňují zveřejnění přímé reklamy, ale zpravidla musíte za to dost zaplatit a tento typ propagace na fórech nepřináší významný výsledek.Nemusíte přímo inzerovat aplikaci, stačí jednoduše diskutovat s ostatními uživateli o jejích výhodách, zeptat se na jejich názory na některé funkce a možnosti aplikace. Tímto upozorníte uživatele na nový produkt a budete mít možnost získat skutečnou zpětnou vazbu. Uživatelé fór jsou obvykle nejvíce vstřícní, ale zároveň kritičtí.
Cílové stránky (landing pages)
Můžete také propagovat aplikaci pomocí vstupních stránek. Vytvoříte jednoduchou stránku (microsite), na kterou umístíte informace o mobilní aplikaci. Dále je potřeba optimalizace pro vyhledávače (SEO) webového zdroje tak, aby se o něm dozvědělo cílové publikum.Je důležité vytvořit jasný a atraktivní design, naplnit stránku zajímavým obsahem a optimalizovat jej pro relevantní populární dotazy. Nicméně, je třeba pochopit, že SEO není nejrychlejší způsob propagace, jelikož indexování stránek a experimenty se sémantickým jádrem můžou trvat dlouho. Ale když se vám podaří přenést stránku na první stránky vyhledávačů, pak bude zaručena dlouhodobá konverze.
Kontextová reklama
Dalším způsobem propagace mobilní aplikace je kontextová a bannerová reklama. K dnešnímu dni existují v Česku dva hlavní kanály - Google Adwords a Sklik. Můžete propagovat svůj produkt jak přímo, tak ve výsledcích vyhledávání a v rozsáhlé partnerské síti médií, která existuje v obou reklamních systémech. Hlavními výhodami tohoto druhu propagace jsou rychlý výsledek a široké publikum. O vašem produktu budou vědět nejen uživatelé vyhledávačů, ale i návštěvníci tematických stránek. Díky flexibilním nástrojům cílení a sledování konkrétních konverzí můžete optimalizovat náklady na reklamu. Nicméně je třeba vzít v úvahu, že reklama ve vyhledávání je jedním z nejdražších kanálů propagace.Pokud chcete přilákat co nejvíce potenciálních uživatelů, nesoustřeďte se pouze na specializované obchody s aplikacemi. Aktivně využívejte jiné metody propagace. Vyberte si integrovaný přístup, abyste získali vysokou návratnost s minimálním rozpočtem. S vývojem mobilní aplikace vám můžeme pomoci.
Komentáře
Okomentovat