Přeskočit na hlavní obsah

Jak vydělat na mobilní aplikaci v roce 2018?


Na tom, jaký vyberete model monetizace mobilní aplikace, závisí popularita Vaší aplikace. Vhodně zvolená strategie monetizace pomůže zvýšit loajalitu diváků a přilákat nové uživatele. Naopak nevhodná strategie může potenciální zákazníky odradit. Jak vydělat na mobilní aplikaci a jaký model monetizace si vybrat v roce 2018? S tím vám poradíme v tomto článku.

Výzkum od Statista ukazuje, že v roce 2020 dosáhne světový příjem majitelů mobilních aplikací přibližně 190 miliard amerických dolarů. Jaký model monetizace vybrat pro dosažení zisku v budoucnu? Existují 3 základní možnosti: placené stahování, nákupy v aplikaci a reklamy.

Placené stahování


Je to asi nejjasnější možnost monetizace - uživatel jednou zaplatí za stažení Vaší aplikace. Vy, jako majitel, obdržíte okamžitý příjem za stažení. Uživatelé placených aplikací jsou obvykle loajálnější - je snadnější je udržet.

V případě placeného stažení je vaším úkolem získat co nejvíce kupujících, což je celkem složité. Lidé neradi platí za něco, co ještě nevyzkoušeli. Zároveň poptávka po vaší aplikaci může být významně ovlivněna aplikacemi, které jsou bezplatné a poskytují podobné funkce. I přesto přinesly placené aplikace v roce 2017 svým majitelům 29 miliard dolarů.

Placené stahování můžete zvolit, když:
  • Poskytujete unikátní funkce, které překonávají nabídku bezplatných aplikací;
  • náklady na aplikaci odpovídají poskytnutým funkcím v ní;
  • aplikace má silný marketing a PR.

Nákupy v aplikaci


Při použití tohoto modelu působí aplikace jako prodejní kanál nebo on-line výloha. Můžete prodávat virtuální a reálné produkty nebo služby, dokonce i přístup k obsahu nebo novým funkcím v aplikaci. Od té doby, co Apple v roce 2009 prezentoval model nákupů v aplikaci, využívá tento přístup stále více společností. Na tento model monetizace připadá více než 50 % zisku z mobilních aplikací v roce 2017.

Jednoduchý přístup ke zboží však nestačí, pokud chcete získat své publikum. Proces nákupu by měl být komfortní. Aplikace musí vzít v úvahu user experience, poskytnout zákazníkům takovou zkušenost interakce s rozhraním aplikace, kterou jiná podobná řešení a online obchody nemohou poskytnout.

Strategie monetizace “Nákupy v aplikaci” můžete zvolit, pokud:
  • chcete vytvořit nákupní aplikaci;
  • nákupy v aplikaci přinášejí zákazníkům skutečné výhody;
  • aplikace zohledňuje uživatelskou zkušenost.

Reklama


Díky reklamě může být aplikace zdarma ke stažení - to přiláká větší množství uživatelů. Důležité je, aby reklama brala v úvahu potřeby potenciálních zákazníků. Například ve sportovní aplikaci, která je zaměřená na muže, by neměly být reklamy na dětské pleny nebo kosmetiku - snižuje to loajalitu a nepřinese to žádný výsledek, protože nedostanete odměnu za proklik. Také byste měli zvážit umístění reklamy tak, aby nepřekážela během používání aplikace.

Nejběžnější formáty reklamy v aplikacích:
  • bannerová reklama;
  • vyskakovací reklamy;
  • odměna - uživateli se zobrazí vyskakovací okno se slevovým kupónem nebo jinými bonusy;
  • nativní reklama - výhodnou nativní reklamy je, že skvěle zapadá do obsahu stránky. Dobrým příkladem je Facebook - nativní reklama odpovídá obecnému stylu sociální sítě a prakticky se neliší od obsahu aplikace.


Alternativní strategie monetizace

Freemium

Název Freemium pochází ze sloučení slov Free (zdarma) a Premium. Tento model monetizace poskytuje možnosti pro uživatele různých verzí aplikace - od bezplatné až po Premium. Stahování a používání základních funkcí aplikace v modelu Freemium je zdarma. Pokud chce uživatel získat další funkce, obsah, předplatné, pak musí zaplatit.

Pokud tento model porovnáme s placeným stahováním, Freemium je mnohem výhodnější, umožňuje uživatelům vyzkoušet aplikaci před nákupem. Podle nedávného průzkumu GLOBE NEWSWIRE více než 60 % vývojářů aplikací doporučuje používat freemium. Tento model úspěšně používají: Evernote, Dropbox, MailChimp a mnoho dalších.

Paymium

Kombinace Freemium a placeného stahování. Uživatel platí za stažení aplikace a získá přístup k základním funkcím, pak má také možnost zakoupit si verzi Premium s vylepšenými funkcemi. Samozřejmě, jako jednoduchá aplikace s placeným stahováním, může model Paymium odradit uživatele, jelikož jsou zvyklí aplikaci vyzkoušet a později zaplatit. Použitím tohoto modelu však můžete porazit konkurenci na trhu placených aplikací - nabídnout nízkou cenu za stažení díky tomu, že umístíte část nákladů do dalších funkcí.

White-label

White-label je progresivní model monetizace, který aktivně získává popularitu. Vytvoření opravdu užitečné služby vyžaduje spoustu zdrojů - peníze, čas, úsilí. Pří použití modelu White-label, vývojáři "patentují" část kódu nebo strukturu aplikace, aby mohli prodávat hotové podklady. Pokud jste vyvinuli univerzální službu, jejíž model lze použít i v jiných oblastech, jako například Uber, můžete ji bez váhání označit právy White-label.

Který model monetizace vybrat v roce 2018?

Podle odhadu od Gartner budou uživatelé v roce 2018 více naslouchat svým přátelům, sociálním sítím, poradenským službám a reklamě místo toho, aby samostatně vyhledávali aplikace na trhu mobilních aplikací. I když bude vaše řešení mnohem lepší než od konkurence, je nepravděpodobné, že budou uživatelé ztrácet svůj čas hledáním vaší aplikace mezi miliony jiných - tato skutečnost by měla být brána v úvahu při výběru strategie pro monetizaci a podporu Vaší mobilní aplikace.

V nadcházejícím roce budou populární smíšené modely monetizace. Může to být klasická možnost - nakupování v aplikaci plus reklamy a oznámení, které používají Amazon a eBay, nebo můžete použít něco zcela nového. Hlavním faktem, který zůstává nezměněn, je to, že by aplikace měla řešit úkoly uživatelů, být opravdu cenná. V roce 2018 budou aplikace ještě více zaměřeny na uživatelské zkušenosti a intuitivní gesta. Pohodlí při používání se stane hlavním trendem a model monetizace aplikace by měl tuto skutečnost zohlednit.

V iQuestu Vám pomůžeme vytvořit mobilní aplikace nové generace s ohledem na trendy a uživatelskou zkušenost.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

10 způsobů jak se naučit programovat samostatně.

Programování je jednou z nejcennějších dovedností pro profesní růst, osobní rozvoj a vytváření něčeho úžasného. Je čas popsat deset tipů pro ty, kteří právě začínají svou cestu do programovacího světa. 1. Zjistěte, proč chcete programovat Zvolený směr ve výuce bude záviset na tom, proč se chcete naučit programovat a jak dlouho jste ochotni věnovat tomuto procesu. Pokud chcete být programátorem, je třeba začít s odborným kurzem (společnost Google sestavila seznam dovedností a kurzů pro ty, kteří chtějí být programátorem). Pokud chcete vytvářet hry a webové stránky pro zábavu ve svém volném čase, interaktivní kurzy jsou nejlepší volbou. Bloc vytvořil srovnávací tabulku kurzů v závislosti na zatížení, nákladech a důvodech k osvojení si programování. 2. Vyberte správný jazyk programování Neexistuje nejlepší programovací jazyk. Jakmile se naučíte jeden, nebude pro vás problém zvládnout další. Takže se nemusíte koncertovat na volbu pouze jednoho jazyka. Nicméně předpokládá s...

14 tipů pro návrh ikon mobilních aplikací.

Ikona mobilní aplikace je malý obrázek, který prezentuje aplikaci v mobilním světě , na zařízení uživatele a na obchodech s aplikacemi. Pokud budete brzy vytvářet svoji mobilní aplikaci a návrh ikonky k tomu, přečtěte si tyto tipy. Pomohou vám vyhnout se chybám, se kterými se nováčci mohou setkat. Grafik by se měl soustředit na vzhled ikony, protože se uživatelé často pří výběru aplikace řídí právě vzhledem ikony. Proto nabízíme následující tipy pro vytvoření návrhu ikony mobilní aplikace. Postupujte podle pokynů mobilních výrobců Ikony neexistují samy o sobě, ale uvnitř grafického obalu určitého systému . Měly by se harmonicky vejít do rozhraní aplikace, nevypadat zvláštně vedle ikon jiných aplikací, ale současně být jedinečné. Proto vývoj ikony aplikace začíná seznámením se s příručkou výrobce systému. Zde jsou příručky, se kterými byste měli začít: Oficiální stránka věnovaná Material Design pro Android . Zde si můžete přečíst o stylu, animaci, komponente...

Co je MVP a proč se vyplatí být minimalistou při vývoji software?

Plánujete vývoj softwarové aplikace? Vydejte se cestou MVP, tedy minimálního životaschopného produktu (Minimal Viable Product). Velmi pravděpodobně vám to ušetří mnoho peněz a starostí. Co je MVP? Pojďme se podívat na to, co se za zkratkou MVP skrývá. MVP neboli minimal viable product je v našem případě software, který je spuštěn s nejmenší možnou funkcionalitou vyvinutou v co nejkratším čase a za co nejnižší možné náklady. Výsledkem je, že můžete rychle získat relevantní zpětnou vazbu od reálných uživatelů. Díky MVP zjistíte, co uživatelé OPRAVDU potřebují a chtějí. Konečný produkt (aplikace či služba) vzniká na základě získané zpětné vazby. V podstatě se jedná o strategii vývoje, která minimalizuje rizika při zavádění nových produktů a služeb a v praxi vám ušetří nejen peníze, ale i čas a energii.  Vývoj mobilní aplikace/software podle strategie MVP spočívá ve vytvoření nejjednodušší verze software , která má sice minimum vlastností a funkcí, ale zároveň je dostatečně výkonná, a...