Přeskočit na hlavní obsah

Nápady na podnikání: Má smysl dělat další messenger?


Pokud čtete náš blog pravidelně, tak víte, že trh s mobilními aplikacemi roste rychlým tempem a nikdy se to nezastaví. Odborníci předpovídají, že k roku 2021 bude počet uživatelů, kteří používají messengery, téměř dvě a půl miliardy, což je třetina světové populace. S příchodem smartphonů a aplikací pro komunikaci se messengery staly dokonalou alternativou k službám SMS a MMS. Moderní aplikace pro rychlé zasílání zpráv nabízejí svým uživatelům širokou škálu možností - skupinové chaty a hovory, rychlou výměnu fotografií a videí a mnoho dalšího.

Existuje na trhu s mobilními aplikacemi místo pro váš startup? Jaké funkce by měl mít váš messenger, aby získal popularitu ve vysoce konkurenčním prostředí?
Pokud chcete, aby se váš budoucí messenger stal úspěšným startupem, je třeba zjistit, jaké funkce uživatelům nabízejí špičkové aplikace pro zasílání zpráv ve světě. Můžete také použít našich 10 tipů pro ty, kteří chtějí spustit startup.

Whatsapp vs. Facebook messenger

V roce 2014 mediální gigant Facebook získal messenger společnosti WhatsApp za neuvěřitelných 19 miliard dolarů a zjevně toho nelitoval. Počet aktivních uživatelů aplikace WhatsApp již dávno přesáhl jednu miliardu. Navzdory skutečnosti, že FB messenger a WhatsApp nabízejí uživatelům poměrně podobný soubor funkcí a dokonce i podobné rozhraní, oba jsou v současné době nejpopulárnějšími mobilními messengery na světě.

Whatsapp

WhatsApp byl uveden na trh v roce 2009. Za tu dobu se přeměnil ze startupu na vůdce v oblasti posílání zpráv, který je dostupný prakticky na všech mobilních zařízeních. Dnešní WhatsApp, jako alternativa k SMS, je výhodný pro mezinárodní komunikaci a skupinové zprávy. Popularitu na světovém trhu messengerů WhatsAppu zajišťují jeho klíčové funkce:
  • Registrace telefonním číslem;
  • Události v reálném čase;
  • Odesílání souborů a obrázků;
  • Záznam hlasových zpráv;
  • Hlasové a video hovory.
Aplikace WhatsApp umožňuje také stahovat soubory z cloudových služeb třetích stran, jako jsou například Google Drive, OneDrive a iCloud, a to přímo do zprávy. Pro iOS je do aplikace integrována Siri, která může posílat zprávy a provádět hlasové hovory přímo v aplikaci.

Facebook messenger

Aplikace Facebook Messenger, vyvinutá speciálně pro komunikaci, získal již od svého uvedení v roce 2011 téměř stejnou popularitu jako společnost WhatsApp. Čisté a jednoduché aplikační rozhraní je praktické a uživatelsky přívětivé.

Kromě textových zpráv, emoji a možnosti sdílení multimediálních souborů je funkcionalita aplikace poměrně bohatá na:
  • Hlasové a video hovory;
  • Schopnost reagovat na zprávy uvnitř chatu, odesílat gif a samolepky;
  • Velký počet her zabudovaných do messengeru;
  • Funkce nastavení připomínky o plánech;
  • Obrovský počet chatovacích botů;
  • Nejnovější update messengeru dává uživatelům příležitost sdílet se svými přáteli svou polohu;
V roce 2016 se FB Messenger stal jednou z nejoblíbenějších mobilních aplikací v USA a získal více než 100 milionů unikátních uživatelů za měsíc. Messenger importuje kontakty z Facebooku a je vhodný pro použití jak z mobilních zařízení, tak z pracovní plochy.

Slack - Výborná aplikace pro firemní komunikaci

Aplikace pro firemní komunikaci se stávají stále populárnějšími. Za méně než čtyři roky od uvedení Slacku na trh v roce 2013 se stal jedním z nejpopulárnějších firemních instant messengerů. V únoru 2017 dosáhl počet jeho aktivních uživatelů 5 milionů. Podle průzkumu jedna třetina respondentů uvedla, že po zavedení Slacku do obchodních procesů se výkonnost práce zvýšila na 20-40%.

Kromě toho, že uživatelé mohou posílat zprávy, má Slack spoustu funkcí pro komunikaci a zábavu:
  • Schopnost vytvářet mnoho různých kanálů pro různá témata konverzace;
  • Slack-bot, který funguje jako virtuální poznámkový blok, do kterého můžete přiložit dobré nápady;
  • Schopnost vyhledávat zprávy podle klíčových slov;
  • Integrace se službami třetích stran, jako jsou Asana, Dropbox a Google Hangouts;
Slack je také integrován s Giphy (aplikace pro hledání gif v síti), uživatel může přistupovat k aplikaci jednoduše zadáním "/giphy" a klíčového slova, např. "Hello world!".

Snapchat

Mnozí teenageři nazvali Snapchat nejdůležitější aplikací své generace. Aplikace cílí přímo na mladé uživatele, téměř třetina dospělých uživatelů Snapchatu jsou lidé od 18 do 24 let. Snapchat umožňuje sdílet fotografie a video zprávy, u kterých uživatel nastavuje jejich životnost. Uživatel může přidat spoustu efektů, nálepek a grafiky. Další podrobnosti o funkcích aplikace Snapchat:
  • Nastavení časového omezení: každá odeslaná zpráva se po určité době sama zničí;
  • Informování o screenshotech je další možností, jak zajistit zabezpečení dat. Pokud se některý z uživatelů rozhodne udělat snímek zprávy, odesílatel obdrží oznámení a bude pečlivě sdílet soubory s touto osobou;
  • Možnost tzv. Výměny tváře (face swap) - pokrýt vlastní fotografii obrázkami z galerie telefonu;
  • Pomocí Snapchatu je možné naskenovat tvář člověka a poté přidat různé efekty či masky;
  • Snapcode - avatar, podobný QR-kódu, unikátní pro každého uživatele. Pokud uděláte snímek obrazovky a pošlete ho kamarádovi, může vás přidat do svého seznamu přátel bez uvedení vaší přezdívky;
  • Možnost sdílet s přáteli svou lokaci.
Dnes je Snapchat jedním z nejpopulárnějších messengerů na světě pro sdílení multimediálních souborů. Od uvedení aplikace v roce 2011 překročil počet aktivních uživatelů hranici 150 milionů.

Má tedy smysl dělat další komunikační aplikaci?

Pokud plánujete vytvořit messenger, měli byste se připravit na to, že narazíte na silnou konkurenci na trhu aplikací. Špičkové messengery nás učí, že hlavním kritériem úspěchu je nalezení svého jedinečného místa na trhu a uspokojení potřeb cílové skupiny, což uživateli poskytuje bohatou funkčnost a uživatelsky přívětivé rozhraní. Například společnost Slack aktivně dobývá trh a poskytuje řešení pro firemní komunikaci. SnapChat udělal krok vpřed a shromáždil mladé publikum žijící v éře digitální techniky, která si nemůže představit svůj život bez multimédií. WhatsApp a FB messenger jsou příkladem toho, jak dva produkty s podobnými funkcemi a rozhraním mohou dokonale existovat na trhu komunikačních řešení. Jak je to možné? Vzpomeňte si, kolik messengerů je ve vašem telefonu.

Váš mobilní messenger může kombinovat funkce stávajících řešení a být navržen pro jiné účely. Nebo můžete udělat krok vpřed a vytvořit něco zcela nového v oblasti aplikací pro komunikaci.

Naši odborníci mají rozsáhlé zkušenosti v oblasti vývoje mobilních aplikací. Pomůžeme vám s vylepšením Vašeho nápadu na startup a vývojem mobilní aplikace.

Komentáře

  1. Díky moc za článek. Docela mě zaujal ten Snapchat. To zní dost dobře. Ještě jsem našla docela dobrý průvodce - https://comeflexoffice.cz/jak-zacit-podnikat/. Třeba se to bude někomu dalšímu hodit. Mě to dost pomohlo. Hlavně kvůli zřízení žl.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

10 způsobů jak se naučit programovat samostatně.

Programování je jednou z nejcennějších dovedností pro profesní růst, osobní rozvoj a vytváření něčeho úžasného. Je čas popsat deset tipů pro ty, kteří právě začínají svou cestu do programovacího světa. 1. Zjistěte, proč chcete programovat Zvolený směr ve výuce bude záviset na tom, proč se chcete naučit programovat a jak dlouho jste ochotni věnovat tomuto procesu. Pokud chcete být programátorem, je třeba začít s odborným kurzem (společnost Google sestavila seznam dovedností a kurzů pro ty, kteří chtějí být programátorem). Pokud chcete vytvářet hry a webové stránky pro zábavu ve svém volném čase, interaktivní kurzy jsou nejlepší volbou. Bloc vytvořil srovnávací tabulku kurzů v závislosti na zatížení, nákladech a důvodech k osvojení si programování. 2. Vyberte správný jazyk programování Neexistuje nejlepší programovací jazyk. Jakmile se naučíte jeden, nebude pro vás problém zvládnout další. Takže se nemusíte koncertovat na volbu pouze jednoho jazyka. Nicméně předpokládá s

14 tipů pro návrh ikon mobilních aplikací.

Ikona mobilní aplikace je malý obrázek, který prezentuje aplikaci v mobilním světě , na zařízení uživatele a na obchodech s aplikacemi. Pokud budete brzy vytvářet svoji mobilní aplikaci a návrh ikonky k tomu, přečtěte si tyto tipy. Pomohou vám vyhnout se chybám, se kterými se nováčci mohou setkat. Grafik by se měl soustředit na vzhled ikony, protože se uživatelé často pří výběru aplikace řídí právě vzhledem ikony. Proto nabízíme následující tipy pro vytvoření návrhu ikony mobilní aplikace. Postupujte podle pokynů mobilních výrobců Ikony neexistují samy o sobě, ale uvnitř grafického obalu určitého systému . Měly by se harmonicky vejít do rozhraní aplikace, nevypadat zvláštně vedle ikon jiných aplikací, ale současně být jedinečné. Proto vývoj ikony aplikace začíná seznámením se s příručkou výrobce systému. Zde jsou příručky, se kterými byste měli začít: Oficiální stránka věnovaná Material Design pro Android . Zde si můžete přečíst o stylu, animaci, komponente

Metody vývoje aplikací. Waterfall, V-model, Inkrementální model

Existuje několik osvědčených metod pro vývoj software, tzv. best practices. Volba konkretní metody závisí na specifikaci projektu, rozpočtu, subjektivní preferenci a dokonce i temperamentu vedoucího. V tomto článku krátce popíšeme základní metody vývoje webových a mobilních aplikací. «Waterfall Model» (model vodopádu) Jedna z nejstarších metod, zahrnuje postupné procházení etap, z nichž každá musí být plně dokončena, než se začne další. Pomocí modelu vodopádu je snadné řídit projekt. Vývoj je rychlý, náklady a doba trvání jsou předem definovány. Má to ovšem i druhou stránku. Vodopádový model poskytne vynikající výsledek pouze v projektech s jasnými a předem definovanými požadavky a způsoby jejich realizace. Není zde možnost udělat krok zpět, testování začne až poté, co je vývoj ukončen nebo téměř dokončen. Kdy použít model vodopádu? Pouze tehdy, když jsou požadavky známé, jasné a pevně stanovené. Rozporné požadavky neexistují. Nejsou žádné problémy s dost