Klíčem k vytvoření úspěšných a uživatelsky přívětivých mobilních aplikací je porozumění. Snažte se skutečně porozumět potřebám uživatele. Zohlednit tyto potřeby je možné pomocí otázek: kdo, co, proč, kde, kdy a jak.
Kdo?
Kdo je vaším konečným spotřebitelem? Je nutné znát základní demografické ukazatele uživatele, jako je věk a pohlaví. Ale snažte se jít ještě dál - přemýšlejte o jeho touhách, ambicích, překážkách a potížích. Vytvoření persony pro každý z očekávaných typů zákazníků vám pomůže odpovědět na tuto otázku a vyvinout nejlepší mobilní projekt.Co?
Co váš cílový spotřebitel chce nebo potřebuje, co se mu doposud nepodařilo vůbec získat? Co nabídnete uživateli prostřednictvím mobilních projektů, aby dostal to, co chce? Všechno, co nabízíte, by mělo souviset s vaším podnikáním, ale měli byste se zaměřit i na to, co je pro uživatele nejdůležitější.Proč?
Proč budou uživatelé používat mobilní aplikaci? Vaše aplikace musí plně uspokojit potřebu, kterou mají (jinými slovy, musí odpovědět na otázku "Co?"). Pro uživatele musí existovat velký rozdíl mezi používáním vaší aplikace a podobné aplikace od konkurence.Kdy?
Kdy budou uživatelé nejčastěji používat vaši mobilní aplikaci? A jak často? Otázka "Kdy?" může být nastavena v pevném rámci (například od 7 do 10 hodin ve všední dny atd.) Nebo ve srovnávacím rámci (během tréninku, hodinu po večeři apod.). Musíte vypočítat interval použití pro vytvoření optimálního projektu pro svého uživatele.Kde?
Kde budou uživatelé nejčastěji používat vaši mobilní aplikaci? Existují nějaké příležitosti nebo problémy týkající se tohoto místa? Například monitorování plavání zní skvěle, ale uživatelé nemohou používat běžný smartphone bez vodotěsných komponent. Na druhou stranu je pravděpodobné, že mobilní srovnání cen bude probíhat v maloobchodních prodejnách a může být usnadněno skenováním čárových kódů nebo přidáním možnosti číst QR kód atd.Jak?
Jak přilákáte uživatele? Poté, co jste charakterizovali své uživatele pomocí odpovědí na výše uvedené otázky, můžete zjistit, jak je efektivně přilákat.Je zde jen jedna obtíž: pro každou odpověď na otázku "Kdo?" musíte odpovědět na každou ze zbývajících otázek. Jinými slovy, pokud máte dva nebo více typů uživatelů, které představují velmi rozdílné segmenty trhu, budete muset odpovědět na všechny výše uvedené otázky pro každého z nich, pochopit jejich potřeby, a to proto, abyste úspěšně vytvořili dokonalý mobilní projekt, který vyhovuje jejich potřebám.
Komentáře
Okomentovat