Přeskočit na hlavní obsah

Nejčastější dotazy k dodavateli webových a mobilních aplikací.


Jelikož noví a potenciální zákazníci často kladou stejné otázky, rozhodli jsme se připravit seznam odpovědí na ně, abychom zjednodušili úkol výběru dodavatele pro vývoj mobilní aplikace čí webového systému.

Doba vývoje (minimální, maximální) - jak dlouho bude trvat vývoj aplikace? Jak brzy můžu získat pracovní prototyp a finální verzi aplikace?

Grafický návrh trvá od 2 týdnů do 2 měsíců, v závislosti na velikosti aplikace.
Vytvoření prototypu - od 1 týdne do 1 měsíce (v případě velké aplikace bude prototyp obsahovat pouze část konečné funkcionality).
Příprava finální verze aplikace se pohybuje od 1 měsíce do 6 měsíců (pokud jsou projekty natolik velké, že nemohou být provedeny do půl roku, je lepší je rozdělit na několik verzí).

Přítomnost iterací a průběžných výsledků, které klient může vidět - je možné vidět výsledky v procesu nebo jen když je vše připraveno?

Samozřejmě můžete. Agilní vývoj je optimální volba způsobu řízení projektu tak, aby samotnému vývoji nemusela předcházet zdlouhavá fáze detailního projektování, vývojářský tým mohl co nejdříve začít tvořit systém a první verze byla na světě v co nejkratším možném termínu. V iQuestu se vždy snažíme dodat první verzi co nejdříve, aby tak klient mohl začít s vlastním uživatelským testováním a mohl se co nejlépe rozhodovat o dalších etapách vývoje.

Pracujete i s nezávislými dodavateli třetích stran, nebo děláte vše ve vlastním studiu?

Všechny projekty vyvíjíme svými silami. Tým iQuestu není velký, ale je složen z osobností, kteří si spolu rozumí, neustále se vzdělávají a dělají svou práci rádi. iQuest se snaží být dobrá společnost. Snažíme se být našemu okolí nápomocni, a to různými způsoby, zejména charitativní činností. Nemáme na to, abychom poskytovali obrovské dary. Mnohdy ale i konkrétní jednorázová pomoc může zachránit život či zvýšit jeho kvalitu.

Jaké technologie používáte při vývoji aplikací?

Internetové informační systémy vyvíjíme jako webové aplikace v prostředí Ruby on Rails, které je světově jedním z nejefektivnějších a velmi rozšířených frameworků pro vývoj webových aplikací. Umožňuje efektivní řešení změnových požadavků a snadný budoucí vývoj systémů. S vývojářským prostředím máme mnohaleté zkušenosti získané při tvorbě a rozvoji nejrůznějších i velmi náročných webových systémů. Pro frontend (uživatelské rozhraní) využíváme pokročilý JavaScriptový framework EmberJS. Serverová infrastruktura je založená na operačních systémech Linux. Databázový server využíváme obvykle MySQL nebo PostgreSQL. Nejčastěji však využíváme pro provoz aplikací prostředí Cloudu či vysoce dostupné serverové architektury (Amazon cloud; Heroku).

Mobilní aplikace vytváříme na platformě Ember/Cordova, což umožňuje pouze s malým úsilím implementaci na více platforem.

Jak dlouho tvoříte systémy na míru a za jakých podmínek?

Již přes 14 let tvoříme informační systémy, webové a mobilní aplikace různých druhů a složitosti. Podmínky jsou individuální a jsou pro každého zákazníka diskutovány samostatně.

Jak testujete aplikace před nasazením?

V iQuest provádíme důkladné testování automatizovanými nástroji i precizními testery.

Jak vypadá vývojový cyklus produktu?

Vývoj aplikací probíhá v několika fázích:
  • Zhodnocení nápadu
  • Detailní plánování
  • Vývoj dokonalé aplikace
  • Realizace a nasazení
  • Provoz, údržba, rozvoj
Každou etapu konzultujeme se zákazníkem a v případě potřeby se vracíme o krok zpátky a předěláváme předchozí etapu dle požadavků zákazníka.

Můžete vytvořit aplikaci pro Facebook?

Ano, vyvíjíme a implementujeme aplikace pro Facebook.

Tvoříte také e-shopy?

Ano, tvoříme rozsáhlé a složité e-shopy. Zakázkové řešení e-shopu je pro vás ideální, jestliže:
  • Jste velkoobchod a využíváte rozsáhlé datové integrace.
  • Vaší touhou a cílem je se neustále rozvíjet.
  • Prodáváte nestandardní zboží či služby.
  • Váš prodejní proces je složitější.
  • Nabízíte speciální zboží vyžadující pokročilé vyhledávání či třídění.
  • Existují jiné důvody, proč vám nevyhovuje jednoduché standardizované řešení.

Poskytujete další služby kromě samotného vývoje? Jaké jsou náklady na tyto služby?

Poskytujeme podporu vytvořeným mobilním aplikacím a informačním systémům. Pomůžeme také s organizací internetového marketingu.

Pokud máte další otázky, rádi Vám odpovíme osobně. Kontaktujte nás.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

10 způsobů jak se naučit programovat samostatně.

Programování je jednou z nejcennějších dovedností pro profesní růst, osobní rozvoj a vytváření něčeho úžasného. Je čas popsat deset tipů pro ty, kteří právě začínají svou cestu do programovacího světa. 1. Zjistěte, proč chcete programovat Zvolený směr ve výuce bude záviset na tom, proč se chcete naučit programovat a jak dlouho jste ochotni věnovat tomuto procesu. Pokud chcete být programátorem, je třeba začít s odborným kurzem (společnost Google sestavila seznam dovedností a kurzů pro ty, kteří chtějí být programátorem). Pokud chcete vytvářet hry a webové stránky pro zábavu ve svém volném čase, interaktivní kurzy jsou nejlepší volbou. Bloc vytvořil srovnávací tabulku kurzů v závislosti na zatížení, nákladech a důvodech k osvojení si programování. 2. Vyberte správný jazyk programování Neexistuje nejlepší programovací jazyk. Jakmile se naučíte jeden, nebude pro vás problém zvládnout další. Takže se nemusíte koncertovat na volbu pouze jednoho jazyka. Nicméně předpokládá s

14 tipů pro návrh ikon mobilních aplikací.

Ikona mobilní aplikace je malý obrázek, který prezentuje aplikaci v mobilním světě , na zařízení uživatele a na obchodech s aplikacemi. Pokud budete brzy vytvářet svoji mobilní aplikaci a návrh ikonky k tomu, přečtěte si tyto tipy. Pomohou vám vyhnout se chybám, se kterými se nováčci mohou setkat. Grafik by se měl soustředit na vzhled ikony, protože se uživatelé často pří výběru aplikace řídí právě vzhledem ikony. Proto nabízíme následující tipy pro vytvoření návrhu ikony mobilní aplikace. Postupujte podle pokynů mobilních výrobců Ikony neexistují samy o sobě, ale uvnitř grafického obalu určitého systému . Měly by se harmonicky vejít do rozhraní aplikace, nevypadat zvláštně vedle ikon jiných aplikací, ale současně být jedinečné. Proto vývoj ikony aplikace začíná seznámením se s příručkou výrobce systému. Zde jsou příručky, se kterými byste měli začít: Oficiální stránka věnovaná Material Design pro Android . Zde si můžete přečíst o stylu, animaci, komponente

Metody vývoje aplikací. Waterfall, V-model, Inkrementální model

Existuje několik osvědčených metod pro vývoj software, tzv. best practices. Volba konkretní metody závisí na specifikaci projektu, rozpočtu, subjektivní preferenci a dokonce i temperamentu vedoucího. V tomto článku krátce popíšeme základní metody vývoje webových a mobilních aplikací. «Waterfall Model» (model vodopádu) Jedna z nejstarších metod, zahrnuje postupné procházení etap, z nichž každá musí být plně dokončena, než se začne další. Pomocí modelu vodopádu je snadné řídit projekt. Vývoj je rychlý, náklady a doba trvání jsou předem definovány. Má to ovšem i druhou stránku. Vodopádový model poskytne vynikající výsledek pouze v projektech s jasnými a předem definovanými požadavky a způsoby jejich realizace. Není zde možnost udělat krok zpět, testování začne až poté, co je vývoj ukončen nebo téměř dokončen. Kdy použít model vodopádu? Pouze tehdy, když jsou požadavky známé, jasné a pevně stanovené. Rozporné požadavky neexistují. Nejsou žádné problémy s dost