Přeskočit na hlavní obsah

Jak může zakázkový CRM systém zefektivnit práci obchodních reprezentantů?

Špatné řízení obchodníků jako zabiják obratu

Mnoho manažerů má noční můru z toho, že nemá přehled o práci vlastních obchodních reprezentantů, neřídí je efektivně a nemotivuje tak prodejce k výkonům a realizaci obratu. Řešení přichází v podobě zavedení CRM (customer relationship management - řízení vztahu se zákazníky). CRM je na prvním místě přístup. Je to způsob zacházení se zákazníky, s daty o zákaznících o prodejích, potenciálech apod. Zdaleka ne všichni pracují s tvrdými daty vypovídajícími o hodnotě zákazníka (zde mluvíme o CVM - customer value management) a dále s měkkými daty, jako je měření spokojenosti zákazníka apod. K tomu všemu existují podpůrné softwarové nástroje, které dohromady nazýváme CRM systémy.

Obvyklé funkce CRM systémů

Jak uvádíme výše, CRM není jen informační systém, ale způsob práce a řízení podniku. Můžeme však vyjmenovat základní vlastnosti/funkce běžných softwarových nástrojů pro CRM:
  • Databáze zákazníků.
  • Sledování historie kontaktů se zákazníky.
  • Evidence obchodních případů, objednávek a jejich hodnoty.
  • Tvorba tzv. obchodních pipeline, tedy predikce uzavřených obchodů podle jejich očekávané hodnoty a pravděpodobnosti jejich uzavření.
  • Zprostředkování potřebných informací jednotlivým uživatelům pro snadnější uzavření lepšího obchodu.
  • Manažerské přehledy o vývoji zakázek, práci obchodníků, vyhodnocení zákazníků a jejich segmentů apod.
  • Motivační systémy pro obchodníky.
Toto jsou jen nejběžnější požadavky na CRM systémy z našeho pohledu. Mnohdy jsou tyto požadavky rozšířeny o mnoho dalších funkcí, jako třeba integrace se skladovým či ERP systémem, propojení na callcentrum, propojení na personální systémy (HR) apod.

Cíle

Cíle managementu očekávané od CRM jako procesu i od podpůrných informačních systémů jsou tedy jasné. Zřejmě hlavním cílem je přilákat nové zákazníky, udržet stávající zákazníky a optimalizovat pracovní procesy uvnitř společnosti. Cíle se mohou lišit v závislosti na specifikách odvětví. Tady jsou nejběžnější úkoly:
  • sledování potenciálních zákazníků a jejich aktivity;
  • údržba zákaznické databáze;
  • optimalizace práce s klienty;
  • organizace obchodních operací;
  • sledování práce obchodních reprezentantů v reálném čase;
  • řízení vztahů v rámci týmů;
  • optimalizace společné práce různých oddělení;
  • zvýšení produktivity práce.
  • pečlivá analýza úkolů a cílů, rovněž i stanovení priorit pomohou navrhnout CRM systém s optimálním nastavením funkcí.

Co bereme v úvahu při hodnocení CRM systémů?

  • Pohodlí: Čas jsou peníze. Zaměstnanci by neměli ztrácet čas hledáním informací, potřebují mít vždy k dispozici to, co uživatel právě potřebuje. CRM systém musí mít přátelské rozhraní, aby byl snadno využitelný i v náročných podmínkách při jednání s klientem, při přípravě na schůzku či během telefonního hovoru.
  • Flexibilita: CRM systém musí být dostatečně flexibilní, aby vám umožnil změnit nastavení konkrétního procesu. Rovněž je potřeba zajistit možnost budoucího vývoje systému tak, aby mohl růst s vaší společností, reflektovat změny v podniku tak, aby ho nebylo třeba v krátkém čase kompletně měnit.
  • Kompatibilita: Kromě analytických nástrojů obsažených v budoucím CRM systému je třeba také zvážit připojení externích zdrojů, jako je třeba skladové hospodářství, účetní software, e-mailový server či jiný systém v podniku. 
  • Spolehlivost: CRM bude obsahovat důležité údaje: zákaznické databáze, informace o obchodech, reporty, produktivitu zaměstnanců, hodnocení zaměstnanců a klientů a pod. Systém CRM musí být navržen tak, aby byla data chráněna před vnějším zásahem. Rovněž stojí za to postarat se o přístupové úrovně pro různé skupiny zaměstnanců. S platností GDPR (směrnice EU ošetřující ochranu osobních údajů) je péče o data velmi sledovaným tématem.

Proč potřebujete mobilní aplikaci pro CRM?

Pokud pro interakci v týmu může stačit webová aplikace, pak při práci s klienty je mobilní aplikace pro CRM nezbytná jako vzduch. V terénu, na služební cestě nebo přímo při jednání - přístup k systému pomůže být neustále v kontaktu, okamžitě provádět potřebné operace a mít po ruce potřebné informace v reálném čase.

Výsledek

Za léta naší praxe jsme vyvinuli a neustále rozvíjíme CRM systémy pro zákazníky z různých oborů. Podílíme se na zavádění a optimalizaci celého procesu řízení vztahů se zákazníky a navrhujeme optimální řešení CRM software, který pak sami vyvíjíme a nasazujeme.
Díky použitým multiplatformním technologiím a předchozím zkušenostem vyvíjíme celý systém a mobilní aplikaci najednou a tak šetříme náklady a čas.

Chcete vědět více o našem vývoji? Podívejte se zde: https://www.iquest.cz/

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

10 způsobů jak se naučit programovat samostatně.

Programování je jednou z nejcennějších dovedností pro profesní růst, osobní rozvoj a vytváření něčeho úžasného. Je čas popsat deset tipů pro ty, kteří právě začínají svou cestu do programovacího světa. 1. Zjistěte, proč chcete programovat Zvolený směr ve výuce bude záviset na tom, proč se chcete naučit programovat a jak dlouho jste ochotni věnovat tomuto procesu. Pokud chcete být programátorem, je třeba začít s odborným kurzem (společnost Google sestavila seznam dovedností a kurzů pro ty, kteří chtějí být programátorem). Pokud chcete vytvářet hry a webové stránky pro zábavu ve svém volném čase, interaktivní kurzy jsou nejlepší volbou. Bloc vytvořil srovnávací tabulku kurzů v závislosti na zatížení, nákladech a důvodech k osvojení si programování. 2. Vyberte správný jazyk programování Neexistuje nejlepší programovací jazyk. Jakmile se naučíte jeden, nebude pro vás problém zvládnout další. Takže se nemusíte koncertovat na volbu pouze jednoho jazyka. Nicméně předpokládá s

14 tipů pro návrh ikon mobilních aplikací.

Ikona mobilní aplikace je malý obrázek, který prezentuje aplikaci v mobilním světě , na zařízení uživatele a na obchodech s aplikacemi. Pokud budete brzy vytvářet svoji mobilní aplikaci a návrh ikonky k tomu, přečtěte si tyto tipy. Pomohou vám vyhnout se chybám, se kterými se nováčci mohou setkat. Grafik by se měl soustředit na vzhled ikony, protože se uživatelé často pří výběru aplikace řídí právě vzhledem ikony. Proto nabízíme následující tipy pro vytvoření návrhu ikony mobilní aplikace. Postupujte podle pokynů mobilních výrobců Ikony neexistují samy o sobě, ale uvnitř grafického obalu určitého systému . Měly by se harmonicky vejít do rozhraní aplikace, nevypadat zvláštně vedle ikon jiných aplikací, ale současně být jedinečné. Proto vývoj ikony aplikace začíná seznámením se s příručkou výrobce systému. Zde jsou příručky, se kterými byste měli začít: Oficiální stránka věnovaná Material Design pro Android . Zde si můžete přečíst o stylu, animaci, komponente

Průvodce pro začátečníky ke spuštění a propagaci aplikace.

Poprvé vyvíjíte mobilní aplikaci ? Určitě máte spoustu otázek: Stojí to za to? Má to smysl? Jak se o tom lidé dozvědí? Zde jsou nejobvyklejší otázky a odpovědi, které pomohou začátečníkům vyvinout úspěšnou aplikaci. Mám hodně různých nápadů. Který si mám vybrat? Nejúspěšnější podnikatelé si vybudovali vlastní podnikání tím, že uvádí do praxe mnoho svých myšlenek. Proto se neomezujte na jednu myšlenku. Vytvoření aplikace je podobné vydávání hudebního singlu. Nikdy nevíte, který single přinese úspěch. Nápady testujte v aplikaci 4 až 6 měsíců, a pokud nevidíte rostoucí uživatelskou základnu, přejděte na další nápad. Mám nápad na aplikaci. Čím mám začít? Začněte tím, že svůj nápad jasně a podrobně popište na papír. Zkuste vytvořit detailní wireframe/šablonu budoucí aplikace. Poté, co jste určili vaše požadavky, potřebujete profesionální vývojářskou společnost, která bude schopna udělat návrh, projekt a vyvíjet Vaši aplikaci. Jak zjistím, jestli má uživatel zájem o mou aplikaci? M