Přeskočit na hlavní obsah

Proč potřebuji detailní analýzu před projektem?


Vývoj mobilní aplikace nebo webového systému je dlouhý a náročný proces. Než s tím začnete, je třeba se ujistit, že obě strany procesu - zákazník a dodavatel - mají stejnou představu o výsledku a chápou, proč aplikaci potřebují a jaké bude mít funkce. Pokud se to neudělá na začátku, na konci zákazník a dodavatel nedostanou to, co očekávali.
Setkávání, vyjednávání a oprava výsledků není jediná věc, kterou je třeba udělat, abychom překonali nedorozumění. Pokud klient dosud nezjistil, kdo jsou jeho potenciální uživatelé, jak bude projekt realizován, kolik to bude stát a jaké projekty jsou již na trhu, bude potřebovat fázi výzkumu, t.j. předprojektovou analýzu.

V tomto článku vám popíšeme, jak je tento proces uspořádán, jaké projekty to potřebují a proč.

Co je podstatou předprojektové analýzy a jaké projekty ji potřebují?

Podstatou procesu je shromáždit vaše požadavky na projekt a přeložit je do vývojového jazyka.
Potřebujete zjistit následující informace:
  • Kdo je cílovou skupinou projektu, jaké potřeby uživatele by měl projekt uspokojit, proč lidi budou tuto aplikaci používat a jak s ní budou spolupracovat;
  • Jaké jsou cíle projektu, proč uživatelé potřebují váš projekt, proč ho potřebujete vy;
  • Jaké jsou hlavní funkce, jaké grafické prvky;
  • Jak by měl být projekt implementován, jaké technologie použít, pro které platformy bude aplikace kompatibilní, kolik bude stát vývoj projektu;
  • S jakými aplikacemi by měl projekt konkurovat, jaká dobrá řešení existují v této oblasti a co lze v nich vylepšit.
Jak se to zjišťuje:
  • několik setkání s odborníkem, na kterých zákazník popisuje, co chce a dostává na to zpětnou vazbu;
  • práce analytika - vypracování dokumentů popisujících projekt, vyhledávání informací o uživatelích a konkurentech, výzkum technologií;
  • několik setkání s prezentací výsledků a zpětnou vazbou od klienta.

Proč se nedá začít s vývojem bez upřesnění požadavků?

Protože můžete utratit hodně peněz a času na opakované předělávání projektu. Pokud projekt existuje jen jako myšlenka a za ní není připravená obchodní činnost, nemůžete si být jisti, že projekt bude úspěšný. Dokud neznáte své publikum a nemůžete popsat potenciální uživatele vašeho produktu, nemůžete vědět, zda jim aplikace pomůže.
Když vývojáři vědí, jak bude produkt uspořádán a jak ho budou realizovat, budou moci odhadnout přibližnou cenu. Pro podrobnější nacenění je třeba návrhová fáze. Předprojektová analýza pomáhá shromažďovat informace nezbytné pro tento krok.

Co dostanete na konci etapy?

Veškeré poznatky získané o projektu budou strukturovány do Mindmapy či tabulky.
Pokud na začátku projektu nemáte dostatečné znalosti o tom, jaké funkce bude mít aplikace a jak bude realizována, nespěchejte s utrácením rozpočtu na vývoj. Začněte výzkumem a předprojektovou analýzou. Tato práce bude stát do 10 % nákladů na projekt, ale pomůže vám zvážit všechny nápady a ušetřit peníze a čas.
Chcete, abychom pro vás připravili předprojektovou analýzu? Kontaktujte nás.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

10 způsobů jak se naučit programovat samostatně.

Programování je jednou z nejcennějších dovedností pro profesní růst, osobní rozvoj a vytváření něčeho úžasného. Je čas popsat deset tipů pro ty, kteří právě začínají svou cestu do programovacího světa. 1. Zjistěte, proč chcete programovat Zvolený směr ve výuce bude záviset na tom, proč se chcete naučit programovat a jak dlouho jste ochotni věnovat tomuto procesu. Pokud chcete být programátorem, je třeba začít s odborným kurzem (společnost Google sestavila seznam dovedností a kurzů pro ty, kteří chtějí být programátorem). Pokud chcete vytvářet hry a webové stránky pro zábavu ve svém volném čase, interaktivní kurzy jsou nejlepší volbou. Bloc vytvořil srovnávací tabulku kurzů v závislosti na zatížení, nákladech a důvodech k osvojení si programování. 2. Vyberte správný jazyk programování Neexistuje nejlepší programovací jazyk. Jakmile se naučíte jeden, nebude pro vás problém zvládnout další. Takže se nemusíte koncertovat na volbu pouze jednoho jazyka. Nicméně předpokládá s

14 tipů pro návrh ikon mobilních aplikací.

Ikona mobilní aplikace je malý obrázek, který prezentuje aplikaci v mobilním světě , na zařízení uživatele a na obchodech s aplikacemi. Pokud budete brzy vytvářet svoji mobilní aplikaci a návrh ikonky k tomu, přečtěte si tyto tipy. Pomohou vám vyhnout se chybám, se kterými se nováčci mohou setkat. Grafik by se měl soustředit na vzhled ikony, protože se uživatelé často pří výběru aplikace řídí právě vzhledem ikony. Proto nabízíme následující tipy pro vytvoření návrhu ikony mobilní aplikace. Postupujte podle pokynů mobilních výrobců Ikony neexistují samy o sobě, ale uvnitř grafického obalu určitého systému . Měly by se harmonicky vejít do rozhraní aplikace, nevypadat zvláštně vedle ikon jiných aplikací, ale současně být jedinečné. Proto vývoj ikony aplikace začíná seznámením se s příručkou výrobce systému. Zde jsou příručky, se kterými byste měli začít: Oficiální stránka věnovaná Material Design pro Android . Zde si můžete přečíst o stylu, animaci, komponente

Průvodce pro začátečníky ke spuštění a propagaci aplikace.

Poprvé vyvíjíte mobilní aplikaci ? Určitě máte spoustu otázek: Stojí to za to? Má to smysl? Jak se o tom lidé dozvědí? Zde jsou nejobvyklejší otázky a odpovědi, které pomohou začátečníkům vyvinout úspěšnou aplikaci. Mám hodně různých nápadů. Který si mám vybrat? Nejúspěšnější podnikatelé si vybudovali vlastní podnikání tím, že uvádí do praxe mnoho svých myšlenek. Proto se neomezujte na jednu myšlenku. Vytvoření aplikace je podobné vydávání hudebního singlu. Nikdy nevíte, který single přinese úspěch. Nápady testujte v aplikaci 4 až 6 měsíců, a pokud nevidíte rostoucí uživatelskou základnu, přejděte na další nápad. Mám nápad na aplikaci. Čím mám začít? Začněte tím, že svůj nápad jasně a podrobně popište na papír. Zkuste vytvořit detailní wireframe/šablonu budoucí aplikace. Poté, co jste určili vaše požadavky, potřebujete profesionální vývojářskou společnost, která bude schopna udělat návrh, projekt a vyvíjet Vaši aplikaci. Jak zjistím, jestli má uživatel zájem o mou aplikaci? M