Výzkum od Statista ukazuje, že v roce 2020 dosáhne světový příjem majitelů mobilních aplikací přibližně 190 miliard amerických dolarů. Jaký model monetizace vybrat pro dosažení zisku v budoucnu? Existují 3 základní možnosti: placené stahování, nákupy v aplikaci a reklamy.
Placené stahování
V případě placeného stažení je vaším úkolem získat co nejvíce kupujících, což je celkem složité. Lidé neradi platí za něco, co ještě nevyzkoušeli. Zároveň poptávka po vaší aplikaci může být významně ovlivněna aplikacemi, které jsou bezplatné a poskytují podobné funkce. I přesto přinesly placené aplikace v roce 2017 svým majitelům 29 miliard dolarů.
Placené stahování můžete zvolit, když:
- Poskytujete unikátní funkce, které překonávají nabídku bezplatných aplikací;
- náklady na aplikaci odpovídají poskytnutým funkcím v ní;
- aplikace má silný marketing a PR.
Nákupy v aplikaci
Jednoduchý přístup ke zboží však nestačí, pokud chcete získat své publikum. Proces nákupu by měl být komfortní. Aplikace musí vzít v úvahu user experience, poskytnout zákazníkům takovou zkušenost interakce s rozhraním aplikace, kterou jiná podobná řešení a online obchody nemohou poskytnout.
Strategie monetizace “Nákupy v aplikaci” můžete zvolit, pokud:
- chcete vytvořit nákupní aplikaci;
- nákupy v aplikaci přinášejí zákazníkům skutečné výhody;
- aplikace zohledňuje uživatelskou zkušenost.
Reklama
Nejběžnější formáty reklamy v aplikacích:
- bannerová reklama;
- vyskakovací reklamy;
- odměna - uživateli se zobrazí vyskakovací okno se slevovým kupónem nebo jinými bonusy;
- nativní reklama - výhodnou nativní reklamy je, že skvěle zapadá do obsahu stránky. Dobrým příkladem je Facebook - nativní reklama odpovídá obecnému stylu sociální sítě a prakticky se neliší od obsahu aplikace.
Alternativní strategie monetizace
Freemium
Název Freemium pochází ze sloučení slov Free (zdarma) a Premium. Tento model monetizace poskytuje možnosti pro uživatele různých verzí aplikace - od bezplatné až po Premium. Stahování a používání základních funkcí aplikace v modelu Freemium je zdarma. Pokud chce uživatel získat další funkce, obsah, předplatné, pak musí zaplatit.Pokud tento model porovnáme s placeným stahováním, Freemium je mnohem výhodnější, umožňuje uživatelům vyzkoušet aplikaci před nákupem. Podle nedávného průzkumu GLOBE NEWSWIRE více než 60 % vývojářů aplikací doporučuje používat freemium. Tento model úspěšně používají: Evernote, Dropbox, MailChimp a mnoho dalších.
Paymium
Kombinace Freemium a placeného stahování. Uživatel platí za stažení aplikace a získá přístup k základním funkcím, pak má také možnost zakoupit si verzi Premium s vylepšenými funkcemi. Samozřejmě, jako jednoduchá aplikace s placeným stahováním, může model Paymium odradit uživatele, jelikož jsou zvyklí aplikaci vyzkoušet a později zaplatit. Použitím tohoto modelu však můžete porazit konkurenci na trhu placených aplikací - nabídnout nízkou cenu za stažení díky tomu, že umístíte část nákladů do dalších funkcí.White-label
White-label je progresivní model monetizace, který aktivně získává popularitu. Vytvoření opravdu užitečné služby vyžaduje spoustu zdrojů - peníze, čas, úsilí. Pří použití modelu White-label, vývojáři "patentují" část kódu nebo strukturu aplikace, aby mohli prodávat hotové podklady. Pokud jste vyvinuli univerzální službu, jejíž model lze použít i v jiných oblastech, jako například Uber, můžete ji bez váhání označit právy White-label.Který model monetizace vybrat v roce 2018?
Podle odhadu od Gartner budou uživatelé v roce 2018 více naslouchat svým přátelům, sociálním sítím, poradenským službám a reklamě místo toho, aby samostatně vyhledávali aplikace na trhu mobilních aplikací. I když bude vaše řešení mnohem lepší než od konkurence, je nepravděpodobné, že budou uživatelé ztrácet svůj čas hledáním vaší aplikace mezi miliony jiných - tato skutečnost by měla být brána v úvahu při výběru strategie pro monetizaci a podporu Vaší mobilní aplikace.V nadcházejícím roce budou populární smíšené modely monetizace. Může to být klasická možnost - nakupování v aplikaci plus reklamy a oznámení, které používají Amazon a eBay, nebo můžete použít něco zcela nového. Hlavním faktem, který zůstává nezměněn, je to, že by aplikace měla řešit úkoly uživatelů, být opravdu cenná. V roce 2018 budou aplikace ještě více zaměřeny na uživatelské zkušenosti a intuitivní gesta. Pohodlí při používání se stane hlavním trendem a model monetizace aplikace by měl tuto skutečnost zohlednit.
V iQuestu Vám pomůžeme vytvořit mobilní aplikace nové generace s ohledem na trendy a uživatelskou zkušenost.
Komentáře
Okomentovat