Přeskočit na hlavní obsah

Design MVP pro startupy.


Na internetu se každý den objevují otázky typu "Mám skvělý nápad na startup. Co mám dělat dál?”. Ve většině případů odborníci doporučují: provedení tzv. nárazové zkoušky nápadu → tvorba MVP → zpracování zpětné vazby od uživatelů → změna dle zpětné vazby či pokračování podle plánu a prezentace MVP investorům. Zatímco velké množství publikací jsou o vývoji MVP pro startup, jeho návrhu je věnováno méně pozornosti. V tomto článku Vám poradíme, jak navrhnout MVP pro začínající firmy.

Pokud ještě neznáte koncept produktu s nejmenší možnou funkcionalitou (MVP), přečtěte si náš úvodní článek. MVP vám pomůže vyhnout se tvorbě produktu, který nebude úspěšný, a ušetří vám čas a peníze. Zde jsou body, kterým je potřeba se při návrhu MVP věnovat:

Design je důležitý

Pokud nevěnujete dostatečnou pozornost vzhledu produktu, může se stát, že snížíte jeho úspěšnost. Koneckonců, minimální neznamená vytvoření startupu ve spěchu bez pochopení trhu, potenciálních uživatelů a standardů v oblasti designu a prototypování. Pokud potřebujete vytvořit uživatelské rozhraní pro web, ujistěte se, že jste seznámeni s principy webového návrhu uživatelského rozhraní. Pokud pracujete na aplikaci, podívejte se na příslušné příručky od Apple nebo Google.

Návrh MVP by měl odpovídat ostatním komponentám: stylu komunikace s uživateli startupu, vizuálním prvkům používaným v sociálních sítích, vzhledu cílové stránky a mailingu. Jednotnost všech těchto prvků pomůže startupu prosadit se.

V době, kdy mobilní zařízení právě začínaly nabývat na popularitě, mohly si startupy dovolit tento vzhled: 

Zdroj: mashable.com

Ovšem v dnešním vysoce konkurenčním prostředí, kdy se v App Store objevuje více než 1000 aplikací denně, všichni očekávají, že návrh MVP bude co nejblíže konečnému produktu.

Vytvořte brand

Brand je tváří vašeho startupu. Bez něj bude složité oslovit uživatele a investory. V článku o tipech pro návrh ikon mobilních aplikací jsme vysvětlili, jak vytvořit ikonku, která pomůže aplikaci se zviditelnit na trhu s aplikacemi.

Emoce jsou dobré

Cílem startupu je vyřešit problém uživatelů pomocí řešení, které na trhu dosud chybělo. Jako příklad si uveďme aplikaci Petcube, která získala spoustu pozornosti a hlavně investic. Jak toho dosáhla? Vysvětlení je jednoduché: aplikace vyvolává emoce a pocity. U vlastního startupu je proto dobré položit si otázku "Jaké pocity by měl uživatel mít, když bude používat váš produkt?". Zde je několik příkladů:
  • Aplikace pro sledování pohybu rodinných příslušníků by měla vnutit pocit bezpečí.
  • Služba pro hledání lékaře - přesvědčení o profesionalitě lékařů a vyřešení zdravotních problémů.
  • Aplikace pro hledání zaměstnání by měla inspirovat a podněcovat k činnosti.
Termín MVP je někdy nahrazen termínem MLP(Minimum Loveable Product), neboli minimální atraktivní produkt. Produkt by měl přitahovat uživatele již v počáteční fázi vývoje startupu. Domníváme se, že definice není tak důležitá jako skutečný obsah, proto používáme termín MVP, ale nezapomeňme na pozitivní emocionální charakter produktu.

Testujte a opravujte

MVP je potřeba důkladně otestovat jak po stránce funkční, tak po stránce vzhledové. Ve vašich očích mohl být vzhled dokonalý a funkčnost naprosto pochopitelná, ovšem při testování můžete narazit na fakt, že uživatel tomu nerozumí a neví, jak má co používat.

Startup potřebuje:
  • Určit čas pro návrh a prototypování.
  • Ujistěte se, že MVP správně odráží klíčové hodnoty startupu a vyvolává nezbytné emoce.
  • Zaměřte se na funkce, které odrážejí vaši hypotézu.
  • Otestujte návrh a proveďte opravy v souladu se zpětnou vazbou.
Pokud máte nápad na startup, obraťte se na nás. Pomůžeme s vývojem aplikace od MVP do plné verze software.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

10 způsobů jak se naučit programovat samostatně.

Programování je jednou z nejcennějších dovedností pro profesní růst, osobní rozvoj a vytváření něčeho úžasného. Je čas popsat deset tipů pro ty, kteří právě začínají svou cestu do programovacího světa. 1. Zjistěte, proč chcete programovat Zvolený směr ve výuce bude záviset na tom, proč se chcete naučit programovat a jak dlouho jste ochotni věnovat tomuto procesu. Pokud chcete být programátorem, je třeba začít s odborným kurzem (společnost Google sestavila seznam dovedností a kurzů pro ty, kteří chtějí být programátorem). Pokud chcete vytvářet hry a webové stránky pro zábavu ve svém volném čase, interaktivní kurzy jsou nejlepší volbou. Bloc vytvořil srovnávací tabulku kurzů v závislosti na zatížení, nákladech a důvodech k osvojení si programování. 2. Vyberte správný jazyk programování Neexistuje nejlepší programovací jazyk. Jakmile se naučíte jeden, nebude pro vás problém zvládnout další. Takže se nemusíte koncertovat na volbu pouze jednoho jazyka. Nicméně předpokládá s

14 tipů pro návrh ikon mobilních aplikací.

Ikona mobilní aplikace je malý obrázek, který prezentuje aplikaci v mobilním světě , na zařízení uživatele a na obchodech s aplikacemi. Pokud budete brzy vytvářet svoji mobilní aplikaci a návrh ikonky k tomu, přečtěte si tyto tipy. Pomohou vám vyhnout se chybám, se kterými se nováčci mohou setkat. Grafik by se měl soustředit na vzhled ikony, protože se uživatelé často pří výběru aplikace řídí právě vzhledem ikony. Proto nabízíme následující tipy pro vytvoření návrhu ikony mobilní aplikace. Postupujte podle pokynů mobilních výrobců Ikony neexistují samy o sobě, ale uvnitř grafického obalu určitého systému . Měly by se harmonicky vejít do rozhraní aplikace, nevypadat zvláštně vedle ikon jiných aplikací, ale současně být jedinečné. Proto vývoj ikony aplikace začíná seznámením se s příručkou výrobce systému. Zde jsou příručky, se kterými byste měli začít: Oficiální stránka věnovaná Material Design pro Android . Zde si můžete přečíst o stylu, animaci, komponente

Metody vývoje aplikací. Waterfall, V-model, Inkrementální model

Existuje několik osvědčených metod pro vývoj software, tzv. best practices. Volba konkretní metody závisí na specifikaci projektu, rozpočtu, subjektivní preferenci a dokonce i temperamentu vedoucího. V tomto článku krátce popíšeme základní metody vývoje webových a mobilních aplikací. «Waterfall Model» (model vodopádu) Jedna z nejstarších metod, zahrnuje postupné procházení etap, z nichž každá musí být plně dokončena, než se začne další. Pomocí modelu vodopádu je snadné řídit projekt. Vývoj je rychlý, náklady a doba trvání jsou předem definovány. Má to ovšem i druhou stránku. Vodopádový model poskytne vynikající výsledek pouze v projektech s jasnými a předem definovanými požadavky a způsoby jejich realizace. Není zde možnost udělat krok zpět, testování začne až poté, co je vývoj ukončen nebo téměř dokončen. Kdy použít model vodopádu? Pouze tehdy, když jsou požadavky známé, jasné a pevně stanovené. Rozporné požadavky neexistují. Nejsou žádné problémy s dost